בעונה הקודמת של "יצאת צדיק" חיים הכט ביקש מהצופים בבית לדווח על בעלי מקצוע שעקצו אותם בצורה יוצאת דופן. הוא בטח לא תיאר לעצמו שמהר מאוד תורכב רשימה שחורה ולא מחמיאה במיוחד. "יש דרמטית הרבה יותר צדיקים", הוא מספר בראיון ל-mako, "אבל גם מזהים שאותם אלו שעוקצים אנשים, כבר אין להם גבולות, אנשים שפשוט אין גבול לחוצפה שלהם". 

במהלך 14 השנים שבהם הוא מחלק מדליות לבעלי מקצוע צדיקים, הכט יכול להיות מרוצה מכך שהמודעות לנושא הגינות במתן שירותים מקבלת פוקוס. החברה אולי משתנה, אבל נראה שהנוכלים תמיד מוצאים דרך להמשיך בעיסוקיהם. מבין אלפי הפניות שהגיעו מגולשי mako, הערב נפגוש את האינסטלטור שזיהה את התקלה הפשוטה אבל החליט לשלוף פטישון ולרסק את הקיר.

>>בואו להיות חברים בעמוד הפייסבוק של "יצאת צדיק"

אתה מרגיש שהנוכלים הפכו ליותר חצופים?
"חד משמעית כן. במקרה הזה לדוגמה, במקום 300 שקלים הם לוקחים 7,000 על כלום. שלא יהיה לך טעות, הוא לא רובין הוד. הוא לא בוחר אנשים כדי לעשות חלוקה מחודשת של ההון. מדובר באישה מבוגרת שגרה בתל אביב והוא מעריך שממנה הוא יכול לקחת. אנחנו פוגשים בנאדם שמתחזק אתר אינטרנט שכל כולו אינסטלציה. הוא נותן המלצות, ובעיקר יש לו טיפים איך לא ליפול בידיהם של נוכלים שמנסים לעקוץ אותך. הוא עומד מול מצלמות מראיין לקוחות מרוצים, ממש 'עיתונות'".

והתגובות שלהם מצליחות להפתיע אותך?
"יש כאלה שרבים איתי, בורחים ממני ולפעמים גם בוכים ומבקשים שאסלח להם. אני רך כמו בננה בשלה, לעמוד מול מישהו שבוכה זה לא פשוט. כבר קרה שמרוב רחמים הנטייה הייתה להתגמש עם אותו נוכל, וצוות הצילום צעק לי 'מה קרה לך? הוא גנב'".

"אני פוחד מהאדם שנשבר מולי"

את הרגעים שבהם הנוכלים צופים בתיעוד המצלמה הנסתרת ומבינים שנתפסו על חם, שמרו עד כה ב"יצאת צדיק" רחוק מעיניי המצלמה. בעונה הקרובה החוקים משתנים כשגם רגע החשיפה יתועד, ולנו מצפות דקות מותחות ולא מעט מרדפים. "בשנים קודמות יצאתי לצדיקים ונתתי להם מדליה", הכט עדיין מנסה להתרגל לשינוי באווירה, "זה הקטע שבשבילו אני עושה את התכנית, אין משהו שאני אוהב יותר". 

המעמד שבו הנוכל צופה בתיעוד המצלמה הנסתרת יכול להיות קצת מביך.
"זה לא מביך, זה הופך את הקרביים. אתה רואה בן אדם שמתרסק לך מול העיניים ומבין מה המשמעות של שידור בתשע בערב. זה החלק הכי קשה ב'יצאת צדיק', לשבת מול אלו שלא יצאו צדיקים ולהראות להם את התיעוד. שוב אני אגיד, כשאני פוגש נוכל אני מקווה שהוא יתעמת איתי ותהיה מריבה. אני פוחד מהאדם שנשבר כי קשה לי להתמודד עם זה".

>> מחפשים בעל מקצוע אמין? היכנסו עכשיו לרשימת הצדיקים המלאה

וכל עניין המרדפים יכול להיות לפעמים קצת מסוכן.
"כן, היו לי לא מעט עימותים וכבר קיבלתי תגובות בסגנון 'חיים אני עוד אראה לך', 'מי אתה בכלל שתקבע מי צדיק'. יש לנו את כל הרפרטואר. עם החבר'ה האלה אין לי שום בעיה, כי אתה מתעסק עם עבריין ויש את כל האמצעים. הקושי שלי זה מול בן אדם שנתפס ואתה מרגיש שהבכי שלו הוא אמיתי".

איזה עוד הפתעות מצפות לנו?
"במהלך העונה אנחנו נלך גם לבעלי מקצוע שבפרסומים שלהם הם כותבים 'יצאתי צדיק אצל חיים הכט'. אלו אנשים שלא ראיתי מעולם. בשביל מה? אם אתה צדיק, תעבוד כמו שצריך והמוניטין שלך יוביל אותך להכי טוב שרק אפשר".

"יצאת צדיק": העונה החדשה הערב ב-21:00 בקשת, ערוץ 12