בפרק של "מי רוצה להיות מיליונר" ששודר אמש (חמישי) המתמודדת טירויה זכתה ב-125 אלף שקלים. למרות שהשתמשה בגלגל ההצלה 50:50 בשאלה על 250 אלף שקלים, החליטה לפרוש כי לא הייתה בטוחה בתשובה, החלטה שהתבררה כנכונה שכן הימרה על התשובה הלא נכונה. "היו לי המון לבטים. חישבתי את הסיכויים כ-60 אחוז לענות נכון ו-40 אחוז לטעות ואמרתי שאם יש ספק - אז אין ספק", סיפרה בשיחה עם mako על ההחלטה. "את לא בטוחה? תפרשי עם סכום מכובד של 125 אלף שקלים".

בתוכנית, סיפרה טירויה כי למרות שהתגוררה מול בעלה לעתיד במשך שנים, היא לא הכירה אותו עד לחתונה של דודתה. "דודה שלי התחתנה בשנת 2008 עם החבר הכי טוב של טל, בעלי. אני הייתי המלווה של דודה שלי וטל היה המלווה של החבר הכי טוב שלו. הוא גר בקריית מלאכי, מולי, במשך 13 שנים ולא ידעתי מזה עד שהכרנו בחתונה". 

טירויה EXT2 (צילום: מתוך "מי רוצה להיות מיליונר", קשת12)
"אם יש ספק - אין ספק". טירויה | צילום: מתוך "מי רוצה להיות מיליונר", קשת12

עוד שיתפה כי נאלצה להתמודד עם גזענות בילדותה. "היה לי מאוד קשה, באתי לבית ספר חדש וכבר בימים הראשונים קראו לי 'כושית'", היא מספרת. "כל כך רתחתי, כל כך זעמתי. בתגובה לא בכיתי ולא הזלתי דמעה אלא זרקתי כיסא על הילד שקרא לי ככה". 

מה קרה בהמשך?
"עם הזמן הדברים השתנו, אותם ילדים הפכו להיות חברים טובים שלי במהלך היסודי ואחר כך בתיכון. אנשים לאט לאט לומדים איך לקבל את השונה והאחר. הייתי מוערכת ואפילו והתמודדתי ליושב ראש מועצת התלמידים. הילדים ראו שאני לא שונה מהם".

בתוכנית טענת שהילדים שלך לא נתקלים בגזענות, אבל היא כן קיימת בחברה שלנו.
"בסביבה שלי, באר טוביה, הילדים שלי לא נתקלו בזה. אני לא יכולה לבוא ולומר שזה לא קורה בכלל במקומות אחרים כי אני יודעת ושומעת שזה כן קורה. אני לא אתן לילדים שלי לחוות את זה, אני מסבירה להם מגיל קטן איך להתמודד עם זה ומה לעשות אם ילד או איש מבוגר מפגין גזענות כלפיהם. הם יידעו איזו תשובה לתת לו".

"התאהבתי בישראל ובאנשים כאן"

למרות שהתחילה את המשחק בצורה מבטיחה, מאיה ירובסקי נפלה בשאלה על 16 אלף שקלים כעוד נשארו לה שני גלגלי הצלה. המתמודדת, בעלת תואר במדעי איכות הסביבה, נפלה דווקא בשאלה שקשורה לתחומה: באיזו מדינה נולדה הפעילה הסביבתית גרטה טונברג? מאיה ענתה שבדנמרק אך הילדה הצעירה, שהפכה לפנים של המאבק בהתחממות הגלובלית, נולדה בשוודיה. "זה היה מבאס מאוד", מספרת מאיה על התחושות אחרי אותה טעות. "גרטה היא כביכול בתחום שלי, אבל אני לא מתעסקת בזה ביום יום אלא בייעוץ קיימות".

מאיה עלתה לישראל מארצות הברית, אחרי שהתאהבה בארץ בגיל צעיר. "הגעתי לכאן בגיל 17, לפני השנה האחרונה בתיכון, כדי ללמוד עברית באולפן. ממש התאהבתי בישראל ואמרתי לעצמי שכשאסיים את התיכון, אחזור לכאן. שנה אחרי עשיתי עלייה והתחלתי ללמוד באוניברסיטה העברית. התאהבתי בישראל ובאנשים כאן, בצבעים וברקעים השונים". 

מאיה ירובסקי EXT1 (צילום: מתוך "מי רוצה להיות מיליונר", קשת12)
"זה היה מבאס מאוד". מאיה ירובסקי | צילום: מתוך "מי רוצה להיות מיליונר", קשת12

איך זה מרגיש להיות רחוקה מהמשפחה בתקופה הזו?
"זה לא קל. אני כל הזמן רחוקה מהמשפחה אבל עם כל הקורונה ומה שקורה זה קשה. הכי נורא זה שאני לא יודעת מתי אראה אותם שוב, זה הכי קשה".

בתוכנית הפתיעו אותך והעלו את ההורים שלך בשיחת וידאו. איך הרגשת?
"זה היה מאוד מפתיע, היה נחמד לראות אותם אבל גם הרגשתי נבוכה. הייתי בראש של משחק ופתאום ראיתי אותם וזה קצת הוציא אותי מהפוקוס. באסטרטגיית המשחק זה לא היה נכון לי". 

לסיום, איך את מסכמת את החוויה? מה את ממליצה למתמודדים הבאים?
"זו חוויה כיפית, צריך לבוא עם קור רוח, להיות מוכנים לשחק אבל לעשות את זה חכם, לא כמוני".