מספר תלונות שזרמו למערכת "יצאת צדיק" על טכנאי המזדהה בשם דוד אדמון, הביאו את חיים אתגר, יחד עם אנשי הצוות, להזמין אותו לטיפול בתקלה לעיני המצלמות. מה שהחל בתור חוט חשמלי מנותק, הפך במהרה לאחד העוקצים הגדולים ביותר בתולדות התוכנית. לצידו של אתגר, צפה במתרחש גם שלומי קוסטיקה, מומחה בתחום התריסים החשמליים ובעל החברה "אלום קוסטיקה", שלא הצליח להאמין למראה עיניו.

אדמון נכנס לבית ומיד הציץ במפסק החשמלי, הוא יצא אל החצר, דפק מספר פעמים על המנוע, וחזר לעדכן את הלקוחה בפרטים. "לפי איך שזה נראה יש פה מצב של קריסה", פתח בהסבר, "בגלל שהמנגנון חיצוני ולא פנימי הוא סופג קורוזיה, לחות כזאת, וגם המשקל משפיע עליו. כל המנגנון שם פשוט תפוס. בשביל לשחרר דבר כזה, עושים משהו שלא יהיה גיליוטינה, כי אפשר לעשות שחרור אבל זה מסוכן. יש תושבות שצריך לשים אחת בצד ימין ואחת בצד שמאל, כל תושבת כזו עולה בסביבות 3,600 שקל".

יצאת צדיק (צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12)
"לא ברור לי איך הוא מדבר על כסף כשהוא עוד לא עלה על התקלה". חיים אתגר | צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12

במקביל, קוסטיקה שצפה בחילופי הדברים, הבהיר: "מה זה השטויות האלה? אין קשר בין מה שהוא אומר למציאות. הוא אפילו לא עשה בדיקה בסיסית אם מגיע חשמל לתריס. זה א'-ב'. מה תושבות? אלו שני תופסנים שמחזיקים את המנגנון מצד ימין ומצד שמאל, גג 100 שקל". גם אתגר לצידו, לא הבין איך התגלגלו הדברים לכדי מחירים מופרזים בזמן כה קצר: "לא ברור לי איך הוא מדבר על כסף כשהוא עוד לא עלה בכלל על התקלה. הוא לא נורמלי, שתי תושבות לפי מה שהוא אומר זה 7,200 שקלים".

אדמון המשיך והסביר ללקוחה מה פשר המחיר המופרז, והזהיר אותה מפני נפילה של המנגנון, מה שלדבריו מסכן חיי אדם. "זאת טקטיקה קלאסית של נוכל שאתם כבר מכירים טוב טוב מהתוכניות שלנו", הבהיר אתגר, "קודם מפחידים את הלקוחה בגיליוטינות, בנפילות, ואחרי זה אומרים ללקוח 'זה בידיים שלך', כאילו שללקוח התמים יש איזושהי ברירה, הוא חייב לקחת את השירות הזה – הוא מפחד".

בהמשך, אדמון יצא לחצר ותועד במצלמות הנסתרות כשהוא דופק על התריסים ומדי פעם מציץ דרכם אל פנים הבית. הוא הוציא מברגה, שלטענת קוסטיקה, אין בה שום צורך, והשימוש היחיד שלה נועד למשוך זמן כדי להצדיק את הסכום המופרז אותו ביקש. ההצגה של אדמון המשיכה, ורק לאחר דקות ארוכות הוא זיהה את החוט המנותק וחיבר אותו בחזרה, מה שלמעשה פתר את התקלה.

יצאת צדיק (צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12)
הצגה של שלוש שעות על כלום | צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12

אלא שטכנאי התריסים המשיך בשלו, ובמהלך הבא עבר לרסס את התריס מפנים הבית. לטענתו, בדבק. לאחר מכן, פירק את המנגנון של התריס, יצא אל הרחוב כשהוא מונח בזרועותיו, דיבר עם כמה אנשים, עצר לתפילה זריזה, חזר אל הבית ופנה להתקין את המנגנון מחדש. "אני לא מבין מה הוא עשה – פירק את המנגנון, עשה סיבוב, חזר איתו ועכשיו הוא מתקין אותו בחזרה", נדהם קוסטיקה.

בזמן הזה, אדמון הגיע ללקוחה עם עקיצה נוספת: "חוץ מהמנוע וכל מה שהלבשתי, כנראה קרה באמת איזה קטע עם החשמל, אלה תוספות של הלבשות שצריך להכניס, כל קופסה כזאת זה 870 שקל, ויש שם שלוש שצריך להחליף בפנים. אני אנסה להציל את זה, נשים שתיים, אבל אני לא חשמלאי, חשמלאי היה חוסם את כל הקיר ואני עקפתי את הכל. יצא תשע ומשהו עם ההלבשות, לא כולל מע"מ".

לאחר שהקפיץ את המחיר משבעת אלפים לתשעת אלפים שקלים, אדמון פנה להרכבה הסופית. "הוא מחבר את הרצועות למנגנון אז נראה בשלבי סיום", הסביר קוסטיקה מה עומד מאחורי הפעולות, "מה שהוא עושה עכשיו זה נזק. הוא מחבר את הרצועות עם ברגים, וצריך לעשות את זה עם ניטים כי הברגים חורצים את המנוע. אחרי כמה פעמים שמרימים ומורידים את התריס – הולך המנוע".

יצאת צדיק (צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12)
"אין קשר בין מה שדוד אדמון אומר למציאות". שלומי קוסטיקה | צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12

בסופו של דבר, לא רק שטכנאי התריסים עקץ את הלקוחה בסכום של 10 וחצי אלף שקלים לא כולל מע"מ, הוא אף הבהיר לה שאסור להוריד או להעלות את התריס עד הקצה. דבר שלפי קוסטיקה, אין בו שום היגיון. דקות בודדות לאחר שאדמון לקח את הכסף ועזב את הדירה, החשמל בכל רחבי הבית קפץ, וקוסטיקה הסביר מדוע. "הבחור לא מקצועי בכלל, כל מה שהוא עשה בכלל לא בטיחותי. התריס היה עולה ומתגלגל לתוך הארגז, התפסן, שהוא לא שם, היה יכול להפיל את התריס על מישהו, אפילו סכנת חיים הייתי קורא לזה. לדעתי, לאנשים כאלה אסור לעבוד בכלל בענף הזה".

כשבועיים לאחר המקרה, מערכת "יצאת צדיק" הזמינה את אדמון לטיפול בתקלה בבית אחר, ואתגר החל לעמת אותו עם הדברים. הם יצאו אל הרחוב, ובזמן שאדמון מתקדם אל עבר רכבו, אתגר הציג את המקרה אך זה הכחיש בטענה שהוא לא יודע על הוא מדבר. "לא יודע מה אתה מעלה האשמות ולא יודע על מה אתה מדבר", טען אדמון בזמן שאתגר עימת אותו שוב ושוב עם השתלשלות האירועים, "הכל נעשה כמו שצריך, הכל נאמר מראש, האישה יכלה לא לעשות. הכל עודכן מראש. אף אחד לא עוקץ, אני מעדכן, אני אומר, הלקוח יכול להגיד כן מתאים לי – לא מתאים לי".

יצאת צדיק (צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12)
העימות של חיים אתגר עם דוד אדמון | צילום: מתוך: יצאת צדיק, קשת12

"איך אתה נכנס לבית ולוקח 10 אלף שקל?", השיב אתגר בחזרה, "זה היה אחד העוקצים הכי מטורפים בתולדות התוכנית. מתי תפסיק עם העקיצות והרמאות? אתה עוקץ אנשים שיכולים להיות ההורים שלך, ההורים שלי, ההורים של הצופים". בשלב הזה אדמון החל לעשות את דרכו על הכביש, מה שגרר הפרעה בתנועת הרכבים באזור. "שמעתי אותך", ענה אדמון, "אף אחד לא עוקץ אף אחד, לקוח מקבל מחיר, אמרתי את המחיר ונתתי את המחיר. זה כן לגיטימי. תשחררו, אין לי מה לדבר. אם יש לאנשים טענות שיפנו".

לבסוף, אדמון האשים את אתגר בכך שהוא מעלה את השואו שלו, ותוך כדי תנועה צפה בביקור שתועד במצלמות. "איך זיהיתי אם לא ראיתי ואמרתי מראש את המחיר? בן אדם לא מתאים לו, נשמע לו מחיר מופרז, תעצור, תגיד, אני הולך לבדוק". מכאן, אדמון נכנס לרכבו ונסע מהמקום, בעוד אתגר סיכם את המתרחש: "אנחנו ביקשנו ממנו להשיב, הראנו לו את הדברים, אפילו תוך כדי תנועה, אבל הוא בשלו. לפחות קיבלנו תשובה לשיטה, היא מאוד ברורה: אני מפוצץ במחיר, אם הקליינט נפל – בעיה שלו, הוא נפל".