משפחת שגב (צילום: אלדד רפאלי)
חובה עלינו להיות מאושרות ולטפח את עצמנו בכול המימדים. נגה שגב | צילום: אלדד רפאלי
מוטו: אני מאמינה בנשים!
הנשים היום, בזכות הפמיניסטיות שסללו את הדרך, יכולות לבחור את דרכן. אנחנו יכולות להיות כל מה שנרצה: משכילות, מקצועניות בכל תחום שמעניין אותנו, בעלות קריירה מלאת סיפוק, בנות זוג נהדרות ואמהות נפלאות. חובה עלינו להיות מאושרות ולטפח את עצמנו בכול המימדים – רוחני, רגשי, פיזי, חשיבה ועשייה, כדי שתמיד המאגרים שלנו יהיו מלאים. כך נוכל להעניק מעצמנו לסובבים אותנו, ולשמש מודל חיקוי לילדינו ולעובדינו. לאישה מותר להחליט להיות "רק" עקרת בית, אולם לדעתי המחיר גבוה מדי, ובא לידי ביטוי בעיקר כשהילדים עוזבים את הבית. כדי להצליח להיות מאושרות ולגרום אושר לכל מי שחשוב לנו, אני לא חושבת שנשים צריכות להיות סופרוומן, במובן הסיזיפי של "לעשות הכול בעצמי". להפך, אני מאמינה שכול אישה צריכה לבנות מסביבה מערכת תומכת, המאפשרת לה לעסוק במה שהיא הכי אוהבת, ולהרוויח מספיק כדי לשלם לאחרים, שיעשו עבורה ועבור משפחתה את מה שהם הכי אוהבים. כך אני חיה את חיי.

מי מבני המשפחה יזם את ההשתתפות?
"קשת" פנו אלינו בעקבות כתבה שהתפרסמה עלינו במדור "אוכלים בעיר" במקומון. בכתבה זו, הצהרתי בריש גלי שאני לא יודעת לבשל ושמחה להיעזר בנשים שזה מקצוען ותחביבן.

למה רצית/הסכמת להשתתף בתוכנית?
לא הכרתי את התכנית, אך לאחר שהבנתי את היכולת שלה להשפיע ולשפר את חייהן של משפחות רבות בארץ, החלטתי שאשמח לבוא ולתרום את חלקי. חשוב לי להעביר לצופים מסר אופטימי, להראות שכל אחד מאיתנו יכול לשפר את חייו בכל הנושאים שחשובים לו.

שגב 2 (תמונת AVI: אמא מחליפה)
החלטתי לצקת ליחסי עם קורל יותר רגשנות וחום | תמונת AVI: אמא מחליפה
האם מישהו במשפחה התנגד להשתתפות בתוכנית?
קורל בהתחלה לא התלהבה, אבל לאחר שקיבלה הסברים מעמיקים, הסתקרנה והחליטה להשתתף.

איזה חלק של ההחלפה היה המהנה ביותר עבורך?
ההיכרות עם משפחה נפלאה – חמה, מקבלת ואוהבת כל אדם באשר הוא, היה לי מרתק לבחון את חיי היום-יום שלי, מנקודת מבטה של אישה אחרת, בעלת תפיסת עולם שונה לחלוטין משלי. רוני "בעלי", אמר לי שהוא מרגיש שהבאתי איתי זרקור שמאיר על פינות חשוכות בחייהם, ומאלץ אותם לחשוב על כל מה שההרגל שחק, כל מה שהפך עם השנים למובן מאליו. זה בדיוק מה שקרה גם לי: כל אקסיומה הפכה פתאום לטעונת הוכחה.

איזה חלק של ההחלפה היה הקשה ביותר עבורך?
שום דבר לא היה לי קשה, היה עמוס, חדש, שונה, אבל נהניתי מכל שנייה. "בעלי וילדי" היו נהדרים בכל מובן, ואנחנו בקשר עד היום.

כיצד משפחתך התמודדה עם ההחלפה?
ממש בכיף, היה להם מאוד מעניין להיחשף לסוזי בעלת האישיות המעניקה והמיוחדת, ליהנות מבישוליה ולשמוע את דעתה בכל מיני נושאים. כשפגשתי אותה, היא הראתה לי בגאווה מתנה שקורל קנתה לה, ופתק שעליו כתוב: "סוזי המקסימה, הרבה תודה על שבוע נהדר! למדתי ממך המון! באהבה קורל". נראה לי שזה אומר הכול...

האם חל בך או בדעותיך שינוי כלשהו בעקבות התוכנית?
בהחלט! הלב שלי נפתח והחלטתי למצוא בן זוג ולצקת ליחסי עם קורל יותר רגשנות וחום במובנים הכי בסיסיים של המילים האלה. כיום יש לי בן זוג מהמם, שמתאים בדיוק לכל מה שרציתי שיהיה לי, בעקבות ההיכרות עם "בעלי" מנתיבות.

שגב (תמונת AVI: אמא מחליפה)
חשוב לי להעביר לצופים מסר אופטימי | תמונת AVI: אמא מחליפה

האם יחסך לבני משפחתך השתנה כתוצאה מהתוכנית? האם הקשר ביניכן השתנה?
לא יכולה להגיד שהקשר השתנה, כיון שהוא היה פתוח וכייפי גם קודם, אבל בהחלט השתפר במובן של הועשר ביותר חוויות של משפחתיות בסיסית.

האם היית עושה זאת שוב? מדוע?
בטח!!! זאת הייתה אחת החוויות החזקות והמעשירות בחיי. יש עוצמה אדירה של לחיות "חיים של אחרים" במשך שבוע, ולתפקד כאשת איש, כאימא לששה בנים, סבתא לנכד, בעלת מספרה, בשלנית על ועקרת בית מדהימה.