mako
פרסומת

לא מתלוננת על החום

מ"טייגר קינג" ועד "הריקוד האחרון", לא מעט סדרות מבית נטפליקס הפכו ללהיטים בתקופה האחרונה, שאופיינה בסגר עולמי בעקבות התפרצות הקורונה. אבל מי הייתה המצליחה מכולן? מחקר חדש חושף את התשובה ומגלה: "חם, לוהט, רותח!", ריאליטי הרווקים הממכר, הוא ההימור המוצלח ביותר של החברה

שרון גולן מאירי
פורסם:
הארי ופרנצ'סקה, "חם, לוהט, רותח!"
הוא ימשיך ל"הרווק"? הארי ג'אוסי ופרנצ'סקה פרגו ב"חם, לוהט, רותח!" | צילום: Netflix, mako
הקישור הועתק

לא שהיינו צריכים הוכחות, אבל עכשיו זה כבר די רשמי: "חם, לוהט, רותח!", ריאליטי ההיכרויות הממכר של נטפליקס, הוא הלהיט הכי גדול שלה בתקופת הקורונה. התכנית, שהפגישה חבורת רווקים צעירים עם חוקים שאסרו עליהם לקיים מגע מיני כלשהו, עלתה בחודש אפריל האחרון וכבשה את רשימת הסדרות הנצפות של נטפליקס, כולל כאן בישראל. ובזמן שעוד סדרות עלו אחריה והפכו למצליחות גם הן, הנתונים מדברים בעד עצמם.

האנליסט טוד יונגר, העובד בחברת המחקר ברנשטיין ריסרץ', פרסם דוח בו סקר את הסדרות שכיכבו ברשימת הטופ 10 של נטפליקס מאז ה-4 במרץ עד השבוע שעבר - חצי שנה שאופיינה בעיקר בהתפרצות הקורונה וצפיות מרובות בזמן הסגר - ובדק עשר מדינות ספציפיות, בהן ארה"ב, ברזיל, בריטניה וצרפת. על פי שקלול הנתונים של יונגר, "חם, לוהט, רותח!" הייתה הסדרה הכי מבוקשת של נטפליקס בתקופה המדוברת, כשיתר סדרות המקור של החברה שולטות ברשימה ביד רמה.

כדי להפיק את הנתונים, יונגר השתמש ברשימות התכנים הכי פופולריים של נטפליקס, שזמינות באפליקציה, ובחן במשך כמה זמן כל סדרה נכללה בעשירייה המובילה, ובאיזה מיקום. כך, למרות שנטפליקס ממעטת לפרסם נתונים מטעמה, יונגר יכול היה ללמוד על הרגלי הצפייה בכל אחת מהמדינות שבדק - ולהרכיב רשימה של 20 התכנים הנצפים ביותר. אחרי "חם, לוהט, רותח!", הרשימה ממשיכה עם רוב החשודות המידיות, בהן "בית הנייר", "הריקוד האחרון", ו"אקדמיית המטריה", כאשר 19 מתוך 20 הסדרות המובילות הן סדרות מקור של נטפליקס. בארצות הברית, השוק המשמעותי ביותר עבור נטפליקס, 15 סדרות מקור נכנסו לרשימה, לצד חמש סדרות רכש.

לפי יונגר, המסקנות מהבדיקה שלו נוגעות לא רק לפופולריות של ריאליטי הרווקים, אלא גם לצעד שנטפליקס צריכה - או יותר נכון, לא צריכה - לנקוט בו. בארה"ב, למשל, "חברים" כבר לא נמצאת בספריה של נטפליקס, כמו גם הסרטים של אולפני מארוול ופיקסאר, שעברו לשירותי סטרימינג מתחרים. ההשקעה בסדרות רכש, כך מתברר, הפסיקה להוכיח את עצמה, וגם אם נטפליקס מציעה בארה"ב את "האנטומיה של גריי" ו"המשרד", הן לא מה שגורם לעוד מנויים להגיע.

פרסומת