התכנית "פלפלים צהובים" עוקבת אחרי משפחה שהבן שלהם עומרי נמצא על הספקטרום האוטיסטי. הבוקר, התארחה ד"ר אורית סטולר, ניורולגית ילדים שעובדת באלו"ט, לספר על ההתמודדות של משפחות.

"זה באמת קשה, הילדים כלפי חוץ נראים נורמטיבים", היא אומרת, "ההורים מסתובבים בחברה שאומרת - ההורים לא טובים, איזה חינוך הוא מקבל וכולי". בשביל זה קיימת עמותת ההורים אלו"ט, לעזור למשפחות להתמודד עם מה שהיא מכנה - אבן. "הסדרה מראה שזורקים אבן וכמה עיגולים זה יוצר", היא מציינת. הגילוי וההתמודדות משפיעה על הכל -  על הזוגיות, על ההורות, על האחים, על מקומות העבודה ועוד, את זה משכילה הסדרה לעשות בצורה רגישה ואמיתית. 

"צריך לזכור שיש רצף, ויש ילדים בתפקוד", היא מסבירה ומוסיפה, "המגמה היום בטיפול זה לגרום להם להשתלב בחברות רגילות, נורמטיביות".

"הייתה תקופה, לפני המון שנים, שאמרו שאוטיזם בעצם זה אמהות קרות. היום אנחנו יודעים שזה ממש לא נכון", ד"ר סטולר מספרת ומקווה שהסדרה תגרום להורים לפנות, גם עם החשש הקטן ביותר.

הערב, אחרי הפרק של "פלפלים צהובים" יתקיים פורום בפייסבוק עם ד"ר אורית סטולר בו  היא תענה על השאלות שלכם. השאירו כבר עכשיו

>> קבלו הצצה לפרק

פלפלים צהובים, חמישי ב - 22:15.

>> הצטרפו לעמוד הרשמי של פלפלים צהובים בפייסבוק

>>הפרקים המלאים של  פלפלים צהובים לצפייה ישירה

>>לאתר התכנית "פלפלים צהובים"

>>לאתר הבית של אלו"ט