הסיטקומים של היום מערערים על הערכים המקובלים, ויוצרים סדר יום חדש: אנחנו כבר יודעים לצחוק על הכל. סדרות הקומדיה הישראליות מתמקדות בעיקר בבני 30, שמנסים לשלב את חיי המשפחה לצד שאיפות אינדיוידואליות, אבל עם כמה שינויים.

"בשביל מה צריך לחגוג יום הולדת לילדה בת שנה?"

קרן מור ויובל קרן מראים לילדה שלהם שהם לא פראיירים, ושיש להם חיים משל עצמם. בסדרה "יום האם" מוכיחים לנו שגם אם אחד הילדים חולה, זה לא סוף העולם ("או שאתה נשאר איתה והיא חולה, או שהיא הולכת לגן והיא בריאה. אין מצב שאני נשארת איתה פה, אין מצב!"). גם עדי אשכנזי ומולי שולמן מראים לילדה שלהם מי הבוס ("בשביל מה צריך לחגוג יום הולדת לילדה בת שנה?") בסדרה "בלתי הפיך", כשהם לא מפחדים להשלים שעות שינה בשניה שהקטנה נרדמת.

"אין נשים כאלה"

לא רק היחס לילדים השתנה, גם דמות האישה הישראלית התקדמה, גם אם זה למקומות הזויים. מי שמתאר בפירוט את דמותה של אשתו, הוא אדיר מילר, שכתב את "רמזור". ליאת הר לב שיתפה אותנו, שבמהלך הצילומים של העונה הראשונה היא פשוט לא האמינה לאדיר שקיימת אישה כזו, אז הוא הזמין אותה לארוחת ערב אצלו בבית, כדי שתיווכח בעצמה.

אחרי הכל, מסתמן שהר לב אוהבת את הדמות שלה כמו שהיא: "אם היא הייתה אומרת 'מאמי אני מפרגנת לך בערב פוקר ואחרי זה נעשה שלישיה' זה היה אולי פחות מצחיק". ומה היה למירי מרמזור להגיד על הדמות הנשית בחייו? "שואלים אותי תמיד אם אשתי מתבאסת שאני צוחק עליה ברמזור, אז אני אומר שזה בסדר – היא קונה מזה בגדים".

עוד בתכניות קשת:

הכתבה המלאה תשודר ב"הצגה ראשונה", שבת ב-18:55