בנות, קחו את רביעיית החברות שלכן וצאו לחגוג הסופ"ש עם משקאות קוסמופוליטן, כי הרגע לו חיכינו, ייחלנו ופיללנו הגיע: מירנדה וצ'ה נפרדו.

כדאי להבהיר - הבעיה היא לא קו העלילה הקווירי של מירנדה ב"פשוט ככה". למעשה, הוא היה די מתבקש. למרות שב"סקס והעיר הגדולה" מירנדה בחנה לחצי שנייה אם היא נמשכת לנשים והחליטה שלא, היא הייתה אייקון לסבי עבור הרבה מאוד נשים, וכמובן שגם הסיפור האישי של סינת'יה ניקסון מסתדר מצוין עם העלילה. כש"סקס והעיר" עלתה לאוויר, ניקסון הייתה נשואה לגבר, ועד שהסדרה ירדה היא כבר הייתה במערכת יחסים עם כריסטין מרינוני, שאליה היא עדיין נשואה.

הבעיה, כפי שכבר היה ברור בעונה הקודמת, היא צ'ה. דמות שהצטרפה לקאסט מתוך רצון מבורך לגיוון, אבל לא מפסיקה לעלות על העצבים של הצופים. הפתרון של צ'ה לכל שינוי בחיים הוא להגיב באופן פאסיב-אגרסיב ולהתנהג למירנדה באופן שפשוט לא מתאים למירנדה לקבל ולהכיל. זה התחיל עם כמה מהאורגזמות הטובות ביותר שמירנדה חוותה בחייה - ואנחנו מפרגנות - אבל האישה החזקה והעצבנית שאנחנו מכירות עשורים לא הייתה סובלת את צ'ה יותר מכמה שבועות.

למעשה, קו העלילה של מירנדה אמור היה להיות שונה לחלוטין. במקור, התסריט חיבר רומנטית בינה לבין ניה, אבל ניקסון חשבה שזה לא מעניין לצפות בשתי נשים סטרייטיות מתאהבות, ולכן הציעה את השידוך עם צ'ה. עכשיו שהקשר הרעיל הזה הגיע לסופו - לא נתנגד לחזור למקור. ניה ומירנדה כבר גרות ביחד, הכימיה שם, אז למה לא? בינתיים, נסתפק בסצנת הריב עם סטיב, שעדיין מצליחה להיות מעניינת יותר מכל מה שקורה עם צ'ה, ומזכירה עד כמה מערכת היחסים של מירנדה ושלו הייתה מורכבת ומסקרנת לאורך השנים. 

מתוך "פשוט ככה" (צילום: Craig Blankenhorn/Max, יח"צ באדיבות HOT)
רגע אופנתי מהמם ומופרך. קארי ב"פשוט ככה" | צילום: Craig Blankenhorn/Max, יח"צ באדיבות HOT

ניקסון, אגב, ביימה את הפרק הזה, שמכיל לא מעט סצנות הרואיות של הליכה בשלג. אבל אף אחת מהן לא הרואית כמו זו של שרלוט: עוד לפני שהתחתנה עם הארי, הבויפרנד הכי חמוד בתולדות "סקס והעיר", והפכה לשרלוט גולדנבלט, שרלוט יורק הייתה, לפחות לכאורה, הצלע הכי חסודה ברביעיית הנשים המפורסמת. אבל למעשה, למרות שלשרלוט יש תמימות ילדותית שעדיין איתה גם בגיל 50 פלוס, היא תמיד הייתה סקרנית ופתוחה בנוגע לסקס. היא לא אוהבת הכל, אבל היא בהחלט מוכנה לנסות. כך היא גם מגיבה להכרזה של לילי שהיא עומדת לעשות סקס בפעם הראשונה. אפשר מיד לראות את הפאניקה שמתרוצצת אצלה בראש, אבל שרלוט מהר מאוד אוספת את עצמה, נזכרת שהיא אוהבת סקס ואוהבת את הילדים שלה, ומוכנה אפילו לצאת לסערת השלג כדי לנסות למצוא קונדומים ללילי, שנתקעה בלי. קו העלילה הזה הוא נפלא, כי הוא מערבב בין סיטואציה מגוחכת ומצחיקה לסאבטקסט די מחמם לב ועם מסר סקס פוזיטיב מצוין. 

בעוד ששרלוט מתנהגת כמו אם למופת, מנחשות מי לא כל כך סקס פוזיטיב? נכון, הפרס הזה שוב הולך לקארי. מוקדם יותר העונה היא ברחה מהחדר כשמירנדה, צ'ה והאקס של צ'ה דיברו על פגינג וסטראפ-און, ועכשיו היא בהלם ששרלוט מעלה על דעתה שהיא משתמשת בקונדומים כדי להימנע ממחלות מין. סליחה על השאלה, אבל קארי יודעת בכלל מה זה סקס? לפחות היא מחפה על השיחה המביכה הזאת עם עוד רגע אופנתי מהמם ומופרך, כשהיא מפלסת דרכה בשלג במעיל פאפר עצום מקולקציית הקפסולה של מונקלר ופייר-פאולו פיצ'ולי, המעצב של ולנטינו, שפריטיה נמכרו בעשרות אלפי שקלים ונלבשו בעיקר לשטיחים אדומים.

אה כן, קרו עוד כמה דברים בפרק הזה, שקשה להכריע מה ביניהם היה משמים יותר. קארי נתקלת בידידה מעברה בשם קארן (בגילומה המאוד מבוזבז של רייצ'ל דראץ' הנהדרת), ובמקום להעמיק במה שנשמע כמו סיפור ממש מעניין - השתיים ניסו לכתוב יחד קומדיה רומנטית בתחילת שנות ה-90 וקארי הבריזה מהפגישה עם האולפנים - המפגש הזה משמש רק כדי להניע קווי עלילה אחרים. הראשון הוא האירוח של קארי בכנס אלמנות (פיהוק) והשני הוא המייל לאיידן, שיחזיר אותו סוף סוף לזרועותינו בפרק הבא. עלילה משמימה נוספת ממשיכה את הסיפור של ליסה והרברט, אנשים שנראה שלהם בעצמם אין מושג מה הם עושים ביקום הזה חוץ מלסמן וי על דמויות שחורות. היא הולכת לחגוג את עצמה ואת הסרט הדוקומנטרי שלה, הוא ממשיך במסע הפוליטי שגורם למתחים ביניהם, אבל בסוף מגיע לאירוע שלה כדי לתמוך. מרתק.