כששאלו את דינה ברדה, קיבוצניקית מרמת הגולן שחזרה בשאלה לאיזו משפחה היתה רוצה להגיע, היא ביקשה שזאת לא תהיה משפחה חד מינית או משפחה דתית. כשדינה הגיעה למשפחת צ'סר-טרן בניו-ג'רזי היא גילתה משפחה שעומדת לאתגר את ערכיה ברבדים רבים. דניאל ואיאן הם זוג הומוסקסואלים נשואים, שמקיימים חיי דת מלאים (איאן לומד להיות רב) והם אימצו כחוק 3 ילדים אפרו-אמריקאים. כמובן שלדינה לא היה קל במשפחה החדשה שלה.

מי הם בני משפחת ברדה?

משפחת ברדה (צילום: אלדד רפאלי)
משפחת ברדה מרמת הגולן | צילום: אלדד רפאלי
משפחת ברדה היא חלק מהקהילה הקטנה והאינטימית של קיבוץ אורטל, השוכן ברמת הגולן. דינה עובדת כאשת שיווק בחברה מסחרית, ואילו שלמה אחראי על אחזקת חדרי האירוח בקיבוץ. דינה החלה לעבוד רק בשנים האחרונות, ועד אז נשארה בבית כדי לגדל ולטפל בחמשת ילדיה: שמרית, אמיר, הגר, דור וארז.
אין תמונה
הזוג ברדה בדרך לדייט רומנטי
כיום שמרית הגדולה חיה מחוץ לקיבוץ, אמיר והגר משרתים בצבא, ודור וארז עוד חיים בבית. הבית של משפחת ברדה מנוהל היטב, כאשר שלמה לוקח חלק פעיל במטלות הביתיות, אבל על ניהול ענייני הבית אחראית דינה. המשפחה אוהבת טבע וטיולים. לשלמה יש אופנוע כבד, ויחד עם דינה, הוא יוצא למסעות בקבוצות גדולות של אופנוענים.

מי הם בני משפחת צ'סר-טרן?

משפחת צ'סיר טרינה (צילום: אמא מחליפה)
משפחת צ'סר-טרן מניו ג'רזי | צילום: אמא מחליפה
דניאל ואיאן נישאו בטקס נישואין יהודי, למרות שהם שני גברים. הם חיים בבית קטן בניו-ג'רסי. דניאל הוא פרופסור ללימודי הילד, ומרצה בקולג' המקומי. איאן הוא עורך דין שהחליט לפרוש מהמקצוע לטובת לימודי רבנות, ומתכנן את הקריירה הבאה שלו כרב. הם אמצו שלושה ילדים אפרו-אמריקאים: אליעזר, יונה, ותמרה ומגדלים אותם יחד בביתם.
אין תמונה
דניאל ואיאן ביום חתונתם
המשפחה מאמינה מאד בפלורליזם, קבלת השונה, והגשמה עצמית. הם שוקדים על חינוך הילדים בהתאם לשלל המסורות הקיימות בבית – קבלה של הורים חד-מיניים, חיבור לדת ולמצוות היהדות וקשר למסורת האפרו-אמריקאית.

 

בואו לצפות בפרק הבכורה של "אמא מחליפה" לפני כולם