1. המט גאלה של הפוראח הישראלי
    מסורת זו מסורת, וכשמיכל הקטנה חוגגת יום הולדת - למערכת "ערב טוב עם גיא פינס" (קשת 12) אין ברירה אלא להתייצב לעוד כתבה מהסרטים. הכתבות של "פינס" מימי ההולדת של "הקטנה" הן מוסד (כמו בשנה שבה אופירה ואביבית התלוננו על הקומות שנאלצו לטפס ברגל כי לא הייתה מעלית), ואיתן גם עוד שדרוג שנכנס בחודשים האחרונים למערכת התוכנית: כתבת השטח החדשה בל אגם. אגם כבר הייתה פרסונה מוכרת ומבוססת כשהצטרפה למערכת "פינס", והסטטוס הזה מסדר לה גישה בלתי אמצעית למיטב הסלבס במיטב האירועים. לנו, מטבע הדברים, הוא מסדר קרקס תרבותי מרהיב.

    אפשר לדבר שעות על חגיגות יום ההולדת השנתיות של מיכל הקטנה, מעין מט גאלה של הפוראח הישראלי. ובתת-ז'אנר שהוא הכתבות המלוות ב"פינס", השילוב בין אגם למסיבת ה-40 האקסטרה-ראוותנית הוליד את אחד מרגעי השיא של השבוע הטלוויזיוני. בפחות מעשר דקות היא מספיקה: להכריז שמדובר למעשה במסיבת השקה לזוגיות החדשה של טהוניה, לראיין את מרגול בזמן שזו מופיעה על הבמה, להפיץ שמועה לפיה מיכל הקטנה שוב בהריון ולגרום ליהודה לוי להתחרט עוד יותר על זה שהגיע לאירוע. אין לדעת כמה כסף בל אגם מקבלת על שיתוף הפעולה עם גיא פינס - אבל כל שקל שמוענק לה מקבל חתיכת תמורה. אם חשבתם שכתבות בידור שכאלה לא מצדיקות צפייה שנייה, ואז שלישית, ואז רביעית כמה חודשים אחר כך, כנראה עוד לא ראיתם את אגם מודיעה לנוכחים ש"אם כולם כבר פתוחים פה לדבר, המחזור שלי מאחר".


    מה לראות?
    את "דם חם" (אמזון פריים), אבל רק אם עוד יש לכם סבלנות לג'יימס קורדן. מנחה הלייט נייט המעייף, שמקפיד לשחק אך ורק בכשלונות מוחלטים, דווקא מפתיע בדרמה ייחודית ונוגעת ללב - שיכולה לדבר כמעט לכל הצופים, ולא רק לאלה שנהנים לנתח את התפרקות המונוגמיה. בניגוד ל"קארפול קריוקי", הפרויקט קצר הטווח של קורדן לא נמשך מספיק זמן בשביל להישחק. לביקורת המלאה.

  2. פ. מארי אברהם, סיפור מתפתח
    האם רשת HBO מרוויחה תמלוגים על כל אזכור של פרוסקו? לא מן הנמנע שכן, לפחות אם שופטים לפי תדירות הרפרנסים למשקה האלכוהולי בכמה מהלהיטים הגדולים ביותר שלה: ראשונות היו נשות "בית הדרקון" עם הסרטון הוויראלי בכיכובן, ולאחרונה הצטרף לרשימת המאזכרים אחד מכוכבי העונה החדשה של "הלוטוס הלבן" - פ. מארי אברהם. אצלו הפרוסקו הוא תירוץ לנפיחה לא רצונית בפני אחת מעובדות הריזורט, רגע לפני שהוא מתאר בפני בנו ונכדו את הרגלי המין שלו ומסביר ש"זה פין, לא שקיעה". אבל על אף רזומה מפואר, הכולל גם זכייה באוסקר, אברהם בן ה-83 בלט בשנים האחרונות דווקא בסדרה קטנה יחסית - הקומדיה הגיקית, האופטימית והלא-מספיק-מדוברת "מסע אגדי" (אפל TV פלוס). בסוף השבוע האחרון הסדרה המצוינת חזרה לעונה שלישית, ואברהם שהיה אחד מעמודי התווך שלה דווקא נעדר ממנה. למה? שאלה טובה.

    בחודש אפריל האחרון, במקביל לצילומי העונה השנייה של "הלוטוס הלבן", פורסם מעבר לים כי העונה השלישית של "מסע אגדי" לא תציג את סי.דבליו בגילומו של אברהם. "הוא לא יחזור", נמסר מטעם חברת ההפקה, "מעבר לזה, אנחנו לא מגיבים על נושאים הקשורים לצוות". תשעה חודשים אחר כך, בידיעה שעלתה בזמנו בוואניטי פייר עדיין מציינים שמדובר ב"סיפור מתפתח" ומבטיחים לספק בהקדם עדכונים נוספים שאינם. מי שנוהג לקרוא (או לסקר) עזיבות שכאלה, יודע שמדובר בהודעה מעוררת חשד. אף עזיבה רגילה לא מתוקשרת בצורה כל כך מעורפלת. זה לא הולך ולא נשמע כמו שיקולי לו"ז, מה גם שההחלטה להרוג את דמותו של סי.דבליו בפתח העונה החדשה - בסצינה שהוכיחה פעם נוספת עד כמה "מסע אגדי" יודעת גם לרגש - סותמת את הגולל על קאמבק אפשרי לסדרה. מצד אחד אין שום הוכחה לכך שאברהם עזב תחת נסיבות מפוקפקות, אבל מצד שני הארכיון מלא בסיפורים על שחקנים מגיל מסוים שלא יודעים איך להתנהל מול הקולגות. האם ההתנהגות המיושנת של ברט ב"הלוטוס הלבן" דרשה פחות משחק ממה ששיערנו? בינתיים עדיין מדובר בקונספירציות.

    פריים אחד למזכרת
    מתן כהנא עושה בייביסיטר על הבת של שרן השכל בזמן השבעת הכנסת ה-25 (ערוץ הכנסת).


  3. מפלגת נועם
    זה קצת מצחיק לסמן זוכה פרס אופיר בתור כוכב עולה, תגלית מפתיעה או שם שצריך לשים לב אליו, אבל אין ברירה אחרת. בהתחלה הוא היה אתנחתא קומית, אחר כך הוא נדחק לאחור, פתאום הוא זכה לעדנה מסוימת ואז שוב התאייד, ומעל כל המסע הזה מנצחת עובדה אחת מהדהדת: יוגב, ובעיקר נועם אימבר שמגלם אותו, הוא החלק הכי טוב של "המפקדת" (כאן 11). כל עוד העונה השנייה של הסדרה הצבאית הייתה בשיאה, למעט בפרק הבית המשגע מהשבוע שעבר, היה לו חלק בזה - עם מדים לא מדוגמים, מעט מדי זמן מסך וערימות של חן.

    נתחיל מהשחקן: מאז שהחל לשחק על הבמות והמסך, אימבר בן ה-24 התמקצע גם בתכני נוער וגם בסרטים על רמה. הוא פרץ רשמית ב"מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין, התפוצץ ב"הנה אנחנו" בתפקיד דרמטי של נער על הספקטרום - שסידר לו את אותו פרס אופיר - ובכל זאת סביר להניח שאם מישהו עצר אותו ברחוב, זה היה בזכות הסמב"צ הטלוויזיוני ולא בזכות הצעיר הקולנועי. הוויראליות של "המפקדת" חשפה את אימבר בפני כמות אדירה של צופים, אבל נראה שהוא עוד לא עלה על הרדאר של מספיק מלהקים לפרויקטים עתידיים. וחבל: עם הקסם האישי של טימותי שאלאמה והפרופורציות הגופניות של אדם דרייבר, אימבר נוצר מחומר מוליד כוכבים. אז למה הוא עוד לא מוביל סדרה בכוחות עצמו? למה אין שום המשך (קומי או דרמטי) לתהילת "הנה אנחנו"? ולמה הוא לא בדרך לפסטיגלים? לפחות בשני המקרים הראשונים, הגיע הזמן להתחיל. מעטים האנשים שמצליחים להיות החלק הכי מצחיק בפרויקט אחד והחלק הכי מרגש בפרויקט אחר, וכמו חלק מהבגדים שהוא לובש ב"המפקדת" - תפקיד משנה בסדרה מצליחה כבר קצת קטן על אימבר.

    הכריזמה של אימבר משתכללת לאור זה שיוגב הוא אחת מנקודות האור הבוהקות ביותר של "המפקדת". דווקא בסדרה כל כך נשית, שהגברים הם מיעוט נכחד בה, אותם גברים גונבים את ההצגה: בעונה הקודמת היה את אופק פסח, בעונה הזאת יש את מיכאל זפסוצקי ואדם גבאי, וכל הזמן הזה יש את דור הררי - שכפיר בגילומו הוא המאצ'ו הקלאסי והמוכר, אנטיתזה מוחלטת למודל הגבריות שיוגב מציג. "גבר זה מי שלא מנסה להיות גבר", אימבר אמר לא מזמן בראיון איתו, ונראה שהוא מיישם את זה בתפקיד הנוכחי. יוגב שלו הוא מסוג הגברים שהיינו מצפים לראות ב"בנות", רק הרבה פחות שמוק והרבה פחות רציני. אצלו הדמעות מגיעות כשהוא צופה בטלנובלה מרגשת, לא כשנועה (אלונה סער) מסבירה למה התקשתה לשכב איתו. אם לא היה מדובר בחייל כל כך שבוז, ניתן היה לראות במילים האלה קריאה להתנעת ספין-אוף באווירת "המפקד". אבל יוגב נולד עצלן וככה הוא גם צריך להישאר. את אימבר לעומת זאת צריך כבר להוציא לקצונה, ומהר.

    בשבוע הבא
    שידורי מונדיאל 2022 יוצאים לדרך (כאן 11, 20.11); העונה השנייה של "המפקדת" מסתיימת (כאן 11, כנ"ל); "גזלייט", מיני-סדרה זוהרת על פרשת ווטרגייט, מפגישה בין כוחות העל של שון פן לאלה של ג'וליה רוברטס (יס והוט, 21.11); טים ברטון מקים לתחייה את וונסדיי אדמס ב"וונסדי", שמן הסתם עולה ביום רביעי (נטפליקס, 23.11); "בשבילה גיבורים עפים" הישראלית מקבלת גרסה אמריקאית ב"אקו 3" (אפל TV פלוס, כנ"ל); ושאקיל אוניל הוא הכדורסלן הבא לקבל דוקו-ספורט על חייו ב"שאק" (יס, הוט וסלקום, 24.11).

    צילום בל אגם וטהוניה רובל: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת 12 / צילום פ. מארי אברהם: מתוך "מסע אגדי", אפל TV פלוס / צילום מתן כהנא: מתוך השבעת הכנסת ה-25, ערוץ הכנסת