הערב אחרי "אולפן שישי", תעלה בקשת 12 הסדרה הקומית החדשה, "הנחלה", המגוללת את סיפורה של משפחה מושבניקית שתעשה הכל כדי לעשות אקזיט מהנחלה המשפחתית. אז מי יהיו שם? אגדת הקומדיה שלמה בראבא, שני כהן ("ארץ נהדרת"), נלי תגר ("האחיות המוצלחות שלי"), משה אשכנזי ("בשבילה גיבורים עפים"), ארז שלם, מנשה נוי ועוד רבים וטובים. אבל רגע לפני שתתאהבו במשפחה הכי מצחיקה בטלוויזיה, רצינו לחמם קצת את המנועים ולגלות לכם 7 עובדות מעניינות ומפתיעות על הסדרה שתגרום לכם לרצות לעבור למושב. או שאולי לא.

מתוך "הנחלה" (צילום: אוהד רומנו)
מי מושבניק אמיתי? | צילום: אוהד רומנו
  1. יש מושבניקים בקהל?
    מסתבר שמתוך קאסט שלם שמשחק בסדרה על מושבניקים, רק אחד מהשחקנים ומיוצרי הסדרה, ארז שלם, הוא מושבניק אמיתי, וגם זה רק ב-12 השנים האחרונות בהן הוא מתגורר במושב גת רימון שנמצא בין המועצה המקומית גני תקווה לעיר פתח תקווה. לפחות סט הצילומים היה קרוב לבית שלו.
    מאחורי הקלעים של הנחלה (צילום: יחסי ציבור)
    מי צריך תסריט? | צילום: יחסי ציבור
  2. משנה כיוון?
    הסיפור מבוסס על משפחה שגרה במושב דמיוני צמוד לכרמיאל שבצפון הארץ, אבל מסתבר שהסדרה צולמה בכלל בכפר סירקין, ליד פתח תקווה. אבל מה זה משנה, כל העירוניים שבינינו בכלל לא ירגישו בהבדל ברגע שיראו לפחות אבוקדו אחד.
    מטע אבוקדו אילוסטרציה (צילום: Theeraphong, Shutterstock)
    קטוף לנו משהו על הדרך | צילום: Theeraphong, Shutterstock
  3. עם קאסט כזה, מי צריך תסריט
    אז נכון שרוב התסריט כתוב ומשוחק במדויק, אבל כשיש כל כך הרבה קומיקאים יחד על הסט, זה כמעט בלתי נמנע שיהיו כמה חלקים מאולתרים בסדרה. היינו מתים להיות זבוב על העץ בפרדס המשפחתי הזה.
  4. דמויות מהחיים
    יוצר הסדרה ארז שלם משחק פחות או יותר את התפקיד של עצמו: עירוני שמאוד רוצה להיות מושבניק ולהתקבל על ידי הוותיקים, אבל הוא לא הדמות היחידה שמתקרבת למציאות. בקרוב תכירו גם את שכנייה ומונייה, שני מושבניקים שישתתפו גם הם בטירוף, שדמויותיהם מבוססות על הדודים האוקראינים האמיתיים של חבר של שלם. עם שמות כאלה, אין ספק שזה ליהוק מוצלח.
    מאחורי הקלעים של הנחלה (צילום: מיכל אפרתי)
    מחכים לשליח | צילום: מיכל אפרתי
  5. יש לכם מזומן לטיפ?
    באחת הסצנות שצולמו בסדרה, המשפחה חיכתה לשליח שיכנס ויפתח את דלת הבית, אבל אפילו התסריטאי הטוב ביותר לא יכול היה לכתוב את מה שקרה באמת. שליח אמיתי שהיה אמור להיכנס לבית הסמוך הגיע פתאום, והצוות היה בטוח שמדובר בשחקן. מהר מאוד השליח הטועה קיבל לידיו טקסטים שיתחיל לשנן. לפחות השאיר משהו טעים?
    מאחורי הקלעים של הנחלה (צילום: מיכל אפרתי)
    רמת סיכון א' | צילום: מיכל אפרתי
  6. המוקומנטריה שכבשה אותנו
    ב"נחלה" הוסיפו את האלמנט המוקומנטרי, שהוא מוצג כדוקו לרוב קומי, אך פיקטיבי ברובו, כלומר, מתוסרט. האלמנט הזה הוסיף קצב לסדרה וחיבר בין הסגנון הישן והחדש בדיוק כמו המושבניקים הוותיקים לצעירים, אבל בעיקר נתן ליוצרים עוד מקומות להצחיק ולשבור את הקיר הרביעי, בו הדמויות מודעות כביכול לכך שקהל צופה בהן._OBJ
  7. עבודה ברמת סיכון א'
    במהלך הצילומים, הצוות גילה שמאוד קרוב לבתים בכפר סירקין שבהם צילמו יש מטווח של בסיס צבאי. הגילוי המרעיש הזה גרם להם לעצור המון פעמים את הצילומים בגלל היריות, והם הפכו למומחים של ממש. הם ידעו לזהות לפי השמיעה כמה כדורים נשארו בערך לכל מטווח, ומתי כדאי לצלם מהר קטע קצר יותר כי מחליפים מחסנית. בזהירות שם, כן?