סיפור חייו של דניאל מורס התחיל בתקופת היסודי, כאשר אובחן עם תסמונת טורט בגיל 8. תסמונת טורט מאופיינת בתנועות ובקולות קצרים החוזרים על עצמם ומגדרים כטיקים, כשהתסמינים הראשוניים מופיעים בדרך כלל בגיל הילדות. בתקופת היסודי, התסמינים עוד היו קלים והוא העדיף להסתיר מחבריו לכיתה את העובדה שיש לו טורט. אבל בגיל ההתבגרות חלה תפנית. אחיו נפטר, תדירות ועוצמת הטיקים התגברו, ודניאל מצא את עצמו מתקשה לתפקד בסיטואציות חברתיות.

"בגיל 16 זו הייתה התקופה הכי רעה שלי", הוא מספר בגילוי לב, "בנוסף לטיקים אח שלי נפטר באותה שנה. נשרתי מהלימודים והסתגרתי בבית שנה וחצי, נתתי לטורט לנהל את החיים שלי. לאחר מכן הצטרפתי לפרויקט של עמותת הלם המשקמת נוער בסיכון עד שהתבגרתי והשתקמתי. זה לא שניצחתי את החיים האלה, עדיין יש ימים שהם פח אשפה וזו עדיין התמודדות".

בימים אלו, דניאל יכול לסמן לעצמו עוד הישג מרשים עם תפקיד בסדרה החדשה "גיבורים - מהדורה מוגבלת". הסדרה מצטרפת למסע בדרך לשיוויון זכויות ומביאה לקדמת הבמה את עולם המוגבלות בזווית חדה והומוריסטית, ודניאל מככב כגיבור על עם הכוח להיעלם מסיטואציות שפחות נוח לו להתמודד איתן.

דניאל מורס (צילום: שי (שריקי) פרג, מתוך "גיבורים - מהדורה מוגבלת")
דניאל מורס - "כוכב גיבורים מהדורה מוגבלת" | צילום: שי (שריקי) פרג, מתוך "גיבורים - מהדורה מוגבלת"

איך היה לשחק את התפקיד בסדרה?
"היה מרגש לראות איך עוד אנשים עם מגבלות מבינים דברים שונים דרך הקושי שלהם".

ואתה חושב שהתפקיד שלך מייצג את המציאות?
"את המציאות שלי קצת פחות, כי הדמות שלי מאוד ביישנית – ואני לא. אבל אני כן חושב שהוא מייצג את העולם של אנשים עם תסמונת טורט, שמתמודדים ללא הפסקה עם הערות מהסביבה. תמיד יש אנשים שנועצים מבטים ולא מבינים מי עושה קולות באמצע הרחוב".

>>לצפייה בסדרה הקומית "גיבורים - מהדורה מוגבלת"

 במהלך הצילומים הרגשת תחושת שליחות?
"בילדותי לא הייתי מוכן לשמוע אפילו את המילה טורט. לא הייתה לי דמות שהייתי יכול להזדהות איתה, דמות שהסבירה, הקלילה ואפילו צחקה על הנושא. במהלך הצילומים חשבתי על אותם ילדים שלא נמצאים במקום כזה שלם כמו שאני נמצא בו עכשיו. כשיודעים מה זה ויש לזה שם - הרבה יותר קל לקבל את זה".

איזה שינוי היית מקווה שיקרה בעקבות הסדרה?
"שנלמד לקבל ולהיות טובים לעצמנו, כי אחרת לא נדע לקבל את הסובבים אותנו. כל אחד סוחב איזשהו תיק, אצלי זה פשוט הטיק שלי. כולנו שונים אבל שווים בסופו של דבר ולכולנו מגיעה הזדמנות שווה לא משנה מי הוא ומה הוא".