ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי קיימה תחרות מיוחדת בה נבחרה ההשקה המנצחת בימי הקורונה. הזוכה בפרס ההשקה המנצח הוא "זאפה לייב ב-12", מיזם ההופעות החדשני של קשת 12 וזאפה.

ההגבלות שנוצרו בשל נגיף הקורונה גרמו לפגיעה מיידית בקבוצת זאפה, המחזיקה מועדונים בפריסה ארצית ומתפרנסת ממכירת כרטיסים. גם הטלוויזיה המסחרית ספגה הפסדים בשל הירידה בפרסום. בקשת הבחינו בצורך ב"מדורת שבט" וימים ספורים לאחר הטלת הסגר, חברו לקבוצת זאפה והעלו את מיזם "זאפה לייב ב-12". מטרות הפרויקט היו להעלות את המורל, ליצור סולידריות חברתית, לייצר הכנסה וחשיפה לאנשי תעשיית המוזיקה ולהעמיד לרשותם במה כדי שימשיכו לתקשר עם הקהל שלהם. למיזם של קשת וזאפה נרתמו בנוסף גם החברות בנק הפועלים, קוקה-קולה ופרוקטר אנד גמבל.

משה פרץ בהופעה בלייב בזאפה (צילום: N12)
משה פרץ בהופעה בלייב בזאפה | צילום: N12

ב-13 במרץ הושק המיזם בקשת 12, באתרי מאקו ו-N12 ובעמודי הדיגיטל של זאפה. למעלה מ-80 הופעות חיות של מיטב אמני ישראל שודרו מדי יום בשידור חי ממועדוני זאפה ומלוקיישנים נוספים. האמנים שהופיעו, קבלו תשלום לכיסוי הוצאות הנגנים והצוות.

המיזם קודם בקמפיין טלוויזיוני וברשתות החברתיות של קשת וזאפה, בעמודי האינסטגרם הפופולריים, בכתבות ובראיונות עם האמנים. "כשתעשיות אחרות הוקפאו בשל המצב, גוף שידור וגוף מוזיקה יצרו יחד מוצר חדש שענה הן על צרכיה של תעשיה במצוקה והן על אלה של קהל בהסגר. המיזם הוכיח כי אפשר לפתח פתרונות יצירתיים למצב החירום ועודד גופים נוספים ליזום מהלכי קריאייטיב ושיווק חדשים", נכתב בנימוקי הזכייה של השופטים.

לפרויקט נחשפו כ-70% ממשקי הבית, כ-2.8 מיליון איש וממוצע הרייטינג של ההופעות היה 7.3% - עלייה של 46% לעומת זה של רצועת השידור הזו בשנה האחרונה. המופעים זכו לתהודה חריגה בהיקפה.