משפחת בולוטין (צילום: אלדד רפאלי)
לילך בולוטין. ללמוד מהטבע ומבעלי החיים לחיות ולגדל ילדים | צילום: אלדד רפאלי
מי מבני המשפחה יזם את ההשתתפות?
היוזמה באה מהתוכנית ומהמפיקים שהתקשרו וביקשו שנשתתף בתוכנית אמא מחליפה, מכיוון שאין לנו טלויזיה בבית לא הכרנו את התוכנית והתלבטנו שבועות רבים, כשסוף סוף הסכמנו נכנסתי להריון והתאשפזתי היה ברור שלא אוכל להשתתף. אחרי שבעה חודשי הריון שהרגשתי השתפרה מעט ומפיקי התוכנית התקשרו ושכנעו אותי ללכת עם הפרויקט. בגלל שעדיין הרגשתי רע התלבטנו המון אבל בסוף בהחלטה משפחתית גורפת הסכמנו.

למה רצית/הסכמת להשתתף בתוכנית?
ההסכמה להשתתף נבעה ממספר גורמים: הילדות רצו מאוד, החווה שאנחנו גרים בה נפתחת בקרוב לביקורים אקולוגים לקבוצות וחשבנו שזו תהיה פרסומת טובה לחווה ולפרויקט המיוחד שאנו הקמנו במו ידנו - מקלט לחיות בר פצועות ונטושות וגרעיני רבייה של חיות בסכנת הכחדה. מבחינתנו זוהי הזדמנות טובה לחשוף את הפרויקט לקהל, דנדן מופיע הרבה בתקשורת ולכן גם העמידה מול מצלמות לא זרה לנו. סיבה נוספת להשתתפות בתוכנית היא שאני מגדלת את ילדי בצורה שונה ומיוחדת וגם השקפת עולמי לגבי החיים והילדים לא קונבנציונלית וחשבתי שאולי אוכל לתרום דרך התוכנית לאימהות ולמשפחות אחרות ולתת להן קצת ממני: כיצד אפשר לחיות טוב יותר, חיים מלאי הגשמת חלומות בשילוב עם טיולים טבע וחיות. חשבתי שאוכל להעביר קצת מניסיון החיים שלי כיצד אפשר ללמוד מהטבע ומבעלי החיים לחיות ולגדל ילדים. אני לא בטוחה שההפקה העבירה את זה בתוכנית.

האם מישהו במשפחה התנגד להשתתפות בתוכנית?
במשפחה המורחבת היו כאלה שהתנגדו כי חשבו שהתוכנית תזיק לדימוי שלנו, היו שאמרו שבכל מקרה יראו רק את הדברים המביכים. נקווה שאנחנו צדקנו והתכנית אכן תשקף את מי שאנחנו.

איזה חלק של ההחלפה היה המהנה ביותר עבורך?
חוץ משיחת הסיכום בסוף עם האמא השניה שהייתה לא נעימה, הכל היה מהנה ביותר. חוויה פסיכולוגית, אנתרופולוגית, מסע מרתק לחיים של אחרים שהוכיחו לי את מה שידעתי (אבל תמיד כיף להרגיש שוב) שחיי מלאים, שלמים ומדהימים ושלא הייתי מחליפה אותם ולא הייתי משנה אותם אפילו בפסיק. יש לי בעל מושלם ילדים מדהימים וחיים מלאי עניין והרפתקאות. את זה ניסיתי להעביר מעט למשפחה המארחת. היה מהנה להראות למשפחה האחרת שהחיים יכולים להיות מעניינים יותר.

בולוטין 5 (תמונת AVI: mako)
הפריע לה שאין לי טלויזיה בבית ושהילדים שלי לא מתקלחים בכל ערב | תמונת AVI: mako
איזה חלק של ההחלפה היה הקשה ביותר עבורך?
לא היה לי קשה בשום שלב, נהניתי מכל רגע. כן היתה מאכזבת פגישת הסיכום עם האמא השניה. אז הבנתי שהיא בכלל לא נהנתה מההרפתקה של התוכנית, אכזב אותי לראות שהיא כל כך סבלה. אם היא היתה מעט יותר פתוחה לחוויה של לחיות בחווה עם חיות, טבע ודנדן בן זוגי שהוא בן אדם מצחיק חכם ומדהים שרק אפשר ללמוד ממנו איך להיות אופטימי ומאושר היא הייתה יכולה ליהנות ולקחת משהו אישי הביתה. היא פחדה שאני אקח את המשפחה שלה לטייל, היא פחדה שאני אטפל בילדיה וזאת מבלי להכיר אותי, רק בגלל צורת החיים השונה שאני חיה, וזה מאוד אכזב אותי. הכי הפריע לה שאין לי טלויזיה בבית ושהילדים שלי לא מתקלחים בכל ערב, ואני הרגשתי שהיה אפשר להוציא מהחוויה הזו הרבה יותר. דרך אגב טיילנו עכשיו שלושה חודשים באפריקה, זמביה ובוצוואנה, והילדים שלי לא ראו טלויזיה שלושה חודשים רצוף ובהחלט לא התקלחו כל יום ואני לא חושבת שהם סבלו או שעשיתי להם נזק.

כיצד משפחתך התמודדה עם ההחלפה?
מצויין. היתה להן חוויה מדהימה, הילדים נהנו, בעיקר מהצוות שהסתובב כאן בחווה ופינק אותם, גם דנדן נהנה ורק היה מאוכזב מכך שהאמא המחליפה סבלה.

האם היית עושה זאת שוב? מדוע?
את זה אני אדע אחרי שאראה את התוכנית. החוויה היתה טובה, אבל אם בתוכנית יציגו אותי לא כמו מי שאני - אתאכזב ואומר שלא הייתי עושה את זה שוב.

 

צפו בכל הפרקים של הסדרה