כתבת: רותם אלון | צלם: אסף חן | הפקה: נטעלי ספילמן | עורכת: שחר זלצמן

בשנים האחרונות הפך האבוקדו לטרנד עולמי, ככה שממש אי אפשר להאשים את שחקני "הנחלה", הקומדיה החדשה שתעלה בשישי הקרוב, אחרי "אולפן שישי" בקשת 12, שהם רצו לסחוב פרי או שניים מסט הצילומים. הסדרה מגוללת את סיפורה של משפחה מושבניקית שמגדלת אבוקדו ומנסה לעשות אקזיט מהנחלה המשפחתית, ובין כוכבי הסדרה ניתן למנות את שלמה בראבא, נלי תגר, משה אשכנזי, שני כהן, ארז שלם (שגם יצר את הסדרה) ואחרים.

"עד היום לא שחררו לנו את האבוקדו", אמר השחקן משה אשכנזי (גבע בסדרה) בביקור מיוחד שערכנו על סט הצילומים. בראבא, המגלם את אב המשפחה אריק, טען מנגד אחרת: "אני סחבתי עשרות אבוקדו, אבל אי אפשר לדבר. הילדה שלי הקטנה, זה הדבר העיקרי שהיא אוהבת, אבוקדו. אנחנו עושים לה עכשיו אמבטיית אבוקדו בעקבות הסדרה, קרם אבוקדו, היא בת שלוש וחצי, אז היא חייבת לעשות ליפטינג".

מתוך "הנחלה" (צילום: אוהד רומנו)
מתוך "הנחלה" | צילום: אוהד רומנו

כל הירוק הזה אגב, ממש לא מרשים את נלי תגר (שירי), שהעידה שהיא בכלל שונאת אבוקדו. "אני לא רוצה להתחיל את הרשימה של מה שאני שונאת. אני אוכלת דייסות, הולכים לגלידרייה אני אוכלת גלידת אורז, גלידת שמן זית. אוכל מגעיל, בקיצור. נורא ללכת איתי למסעדה, אל תזמינו אותי".

אם נעזוב לרגע את האבוקדו בצד ונחזור לנושא המרכזי שבו עוסקת הסדרה, המשפחתיות והקונפליקטים שהיא מביאה עמה, שני כהן, המגלמת את דפנה, שיתפה כיצד הסדרה החזירה אותה לזיכרונות מאחותה שנפטרה. "נשארתי בת יחידה ופתאום הייתה לי הזדמנות קצת להתחכך עם תחושת האחים בגיל הזה. חשבתי על מערכת היחסים המיוחדת שהייתה לי עם אחותי, פתאום זה לשחק משהו שאתה נורא מתגעגע אליו. זה מילא לי איזו פינה חמה".

שני כהן רגע לפני העונה החדשה  (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
שני כהן. "פתאום הייתה לי הזדמנות קצת להתחכך עם תחושת האחים" | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

"זו סדרה שעוסקת באהבת הארץ", אמר בראבא, "יש פה איזה מן געגועים לא מתחנפים. התרפקות לא קיטשית, אכזבה מכל מה שלא קרה, וחום. זה נורא מצחיק". 

ומה קורה מאחורי הקלעים של הסדרה? כמו בכל מסגרת חברתית בימים אלו, גם הקאסט הקים לעצמו קבוצת וואטסאפ - ויותר מאחת. "אני בכולן, דרך אגב", ביקשה נלי תגר להבהיר. אנחנו מאמינים לך, נלי.