כ-50 אחוזים מטכנאי הדודים שנבדקו הערב (רביעי) ביצאת צדיק, אכן יצאו צדיקים, אך 50 האחוזים האחרים לא עמדו בכל שלושת המבחנים: מקצועיות, אמינות ומחיר. כך טכנאי הדודים איציק דגן אשר הציג את עצמו כ"שי" בטלפון, תיקן שלא לצורך צנרת תקינה וברז מתפקד, ולבסוף גבה מחיר גבוה משמעותית ממה שנדרש.

התקלה שחיכתה לאיציק ולשאר טכנאי הדודים הייתה חור בצינור שמוביל מים חמים הביתה. אותו חור יצר נזילה בגג וגורמת לכך שבימי החורף הקרים, לא יהיו מים חמים. התקלה הזו יכולה לקרות מבלאי של הצינור או מציפורים החובבות לנקר את הצינורות האלו. בכדי לפתור את התקלה, יכולים בעלי המקצוע להחליף את הצינור, אך הוא מספיק ארוך כדי לחתוך את החלק התקול ולחבר אותו בחזרה. עלות ביקור כזה היא בין 250-300 שקלים, ולא יותר.

את איציק דגן הזמינו צוות התוכנית באופן יזום, לאחר שהצטברו תלונות רבות לגביו במערכת. הטכנאי הגיע אל ביתה של דבי השחקנית, ולאחר בדיקה הוא הסביר לה שמדובר בפיצוץ בשני צינורות, גם של המים החמים וגם הקרים, וכי יש לרוקן את הדוד ולהחליף את הצנרת. בהמשך, הוא סיפר לה שהצינורות יבשים ויש עליהם קורוזיה ולכן יש להחליפם בדחיפות. אם זה לא מספיק, איציק טען שהברז של הדוד מטפטף ויש להחליפו.

המרדף אחרי טכנאי הדודים איציק דגן (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
איציק דגן מתעד ללקוחה את הצנרת התקולה | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

כמובן שלא הייתה כל בעיה בצינור המים הקרים, אותה הקורוזיה ירדה בקלות בעזרת מגבון לח ואותו טפטוף מהברז הוא פעולה תקינה, שנועדה לפרוק מדי פעם לחץ. טכנאי הדודים הסביר לעובד שאיתו שאין צורך להחליף את הצינור אבל כדאי, והנחה אותו לעבוד "בשיטה החדשה", שהיא "לאט לאט אבל מדויק". על התיקון היסודי יתר על המידה, גבה איציק כ-2,457 שקלים אחרי מע"מ, יותר מפי שמונה מהסכום שנדרש.

לאחר הביקור היקר, מערכת יצאת צדיק הזמינה אותו לעבודה נוספת, אך הפעם הלקוח שחיכה לו היה חיים אתגר. איציק שהבין לאן הוא נכנס, הסתיר את פניו וברח מהדירה. חיים שלא וויתר, יצא יחד עם צוות הצילום בעקבותיו בניסיון לקבל תשובות, ובמהרה ניסיון זה הפך למרדף ברחבי העיר חולון. "זה לא יפה מה שאתה עושה", טען איציק בפני חיים, "תפסיק לבלבל את המוח".

חיים הציג בפניו את כל הטענות שעלו מביקורו אצל דבי: "אתה המצאת תקלות שלא היו ולא נבראו, סיפרת סיפורים מדהימים ועקצת 2,500 שקלים". כשהתבקש להגיב לדברים ולהתנצל על מעשיו, טען טכנאי הדודים שהוא חף מפשע. "לא רימיתי אף אחד, אתם מדברים שטויות. אני לא רוצה להתנצל, לא גנבתי. עבדתי בכל כוחי וזו העבודה שלי, אין לי על מה להתנצל. אני אתן לכם את הדין מעורך הדין שלי". המרדף הארוך הסתיים ללא תשובות וללא אף הבעת חרטה מצדו של איציק.

 

תגובת עורכי דינו של איציק דגן:
"מרשי בעל ניסיון של 30 שנה בתחום, עובד לפי הוראות יצרן ותווי תקן ומחזיק בהמלצות רבות של לקוחות מרוצים וחוזרים. מרשי עשה שימוש בשמו המלא לפי הת"ז שלו. מדובר בצינורות פגומים ולא תקינים כאשר בחינת תקינות הצינור בעזרת מגבון היא חובבנית ורק מעידה על מהימנות הכתבה. כל ניסיון אחר לפתרון התקלה, היה גורם לנזקים גדולים יותר. מדובר בכתבה רצופה טענות כוזבות שנועדה להציג את מרשי באור שלילי. גם מאחר ותגובתו של מרשי הוגבלה, בכוונתו לתבוע נזקיו ולמצות מלוא טענותיו בבית המשפט".