מאות רבות של ישראלים שיחקו בשעשועון המצליח ביותר בטלוויזיה בסיבוב הקודם שלו על המסך, אבל רק אחד ניצח את המשחק וזכה במיליון שקלים - יזהר נבו, מהנדס תוכנה מקריית אונו. בחמישי הקרוב בערוץ 12 "מי רוצה להיות מיליונר" חוזרת בהגשת ארז טל ושחקנים חדשים ינסו להגשים חלום ולזכות במיליון.

יזהר הגיע למשחק כשהוא מכוון מטרה - ללכת עד הסוף ולקחת את הכסף הגדול הביתה. "לא היו שום הרהורי עצירה. מראש הודעתי לחברים, להורים ולכולם - אני מתכוון או להשיג את המיליון או להיכשל בדרך להשיג אותו", סיפר יזהר ב"מי רוצה להיות מיליונר - סיבוב VIP", "אני לא פורש מהמשחק בשום מצב, באתי כדי לשחק עד הסוף".

יזהר נזכר ברגעים המותחים באולפן, שניות לפני שהתבשר כי זכה במיליון: "דווקא בשאלת המיליון, השאלה הכי קשה, ידעתי את התשובה. איך שהסתכלתי עליה, ידעתי. הייתי די בטוח שצדקתי, ציפיתי שיורם ארבל יגיד שיש מיליונר ולא לגמרי הבנתי מה הוא אומר".

"כל כך ציפיתי שהוא יגיד משהו אחר, שפשוט בהיתי בו ולא הבנתי", המשיך יזהר, "חשבתי - מה, טעיתי? לא יכול להיות. אמרתי לעצמי, רק אל תיראה מאוכזב, כאילו שהשמים נפלו עליך. ואז, כשהוא הוריד את הז'קט, אמרתי, הכל בסדר".

20 שנה חלפו מאז הזכייה. זה שינה לך את החיים?
"החיים לא השתנו יותר מדי - חתונה, ילדים, בנינו בית שאנחנו גרים בו. החלפתי מקום עבודה יותר מפעם אחת אבל נשארתי באותו המקצוע, מהנדס תוכנה. לא הפסקתי לעבוד".

מה תייעץ למיליונרים הבאים שייצאו מהתוכנית?
"להפעיל שיקול דעת ולחשוב איך לא לשרוף את הכסף במהירות אלא לנצל אותו כדי לחיות. הכסף הזה יכול לכסות הלוואות, לסגור משכנתה, לשדרג את הבית מדירה בשכונה לא משהו לדירה גדולה בשכונה טובה יותר או אפילו לבית פרטי אם רוצים. בעיקר, אל תהיו פזיזים. אם אתם לא צריכים את הכסף למטרה ספציפית, אפשר גם לצאת לחופשה קצרה ופשוט ליהנות".

בדרך למיליון: הטיפים של יזהר נבו

  1. לכו עד הסוף, אל תפרשו. זה לא שהמשחק עלה לכם כסף ותחזרו מופסדים הביתה. טעיתם, הפסדתם? זה לא סוף העולם.
  2. תגיעו למשחק מפוקסים, רגועים ונינוחים. שמרו על קור רוח והשתדלו לא להיות בלחץ עד כמה שניתן. תאמינו בעצמכם ותשדרו ביטחון.
  3. עם הצגת השאלה, חשבו האם אתם יודעים את התשובה עוד לפני שהמנחה מציג את ארבע האפשרויות. לפעמים התשובה תקפוץ לכם ישר ואז, כשהיא תופיע כאחת האפשרויות, תרגישו יותר בנוח ובטוחים בעצמכם.
  4. אם אין לכם מושג מה התשובה לשאלה, הפעילו היגיון. חלק מהאפשרויות הן לא סבירות.
    ארז טל, מי רוצה להיות מיליונר (צילום: מתוך "מי רוצה להיות מיליונר - סיבוב ה-VIP", באדיבות ספורט 1)
    ארז טל, מגיש "מי רוצה להיות מיליונר" | צילום: מתוך "מי רוצה להיות מיליונר - סיבוב ה-VIP", באדיבות ספורט 1
  5. האינטואיציה שלכם, בהרבה מאוד מהמקרים, תהיה נכונה.
  6. אם אין ברירה אחרת, השתמשו בגלגלי ההצלה. הקהל בדרך כלל לא מאוד יעיל בשאלות קשות, היעזרו בו בשאלות קלות יותר בנושאים כמו תרבות פופולרית וספורט. בשאלות כאלו יותר אנשים בקהל יידעו מאשר יינחשו.
  7. חפשו חבר טלפוני שהוא טוב מאוד בטריוויה וחזק בתחומים שאתם חלשים בהם.