את התקלה במקרר שנעשתה על ידי צוות "יצאת צדיק", צחי צדוק פתר תוך שניות בודדות. כבר מההתחלה היה ברור שיש כאן בבעל מקצוע צדיק, אבל רק אחר כך התברר באיזו אישיות מופלאה מדובר. את המדליה שלו הוא לא קיבל בצורה הרגילה, אלא זכה הערב (ראשון), לביקור בהפתעה מחיים אתגר בשידור חי הישר מהוד השרון. שם, קבלנו הצצה לתרומה הגדולה שלו שנעשית בשקט ובצניעות, לאורך שנים.

"מה ששלי שלי ומה שלא אני לא לוקח", סיפר צחי על דפוס העבודה שלו ושיתף במשפט שאביו לימד אותו, ומתווה לו את הדרך שבה הוא עובד בשגרת יומו. "אבא שלי אמר לי: 'תיתן ואלוהים ייתן לך'. זה עושה לי טוב ואני חוזר הביתה נקי".

"חשבתי ששירות כזה עולה כמה מאות טובות של שקלים, אבל הוא אמר שהוא לא ייקח מאיתנו כסף כי אנחנו חיילים. זה נראה מהצד קטן, אבל זה משהו ענק בשבילינו", סיפר דניאל טופורובסקי, חייל צה"ל, על התרומה אדירה של צחי לחיילים. צחי מתנדב בעמותת "חיילים של זהב" ומעניק שירות לפי צורך וללא כל תמורה, "הוא תמיד מגיע בשמחה ומכל הלב, בכל שעה שאנחנו מבקשים", מספר יו"ר העמותה, עופר סלומון. 

החיילים מדברים על הצדיק צחי צדוק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
החייל גל תשובה משבח את צחי צדוק | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

לא רק לחיילים הוא עוזר ללא תשלום. בת זוגתו, מעיין, מספרת על הלב הרחב שלו ועל התרומה שלו לחברה מול השכבות המוחלשות באוכלוסייה. "לצחי יש ממש חוקים מסוימים. ניצולי שואה - הוא לא גובה מהם כסף. יש את המשפחות הקבועות שמתקשרות ויודעות שצחי ייתן להן את השירות ללא עלות, כי אין להן". מדובר באדם שנותן מעצמו ללא הפסקה לכל מי שידו אינה מושגת.

כחלק משגרת העבודה שלו, צחי הוא גם טכנאי הבית בהתנדבות מלאה ב"בית של עומר", בית חם לצעירות ללא עורף כלכלי משפחתי. איילת שמש, מייסדת הבית של עומר מספרת: "כשהוא מגיע, את לא מרגישה שהוא עושה לך טובה, אנחנו אפילו לא צריכות לבקש הוא פשוט מגיע, וזה הלא מובן מאליו פה. הוא עושה את זה בכל כך הרבה צניעות, ותמיד עם חיוך ותמיד עם המון רצון טוב והרבה מעבר למה שביקשנו". 

יגאל תורני יצא צדיק ומקבל מדליה (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
יגאל תורני לאחר קבלת המדליה | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

בפרק של טכנאי המקררים התרגשנו לגלות כמות צדיקים מרשימה שממלאה את הלב בתקווה. לצד צחי צדוק, זכינו להכיר עוד שלושה צדיקים, שכולם הצטיינו ונתנו שירות מצוין, היו אמינים ולקחו סכום הוגן לכל הדעות. הראשון היה יגאל תורתי, שטיפל בתקלה במהירות וקיבל את המדליה מול משפחתו. אחריו יקיר יעקב, שעד לפני כמה שנים עוד שימש כנהג משאית אך החליט למצוא את המקצוע בו ימלא את עצמו, ואין ספק שהוא בחר בתחום הנכון עבורו.

אחרון שזכה לקבל מדליה היה דורון שושן, שההתרגשות שלו ברגע שגילה שחיים אתגר עומד מולו הייתה בשיאה. כשישבו השניים לשיחה צפופה ולהענקת המדליה, אתגר התקשר לביתו של דורון שהתרגשה לשמוע את הבשורה המשמחת על אביה.