התקלה שצוות "יצאת צדיק" הכין לטכנאי המזגנים הייתה פשוטה, חוט תקשורת מנותק בקופסת החיבורים. נתי דרי, טכנאי מטבריה, פתר את הבעיה תוך שניות בודדות ובמקצועיות שיא. הערב (ראשון) הוא זכה לביקור מיוחד מחיים אתגר, שהפתיע אותו בביתו והעניק לו מדליה ותעודה בשידור חי. נתי לא רק צדיק בעבודתו, אלא גם בדברים שהוא בוחר לעשות בזמנו הפנוי - שלא פעם מצילים חיים.

נתי עסוק מאוד ברוב שעות היום, ובין קריאה לקריאה לתיקון המזגן, הוא גם סגן מנהל המחוז הצפוני ב"ידידים", ארגון המספק עזרה ראשונה לא רפואית. "מחוז צפון מונה היום כ-8,000 כוננים שהם תחת ניהולו של נתי. כשמישהו נתקע ואין לו פתרון - נתי ידע למצוא את הפתרון לדבר הזה", מספר מאור חיים ביטון, מנהל מחוז צפון של הארגון.

>> פספסתם את הפרק? השלימו אותו באפליקציית +12 - חוויית צפייה שעוד לא הכרתם

כחלק מההתנדבות שלו, נתי קיבל קריאה יוצאת דופן באחד הימים. "שמענו בכי מאוד חזק של התינוק שלנו, הגענו לחדר השינה, וראינו שהחדר נעול. ניסיתי לפתוח את הדלת בכל דרך אפשרית, ולא הצלחתי. אנחנו מנסים לפתוח את הדלת ושומעים בכי צרחות". כך מספר אביו של התינוק, ישראל בן הרוש. "התקשרתי למוקד ואמרתי להם שיש לי ילד נעול בחדר. תוך דקה וחצי מהרגע שהרמתי טלפון הגיע אליי המלאך של הצפון, נתי". 

הצדיק, האבא של התינוק + התינוק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
דרי יצא צדיק – וקיבל תעודה ומדליה עד הבית | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

מה שכמעט נגמר באסון, קיבל סוף שמח הודות לתושייה של נתי. "הוא פתח את הדלת, הילד היה בהיסטריה, בטראומה. מבחינתי זאת הצלת נפשות, הוא הציל את הילד", המשיך ישראל לספר בהתרגשות. גם בת הזוג של נתי, צופיה, מספרת עליו: "הוא הבן אדם הכי טוב בעולם, כל החיים שלו זה רק לעשות לאחרים, לתת לאחרים".

בפרק הערב נתקלנו בעוד שני צדיקים שמלאכתם ראויה להערכה. אחד מהם, הוא ברוך חליליאן, שיש לו סיפור יוצא דופן משל עצמו. אל תיקון התקלה הוא הגיע יחד עם הבן שלו, שלומד ממנו איך להיות מקצועי ואמין ומעל הכל - הגון. ברוך קיבל את המדליה מאתגר בזמן שישב במסעדה עם בת זוגתו ובנו, ואז גם נחשף הסיפור המיוחד שלו. רק יומיים לפני תיקון התקלה אשר תועדה ב"יצאת צדיק", ברוך שוחרר מבית החולים לאחר שלקה באירוע מוחי, אך הוא לא בזבז זמן וחזר מיד לעבודה. "בגלל שעברתי אירוע מוחי קשה לי לדבר. יש לי את הגמגום הזה, אבל זה יעבור, אני משתקם", הוא סיפר בהתרגשות לחיים. 

ברוך חליליאן (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
ברוך חליליאן יצא צדיק | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

צמד טכנאים נוסף עשה לנו טוב על הלב כשטיפלו בתקלה במקצועיות והיו אמינים לאורך הדרך עם הלקוחה, והם הוזמנו לדירה נוספת שם קיבלו את המדליה מאתגר. חזי הטכנאי, סיפר שהוא נשאב למקצוע דרך משפחתו שעוסקת בתחום, ומיד אחר כך הגיעה שיחת טלפון מרגשת מאימו, שאמרה בגאווה: "הוא אמין וישר, אין מי שמשתווה לו".