ארגון אמון הציבור שמלווה את חיים הכט לאורך התכנית "יצאת צדיק" מטפל באין ספור פניות של צרכנים בנושאים שונים, ומציע לכם לנקוט בכמה צעדים פשוטים לפני שאתם בוחרים איש מקצוע. קבלו את הטיפים של ארגון אמון הציבור בנושא צבעים:

קבלו המלצות – שאלו חברים ומכרים האם הם יכולים להמליץ על מומחה מוצלח בתחום. רצוי לבקש לראות עבודות קודמות של הצבעי אם הדבר מתאפשר.

ערכו סקר שוק – חשוב לעמוד על המחירים המקובלים בשוק. פנו לבעלי מקצוע נוספים לקבלת הצעות מחיר. זכרו כי תעריפי העבודות הן פועל יוצא של ביקוש ובאופן טבעי בתקופות החגים המחירים יהיו יותר גבוהים.

התמקחו על המחיר אל תסתפקו בהצעת מחיר אחת, כדאי לבדוק מספר הצעות מחיר לצורך השוואה.

אישה צובעת קיר דקורטיבי עם רולר ירוק (צילום: istockphoto)
בודקים את כל הפרטים לפני שמתחילים. בעיקר את הצבע | צילום: istockphoto

ערכו מסמך בכתב – על מנת למנוע עלויות נוספות עם סיום העבודה, סכמו עם בעל המקצוע בכתב מה כולל הטיפול, מחיר העבודה ולוחות הזמנים. רצוי לערוך תוכנית שבועית ואף חודשית אם יש בכך צורך. סכמו גם מי נושא באחריות רכישת החומרים והאם הם נכללים בעלויות העיסקה.

בכל מקרה אל תעבירו לידי בעל המקצוע את התשלום האחרון בשיק למפרע. מסרו את יתרת התשלום לאחר סיום העבודות.

שמרו על החפצים שלכם - רצוי להגן על חפצים יקרי ערך כגון רהיטים, תמונות, שטיחים העלולים להינזק במהלך הצביעה. כדאי לסכם עם הצבעי על אחריותו לניקיון הדירה בתום הצביעה.

תהיו אקטיביים – וודאו כי מדובר בגווני צבע המתאימים לכם. כיום בשוק ניתן להשיג מגוון רחב של גוונים. חשוב מאד בטרם החל בעל המקצוע בצביעת הדירה לוודא כי אכן מדובר בצבע רצוי. וודאו כי נעשה שימוש בחומרי צביעה איכותיים.

ערכו פירוט תשלומים – אל תהססו להשאיר סכום משמעותי אשר ישולם עם סיום הצביעה.

אחריות - בעל המקצוע נושא באחריות על טיב עבודתו. יש לסכם מראש על תקופת האחריות.

במקרה של אי השלמת העבודה או אי עמידה בהבטחות - שלחו מכתב דרישה לסיום העבודות בדואר רשום.

חוששים שמא בית העסק התנהל בצורה בלתי תקינה/הוגנת כלפיכם? ניתן להגיש תלונה למוקד ארגון אמון הציבור. הטיפול בתלונות צרכנים במוקד ארגון אמון הציבור הינו ללא תשלום. שלחו לנו מייל ל-zadik@mako.co.il

>> מחפשים צדיקים? כל צדיקי התכנית במקום אחד

>> רוצים להיות חברים של "יצאת צדיק" בפייסבוק? הצטרפו עכשיו