לפי הנתונים שאספה היועצת לכלכלת משפחה דבי קצב, תחפושת ממוצעת היום יכולה להתחיל מסכום מבצע של עשרה שקלים ולזנק עד למחירים אסטרונומיים של 300 שקלים ויותר. רגע לפני הבהלה הגדולה של החג אספנו עבורכם מספר טיפים שבהחלט יכולים לעזור למזער הוצאות:

אחת האופציות שיכולות להוזיל באופן משמעותי את עלות התחפושות היא להזמין דרך אתרי אינטרנט לא ישראליים. הבעיה עם אופציה זאת, היא שרוב האתרים ממוקמים במדינות רחוקות (כמו סין, הונג קונג, טאיוואן וכדומה), לכן זמן המשלוח עלול לקחת מספר שבועות ואפילו חודשים. כלומר, כל עוד לא טרחתם להזמין את התחפושות מספיק זמן מראש האופציה הזאת לא באמת רלוונטית עבורכם. אז אחרי שנתנו לכם עצה יעילה לשנה הבאה, מה בכל זאת אפשר לעשות שבועיים לפני בוא החג?

"חשוב לשבת עם הילדים ועם עצמכם (למקרה שגם אתם מעוניינים להתחפש) ולהחליט ברוגע על התחפושת ולא להשאיר את החחלטה לחנות", מציעה קצב ומסבירה שעל מנת להקל על ההחלטה כדאי לשבת מול קטלוגים ואתרי אינטרנט המציעים מגוון של תחפושות ולהחליט מראש על התחפושת לפני שיוצאים לקנות.

טיפ נוסף שאפילו מלווה בערך מוסף של פעילות עם הילדים, הוא לפתוח את מגירת התחפושות ולראות מה יש לה להציע. פעמים רבות אנחנו שוחכים במרוצת השנים איזה אביזרים ותלבושות קנינו בעבר, ויכול להיות שדווקא שם נמצא בדיוק מה שחסר לנו כדי להרכיב תחפושת מושלמת. כמובן שבנוסף לחיסכון, פעילות זו היא משהו שילדים בטוח יהנו לעשות וזאת גם הזדמנות מצוינת להחיות את חג הפורים מחדש.

המדריך למתחפש החוסך (צילום: aliexpress.com)
"להחליט מראש על תחפושת וסכום מקסימלי" | צילום: aliexpress.com

עצה שימושית נוספת, נוגעת לרשתות החברתיות שכולנו פעילים בהם. הגיע הזמן לנצל את רשת החברים שיצרנו כדי לבדוק אולי למישהו מהם יש בדיוק את התחפושת שהילדים שלכם רוצים השנה. מי יודע אולי מודעה פשוטה וקפיצה קטנה עם האוטו יכולים לחסוך לכם הרבה טרטור והוצאות מיותרות.  

בעניין דומה- כמעט בכל עיר, שכונה ובית ספר, צצים בשבועות שלפני פורים שווקים המציעים סחר חליפי או מכירה במחירים סימליים של תחפושות. אז לפני שאתם רצים לרשתות הגדולות כדאי לבדוק האם יש באזורכם שווקים קטנים שיכולים בכיף גדול לעשות לכם את העבודה. 

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"

מה עושם אם הילדים מתעקשים על תחפושת שהיא "הצעקה האחרונה"?

במקרה שאתם יודעים שליבם של הקטנים יישבר אם הם לא יזכו להתחפש ללהיט התקופתי שכובש את החג השנה- חשוב קודם כל להיכנס לאינטרנט ולעשות השוואת מחירים מקיפה. מבדיקה שערכה קצב- בחנויות כמו הפיראט האדום ועידן אלפיים אפשר למצוא תחפושות במחירים שפויים של 50\60 שקלים, ואפילו מבצעים כמו תחפושת שנייה בעשרה שקלים. ואם בכל זאת אתם מגיעים לחנויות התחפשות שווה לבדוק את איזור העודפים, פעמים רבות יש תחפושות מפורסמות שחוזרות על עצמן מדי שנה (כמו שמלות דיסני או צבי הנינג'ה) וייתכן שתופתעו למצוא אותן בעודפים של שנים קודמת.

כמובן שלמי שיש את הזמן והכישרון, כדאי לנסות להכין בבית תחפושות "מקוריות" כמו מלכת הפרחים, מלך הכוכבים וכדומה. ורגע לפני שנסיים, הכי חשוב- אם הוצאתם את מגירת התחפושות ומצאתם דברים שאתם לא צריכים רצוי למסור אותם לתרומה. קחו איתכם את הילדים ותתנו להם להעניק את התרומות, זה עושה הרגשה מדהימה.

לגזור ולשמור: המדריך למתחפש החוסך

  • בחרו את התחפושות מראש עם הילדים בבית ולא בחנות
  • החליטו מראש על סכום מקסימלי
  • בדקו מה יש לכם בבית
  • החליפו אביזרים ברשתות החברתיות
  • חפשו במחלקת העודפים
 "חשבון משותף": א'-ג', 15:45