ככה פותחים עונה. "מי רוצה להיות מיליונר" חזרה אמש (חמישי) למסך והשחקנית הראשונה שניסתה לזכות במיליון השקלים הייתה שרה פריד כץ, ממנהלי קבוצת הפייסבוק "היסטוריה גדולה בקטנה" שעם חיוך על הפנים, ביטחון עצמי וידע כללי מרשים, סיימה את המשחק עם סכום מכובד מאוד: 125,000 שקלים.

את המתח והלחץ ברגעים הראשונים אחרי שהתיישבה על הכיסא מול ארז טל, שרה התקשתה להסתיר. "הייתי לחוצה, כמו לפני שפותחים את השאלה הראשונה בפסיכומטרי. חשבתי, 'אמא'לה, מה אני עושה פה, האם אדע לענות מספיק?'", היא משחזרת, "זה היה מאוד מוזר, אני מול ארז כשמסביב מלא אנשים ואורות. זה היה קצת מלחיץ".

אחרי שרגעי ההתרגשות חלפו, שרה הפגיזה עם תשובות נכונות בזו אחר זו וטיפסה עד שאלת ה-32,000 שקלים מבלי להשתמש בגלגלי הצלה. אלא שאז הגיע המלך ג'ורג'. "התחרטתי שהשתמשתי בגלגל ה-50-50 בשאלה על ג'ורג'. גם אם יעירו אותי בלילה מתוך שינה אני אדע להגיד שזה ג'ורג' השביעי", היא מבהירה, "ועדיין, פחדתי שאולי אני מפספסת משהו. אחר כך חשבתי, יכולתי לענות על זה ולשמור את ה-50-50 לשאלה אחרת ואז אולי כן לענות על שאלת האולימפיאדה".

שאלת הרבע מיליון על האולימפיאדה השנייה היא זו שקטעה את המסע של שרה אל המיליון, אחרי שבחרה לפרוש כי לא הייתה בטוחה בתשובה. בכך, מנעה הפסד אפשרי של 93,000 שקלים אם הייתה טועה. "באותו הרגע לא הבנתי את השאלה, לא היה לי ברור שמדברים על האולימפיאדה השנייה בפריז בסוף המאה ה-19, תחילת ה-20. היה לי ברור שלא אדע לענות כי ספורט הוא הצד הפחות חזק שלי".

את מתחרטת שפרשת ולא הימרת בכל זאת?
"לא היה לי מושג מה התשובה, ידעתי שאין לי עם מי להתייעץ והבנתי שפה אני עוצרת, שאני לא לוקחת את הסיכון אלא פורשת עם מה שיש לי. שמחתי ממש כשראיתי שהתשובה שזרקתי הייתה התשובה הלא נכונה כי הייתי ממש מתבאסת אם זאת הייתה התשובה הנכונה אחרי שפרשתי עם חצי מהסכום. אני שלמה עם המשחק ששיחקתי".

הייתה דרמה גדולה כשבחרת להיעזר בקהל. 44% ענו תשובה אחת ו-50% אחרת. צמוד.
"באותו רגע חשבתי לעצמי, אוי, שיט. זה ממש לא היה מוחלט, קיוויתי שהאנשים בקהל יכירו קצת יותר. הנחתי שהתשובה היא אירלנד ולא איסלנד, אבל בגלל שלא הייתי בטוחה במאה אחוז לא רציתי לקחת את הסיכון. כשראיתי שיותר אנשים הצביעו לאירלנד מלאיסלנד, אמרתי, טוב, אזרום עם זה ומקסימום אפול".

"חושבת המון על מה אעשה עם הכסף"

כמו ישראלים רבים, גם שרה הוצאה לחל"ת עם פרוץ מגפת הקורונה. לפני כן היא עבדה במרכז לחדשנות ישראלית שהוקם במטרה לספר למבקרים מכל העולם את סיפורה של ישראל כסטארט-אפ ניישן ולחנך דרכו לחדשנות ויזמות. "זאת תקופה מוזרה לכולם, אבל לי היה המזל המפוקפק לצאת לחל"ת שנייה לפני כל המשק בגלל העיסוק בתיירות. היה לנו ברור שהמכה פה תהיה מאוד קשה, אבל לא היה לנו מושג עד כמה", מודה שרה, "נראה שכל עוד לא יימצאו חיסון והמצב לא ישתפר בצורה משמעותית המרכז לא ייפתח, זה מאוד מבאס".

כשפתיחת השמיים לא נראית באופק, הזכייה ב-125,000 שקלים מגיעה לשרה בול בזמן. "אני חושבת המון על מה לעשות עם הכסף. סיכוי מאוד סביר שאתן לו לשבת רגע ואחשוב מה אני יכולה לעשות איתו ואיפה עדיף לי להשתמש בו", היא מספרת, "זה באמת בלתי נתפס שזה קרה, לא יודעת מה אני מתכננת לעשות איתו. בגדול, זאת משכורת של שנה, השאלה אם אני רוצה להשתמש בכסף כמו משכורת או לא".

בכל מקרה, את קבוצת הפייסבוק המצליחה שרה לא מתכוונת לזנוח. "אני חובבת היסטוריה מגיל צעיר, זה תמיד עניין אותי", היא מספרת, "בבית הספר הייתי חנונית של היסטוריה ובחרתי לעשות תואר בזה, אבל לא תיכננתי להיות היסטוריונית וגם לא לעשות בזה תואר שני וללמד את זה בבית ספר. הנגשת ההיסטוריה ב'היסטוריה גדולה בקטנה' חשובה, אני מקווה שבעצם זה שאני כותבת על ההיסטוריה בקבוצה אני מראה בדיוק למה זה מעניין".

מה את מייעצת למתמודדים שיבואו בעקבותייך וינסו להשיג את המיליון?
"תהיו רגועים ותסמכו על עצמכם. תנשמו וקחו רגע לפני שתזרקו את התשובה שלכם. זאת חוויה ממש כייפית, עם או בלי כסף בסוף, וצריך ליהנות ממנה. כמה פעמים בחיים כבר ייצא לכם ללכת ל'מי רוצה להיות מיליונר'?".