צדי צרפתי: "עם הגיל מגיע תסכול על זה שלא הספקתי הרבה"
השבוע הוא חזר למסך ב"הזמר במסכה" וגם עסוק בבימוי המחזמר "אנני", אבל לצדי צרפתי בן ה-84 עדיין יש רעב לעבודה. אתמול (ו') התארח בתוכנית של חיים לוינסון ואופירה אסייג, חברתו לפאנל בתחרות השירה, וסיפר על החוויה שלו בזיהוי המפורסמים בתחפושות - ועל החשש מלהביע את דעתו על המצב במדינה: "לא יכול לעמוד בזה שיעלו עליי ברשתות החברתיות, זה יגמור אותי"

במאי התיאטרון צדי צרפתי כבר בן 84, אבל הגיל לא מפריע לו לעבוד בלי הפסקה. השבוע הוא חזר למסך בעונה החדשה של "הזמר במסכה", שם הוא וחבריו לפאנל צריכים לנחש בהצלחה מי הם המפורסמים ששרים על הבמה בתחפושות (פרק חדש בראשון, אחרי החדשות, קשת 12). מי שמתמודדת לצדו עם האתגר בתוכנית היא אופירה אסייג, שאירחה אתמול (שישי) את צרפתי בריאיון בתוכנית "אופירה ולוינסון".
"עדיין יש רעב, עם הגיל יש לי תסכול על זה שלא הספקתי הרבה. בעולם של התיאטרון הייתה לי שאיפה לעשות דברים שחלמתי ולא הצלחתי", שיתף הבמאי והוסיף על המצב במדינה: "אנחנו מלאי שנאה. אם אתה שייך למשהו שלא מקובל, זה בעייתי. אתה זהיר ופוחד, זה רק הולך ומתעצם. חושש להביע דעה, אני אומר דברים פה ושם. מכיר את עצמי, לא יכול לעמוד בזה שיעלו עליי ברשתות החברתיות, זה יגמור אותי. אני בעד שאומנים יביעו את דעתם הפוליטית אבל הם משלמים על זה מחיר".
היית שנים בתיאטרון, לדעתך התרבות הישראלית הייתה אליטיסטית מדי?
"היא הייתה אליטיסטית, אין ספק בזה. בשנות החמישים והשישים ישראל הייתה אחרת, לא יכולת לשמוע מבטא מזרחי בעולם התיאטרון. זה לא קיים היום, אבל זה מרחף. העריצו בתיאטרון את זאב רווח שהיה שחקן אדיר, לדעתי הוא בין היחידים שהיה שחקן מרוקאי ששיחק שייקספיר. זה היה דבר אחר ובלתי נתפס שהתיאטרון חיבק אותו".
אתה עדיין ממשיך לביים.
"אני הולך לביים מחזמר חדש ומקסים, 'אנני'. הבעיה היא למצוא את אנני, בחנתי 170 ילדות. אתה לא יכול לחרטט, מוכרח להיות זהיר. בסוף בחרתי שתיים, מקסימות ואדירות. אני מתרגש לקראת זה".
איך אתה אף פעם לא מצליח לזהות את הזמרים ב"הזמר במסכה"?
"כי אני אידיוט. ברצינות, יש אחד ששמו סטטיק שיש לו אוזן אדירה - לי אין את האוזן המוזיקלית הזאת. היום אני מאמין שאני מזהה דווקא מישהו שלגמרי לא קרוב אליי, אז זה קל לי. השנה עבדתי קצת יותר קשה לקראת העונה".