"אנחנו יודעות טוב מאוד מה הרעיון שלנו שווה ולא שינינו את דעתנו לגביו. בזמן האחרון לא יצא לנו להגיע לזה אבל אולי בעקבות השידור נקבל חשיפה שתעזור לנו". הציטוט הזה אולי נשמע כמו משפט של אשת עסקים ותיקה וקשוחה, אבל הוא שייך לאליענה שבצ'נקו, תלמידת כיתה ה' מטבריה. אתמול היא הופיעה יחד עם חברתה שחר בתכנית "הכרישים" (שלישי ב-22:00 בערוץ 12), בה הציגו רעיון לאפליקציה בשם "סטייליש". הרעיון של הבנות בא לעזור לבני נוער לשמור לעצמם בגדים בחנויות עד שיוכלו להגיע ולקנות אותם.

למרות שהכרישים התרשמו מהיוזמה ומהבנות עצמן הם החליטו לא להשקיע כסף במיזם שלהן הפעם, אבל אמרו שהם בטוחים שעוד ישמעו עליהן. "היה כיף ונהנינו בצילומי התכנית, התרגשנו", הוסיפה שחר סבירסקי מרמת הגולן, הצלע השנייה ב"סטייליש". השתיים נפגשו בקורס לפיתוח אפליקציות במכללה האקדמית כנרת, ושחר ממשיכה ללמוד שם גם מקצועות כמו בניית אתרים, אחרי שעות הלימודים בבית הספר. עבור אליענה זו לא הייתה ההופעה הטלוויזיונית הראשונה, והיא משתתפת גם בפאנל ילדים בתכנית "ערב חדש" בתאגיד השידור. חוץ מזה, מדובר גם בשחקנית שח מט מצטיינת. "לא משנה מה הגיל שלך או מה אמרו לך, החוויה בכרישים זה משהו שתזכור כל החיים", היא סיכמה.

"אני קצת בבלאק-אאוט אבל היה מאוד מאתגר"

חן ששון הגיע אל הכרישים עם Webee – מערכת חינוכית לילדים בגילאי שנה עד שש, שמתאימה בין רמת המשחקים במחשב לרמת המיומנויות של הילדים. מהמוצר עצמו הכרישים התלהבו אבל את ההצעה הם דחו בתוקף, ואמרו לחן שניסה לעשות להם תרגיל לא מוצלח. הסיבה – חן לא הציע להם להשקיע בחברה הקיימת, אלא לפתוח חברה חדשה שתפנה רק לשוק המוסדי, משרד החינוך לדוגמה.

_OBJ

"היה מאתגר מול הכרישים", סיפר חן בשיחה לאחר הצילומים. "אני קצת בבלאק-אאוט בגלל המצלמות, אבל אני מבין את הביקורת של הכרישים, שהייתה פחות על המוצר ויותר על ההצעה עצמה. הם מחפשים להשקיע בחברות ולגזור רווחים, ואני הצעתי לעבוד מול משרד החינוך שזה פחות רווחי אבל יותר ערכי".

חן מספר שהחברה ממשיכה לצבור תאוצה ומאות אלפי הורים בישראל ועוד כמה אלפים בחו"ל כבר רכשו את המוצר שלו. "אנחנו מוכרים בעיקר באונליין ללקוחות פרטיים ועדיין פתוחים להצעות ממשקיעים. יש בנו לא מעט התעניינות ואפשר לומר שעשינו קפיצת מדרגה לאחרונה".

"אמרו לי: מאז שהופעת בכרישים העלית את המחיר?"

למרות שאלי צור הציג לכרישים מוצר שמכר כבר למעלה מ-100 אלף יחידות הם בחרו שלא להשקיע בפטנט שלו, Click L. מדובר בתפסנים פשוטים שמתקינים על סדין המיטה כך שלא יזוז ויתבלגן. ביום שאחרי השידור אלי מספר שהוא ממשיך כרגיל.

"מתוך 50 אלף יחידות מהמוצר שנמכרו בישראל אני עומד על אפס החזרות והתגובות נהדרות", הוא מסביר ומוסיף: "את ההשקעה בפטנט כיסיתי מזמן והיום אני כבר מרוויח ממנו כסף. כרגע המוצר בתהליך החדרה בארצות הברית ואני מקווה שהוא יכה גלים שם. יש התעניינות בשוק האמריקאי ואנחנו עובדים עכשיו על המיתוג. מה שצריך זה אנשים שידחפו את זה קדימה. אני מקווה שבעקבות ההופעה בכרישים תהיה התעניינות גם בחו"ל".

_OBJ

"כבר כשראו אותי בפרומואים קיבלתי תגובות, מישהו אפילו אמר לי מה, מאז שהופעת בכרישים העלית את המחיר? צחקתי אבל כמובן שלא", מבהיר אלי ומספר שהוא נמצא בתחום היזמות כבר 7 שנים. בין היתר הוא משקיע גם בפטנט הוויפורייזר של הקנאביס הרפואי, אותו הציג כזכור היזם עידו חביליו בתכנית קודמת של "הכרישים".

"הכרישים": שלישי אחרי "צומת מילר 2" בקשת, ערוץ 12