הפרק של אתמול ב"הכוכב הבא" היה כל כך עמוס במתמודדים טובים - ובקרקס הנודד של אסי ורותם - שקצת קל לשכוח כמה מהזמרים שהופיעו מוקדם יותר השבוע, ואסור בשום אופן להתעלם מהם. דפנה שילון, למשל, באה עם ייחוס משפחתי, ניסיון בריאליטי והשראה מובהקת ממארינה מקסימילאן אותה היא מלווה (בכלל, מארינה היא אולי ה-מודל לחיקוי של מתמודדות העונה). אבל לא היה צריך לשמוע ממנה שהיא זמרת מקצועית בשביל להבין את זה, והשאלה העיקרית כרגע היא במה השופטים עוד יכולים לעזור לה, כשהמוצר כל כך בשל ומוכן להגשה. גם שלו אדרי, ההוא מה"פסנתראפ", התגלה כזמר סופר מוכשר, וזה עוד אחרי שהוא עשה את אחד הדברים הכי מנג'סים באודישנים, והגיע עם שיר מקורי. כי למה שמישהו יבין שישראל בר און יש רק אחד.

ועדיין, אם יש מתמודד שצריך להתעכב עליו מהשבוע האחרון - זה חייב להיות ליאב יעקובי. הגרסה המסולסלת שלו ל"לבחור נכון" (שבאמצע גם חותכת לערבית) הייתה מעולה, אבל שום ביצוע לא יכול להתקרב לחשיבות של עצם הנוכחות שלו בתוכנית. ליאב, שבא מההארדקור של הז'אנר המזרחי ואפילו השתתף ב"אייל גולן קורא לך", כבר מספיק שלם עם עצמו בשביל לספר בשידור על הנטייה המינית שלו, והדמעות שלו ושל אסי הוכיחו עד כמה מדובר ברגע חשוב, היסטורי כמעט. בפעם הקודמת שלו בטלוויזיה הוא הסתיר את העובדה שיש לו בן זוג, והיום, למרות כל הקשיים, האומץ שלו עוד יכול להביא לשינוי של ממש בעונות הבאות.

בדרך לפרק של אתמול, השבוע החולף היה עמוס ברגעי ביזאר. אמדורסקי מתחפש לדודו זר, סטטיק מודיע לאיתי שהוא "מפצח לו את הצנוברים", האודישן בהפתעה של מירה סמונדייב (שנגררה בעל כוחה לאימון זומבה באולפן!) והענקת תואר "יקירת העיר אזור" לנינט - כאמור, לא מעט. הבדיחה של "יקיר העיר", שבהפקה מחויבים לה זו העונה השלישית ברצף, גם חושפת מידע די מביך אודות השופט הנמתח: נינט בכלל לא צפתה בעונה הקודמת של "הכוכב", אחרת הייתה מזהה שמדובר בשחקן. ההפסד אמנם כולו שלה, אבל היה קשה לא לרחם באותו רגע על נינה הנבוכה. אה, והאירווזיון חזר, רק שהפעם זו תחרות בין השופטים. עד ששירי מימון לא תסכים לבצע את "זודיאק", אין על מה להתעכב כאן. 

בגזרת המתמודדים, התוכנית האחרונה נפתחה עם בחירת שיר חתרנית מאין כמותה, כששיר שוורץ בחרה לשיר קאבר לברנדי קרלייל, זמרת שהייתי בטוח שאני היחיד ששמע עליה (לפי התגובות של השופטות בפאנל, טעיתי בענק). איתי הודיע לשיר שהוא "שומע את הסֵנְטֵר שלה", אבל אמדורסקי הרגיש שהביצוע "כבד מדי" ואילץ אותה להסתפק ב-84 אחוזים בלבד. אמדורסקי גם לא התחבר לביצוע של חיים דדון, מי שביצע שיר של אייל גולן ומתגאה ברזומה היסטרי: הוא גם מטבריה וגם ממזכרת בבתיה, הוא הוציא כבר "אלבום וחצי" ואפילו הקליט דואט עם בן דוד שלו, דקל וקנין. ובזמן שבצד אחד של שולחן השופטים שומרים על הקרירות, בקצה של איתי וקרן שוב התפרקו, ואיתי ממש הגיע לכדי דמעות (ולא בפעם הראשונה העונה. ולא בפעם האחרונה).

הבאה לעלות לבמה הייתה בתאל אומורובה חיילת יפהפייה ומלאת קלאס שההשראה הגדולה שלה היא… "האנה מונטנה"?! והיא שרה שיר של מיילי סיירוס?! למרות הבחירה המדליקה, בתאל הייתה רחוקה שנות אור מלעבור לשלב הבא. אורין דרור, לעומת זאת, העיפה את המסך למעלה בלי בעיה, עם קאבר ל"All I Ask" של אדל שהיה לא פחות ממדהים. אבל פחות מדהים מביטבוקס שאח שלה הפגין מאחורי הקלעים, שהוא בעצמו פחות מדהים מהחיקוי המושלם שלה לקול של חצוצרה. 

ואם כבר שיר של אדל - אז הנה עוד אחד, טוב עוד יותר: מעיין בוקריס ביצעה את "Hello" ועברה הלאה עם 96 אחוזים וחמש לסתות שמוטות, אחרי שהאודישן שלה הפך לאודישן בהפתעה האמיתי (והטוב ביותר) של העונה. הכל בכלל התחיל כמתיחה של סטטיק ובן אל על הקולגות, שהתחילו לדבר עם שחקנית בשם סאני (בעלת הקול היחיד בעולם שיותר צפצפני מזה של קורל סימנוביץ'), ולא הבינו איך ברגע שהמוזיקה מתחילה פתאום יוצא לה מהגרון קול כזה כובש. ולא סתם קול, אלא קול של זמרת עובדת, שהייתה בעבר ב"הכוכב" וליוותה את נטע ברזילי באירוויזיון. רק אחרי הביצוע והחשיפה, בהפקה נזכרו להציע למעיין להפוך למתמודדת מן המניין, כשהיא מסכימה בלהט הרגע. לשנייה היה נראה כאילו מעיין מתחרטת על זה, אבל בהתחשב ביכולות - היא תהיה חייבת להתגבר על הלחץ שלה, כל הדרך אל הגמר.