לפעמים אנחנו הולכים ממש רחוק עם משהו שעובר עלינו, עד שהמציאות טופחת לנו על הפנים. העבודה, השאיפות ומערכות היחסים שלנו, מביאות איתם גם לחצים ולא מעט מתח נפשי. אבל איפה עובר הגבול בין להיות דרוכים ועם האצבע על הדופק, ובין להפוך לרדופים ופרנואידים?

במקרה של הדס, הגיבורה הראשית בסדרה "להעיר את הדב", נראה שכל הגבולות היטשטשו בניסיון להבין מי יודע עליה פרטים אינטימיים מעברה ואם הוא יגיע אליה עוד לפני שתגיע אליו. גם בעלה דרי נסחף אחריה בטירוף הזה. יכול להיות שגם אתם כמו הזוג מהסדרה איבדתם את זה בניסיון לגלות משהו? הנה חמישה סימנים שיעזרו לכם לדעת את התשובה.

1. הפכתם את גוגל לדף הבית

זה כבר ידוע שאין כמעט דבר  שאי אפשר למצוא היום בחיפוש פשוט בגוגל. מהעמוד הלא מוצלח שהעליתם ל"מקושרים" בגיל 16 ועד להמלצה על רופא שיעזור לאדם קרוב אליכם, במקרים קצת יותר רציניים. אין משהו רע ב"לגגל" את השם של האדם שאתם עומדים תיכף לפגוש על רקע עסקי או בראיון עבודה. אבל אם בכל מפגש עם חברים שהרגע הכירו לכם מישהו אתם נכנסים למצב חופר במנוע החיפוש, יכול להיות שהגזמתם.

2. "רק הצצתם" יותר מדי במכתב הלא נכון

נכון, בעידן הוואטסאפ והמייל, מכתבים קצת עברו מהעולם. אבל עדיין, יש גופים רשמיים, מוסדות וגם לא מעט רשויות שרוצות את הכסף שלנו, עדיין משתמשות בנייר המודפס הזה ואפילו משקיעות על בול. סקרנות ורצון לדעת הכל הן תכונות חשובות, אבל בשביל להגיע לחקר האמת יש את התקשורת, המשטרה ובתי המשפט. בקיצור, סבבה שאתם אוהבים לשחק בגשש-בלש, אבל לקרוא מכתב שלא יועד אליכם זה ביג נו נו.

בקרוב: "להעיר את הדב" (צילום: מתוך "להעיר את הדב", קשת12)
המכתבים עושים קאמבק | צילום: מתוך "להעיר את הדב", קשת12

3. גם אם שמעתם לא הייתם חייבים אשכרה להקשיב

אם נרצה או לא, בעידן הסמארטפונים אנחנו "זוכים" לשמוע לא מעט שיחות לא שלנו. מהחבר הזה שחייב לדבר עם חברה שלו בהודעות קוליות, ועד לאבא שמעלה אתכם לאוטו ולא מעדכן את המזכירה שהיא בדיבורית והוא לא לבד. לא תמיד יש לנו שליטה על זה, אבל להטות אוזן במכוון או לבקש לאפשר גם לכם לשמוע תוכן של שיחה, רק כדי להיות בטוחים שלא אומרים משהו גם עליכם, זו כבר היסחפות מדאיגה. אתם עדיין לא מרכז היקום.

4. המשכתם להאמין במפלצות גם אחרי הצבא והתואר

אף אחד לא רוצה "לשבת לבד בחושך", אבל יש כאלה שלא משאירים את הפחד מהחושך מאחור יחד עם שיני החלב. שמעתם משהו זז ואתם עומדים בחרדה מחוץ לדלת מחשש שגורם עוין מסתתר שם? כנראה שמקור הרעש הוא לא יותר מהסאונד שמפיקים המקרר, מכונת הכביסה או המזגן. כידוע, אלו יכולים להפוך למסוכנים רק כשמדובר במערכון של 'ניר וגלי', אז כדאי שתחזירו את סרט האימה לווידאומט שכבר לא קיים.

אפשר לקרוא גם את הדבר שלי מסיכומי פגישות? (צילום: מתוך "להעיר את הדב", קשת12)
לא הדס, אין מישהו בחדר | צילום: מתוך "להעיר את הדב", קשת12

5. לא שחררתם מהמראה הפנורמית גם אחרי שהוצאתם רישיון

כשהיינו קטנים אמא לימדה אותנו להסתכל ימינה ושמאלה כשמגיעים לכביש, וקצת לפני שהפכנו לחוקיים הטסטר דאג שנזכור להשתמש במראות הרכב, לא רק כשאנחנו אחרי ביקור במספרה. אבל אם כל פנייה בכביש גורמת לכם לבחון במצב סריקה את השליח שבדיוק שם בווייז את אותה הכתובת שאליה גם אתם נוסעים, צר לנו. כנראה שעפתם מעט עם התחושה שאתם יעד של "המוסד". בשביל שמישהו אשכרה יעקוב אחריכם הוא צריך סיבה ממש טובה, וגם כיס עמוק שיממן את העניין. איך נראים בני זוג שמשלימים יחד את כל חמש התופעות הללו? תצוגת תכלית תגיע בפרק השלישי של "להעיר את הדב".

"להעיר את הדב": הערב (חמישי) אחרי "בייקאוף ישראל" בערוץ 12