הורים רבים מוצאים את עצמם אחרי יום עבודה מתיש מתרוצצים בין שיעורי בית עם הילדים לבין כמטלות הבית, ולא תמיד מצליחים לשלב במהלך השבוע גם יציאה לדייט זוגי או אפילו בילו עם חברים. אבל דווקא משום שהשגרה והרוטינה היומיומית עלולה לפגום לאורך זמן במצב הרוח, קורה לא פעם שאחד מבני הזוג משתוקק להניח בצד את מירוץ החיים, להשאיר את הילדים עם בייביסיטר ולצאת לכמה שעות אל מחוץ לגבולות הבית. אבל מה קורה אם הפרטנר שלו רואה בבילוי סוג מטלה?

"אפשר לצאת לדייט גם בתוך הבית"

במקרה של ליאון ופאולה רוזנברג, הוא רואה בבילוי ניקוי ראש שגורם לו להרגיש חי וצעיר, בעוד היא רואה את בהתארגנות וביציאה כטרחה: "אחרי יום שלם של עבודה ובישולים כל מה שבא לי זה להיכנס לפוך מוקדם". אז מה עושים? המטפלת הזוגית אריאלה מלצר, ממליצה: "אפשר לשבור את השגרה, לעשות חיים ולהנות גם בתוך הבית". עוד מסבירה אריאלה שעל מנת שהבילוי הביתי יעבוד, חיייבים בני הזוג לקבוע מראש על ערב בשבוע בו הם משכיבים את הילדים לישון ומחליטים על פעילות זוגית נחמדה בתוך הבית. הכלל הכי חשוב במקרה זה הוא להניח את כל הפעילויות היומיומיות בצד לכמה שעות, גם אם זה אומר שנשארים כלים בכיור או שתוותרו על מייל שתכננתם לשלוח.

אז איך מגיעים לעמק השווה?

לטענת מלצר, חשוב לספק את הצרכים של בני הזוג, לכן גם אם אתם מאמצים את הרעיון של דייטים בתוך הבית, עדיין כדאי למצוא את האיזון ולשלב גם בילויים מחוץ לבית. במקרה כזה היא ממליצה למצוא בילוי המועדף של שני בני הזוג. כלומר לדון יחד על האפשרויות ולהחליט על בילוי זוגי ששניכם יכולים להנות ממנו- רק כך תצליחו להגיע אל הנחלה, ולהכניס לשגרה בילויים שיעניקו לכם ערך מוסף גם לנפש וגם לזוגיות.  

עוד ב"חשבון משותף":

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"