במדינה כמו שלנו, בה בכל רגע אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בעיצומה של מערכת בחירות חדשה, קשה לעקוב אחרי השינויים והחוקים החדשים שנחקקים מדי שנה. אבל לפני שהנבחרים החדשים שוב מעצבים מחדש את שרשרת החוקים הקובעת את חובותינו וזכויותינו במדינה, הזמנו לאולפן "חשבון משותף" את המומחית לענייני כלכלה וצרכנות- שרונה מן, כדי לוודא שכולכם מכירים את החוקים הצרכניים האחרונים שנחקקו במטרה לשמור עלינו הן כאזרחים והן כצרכנים. 

פיצוי כספי על חידוש עסקה אוטומטי

סביר להניח שגם אתם נתקלתם בתופעה בה חברות מסחריות מציעות לכם להינות מהשירות שלהם לתקופת זמן מוגבלת במחיר אטרקטיבי במיוחד.  אבל מה עושים כשפרק הזמן נגמר? על פי החוק החברות מחוייבות לנתק אתכם מהשירות ולהפסיק לגבות תשלום או לפחות להתקשר ולשאול אתכם מה תרצו לעשות. מה שקורה בדרך כלל הוא שנציגי השירות או המכירה של אותה החברה מתקשרים ומציעים לכם להישאר בחברה בתנאים נוחים. אך אם אותם נציגים לא התקשרו ולא קיבלו באופן רשמי את הוראתכם להמשיך לקבל את השירות, ולא ניתקו אתכם מהשירות- מגיע לכם פיצוי! כלומר אם מחדשים לכם את העסקה מבלי שביקשתם, אתם יכולים לתבוע את כספכם בחזרה ואפילו פיצוי על עגמת הנפש.  

חוק עסקה קצובה

החברות לעדכן את הצרכנים מראש על תום המבצע. כלומר – אסור לחדש לנו מבצעים באופן אוטומטי

חוק הטכנאים

זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים. מכאן קבעו חברות השירות טווח של שעתיים לביקור טכנאי - אם לדוגמא נקבע טווח הגעה של טכנאי משעה 14:00 עד 16:00, והטכנאי הגיע בין השעות 16:00-18:00, הצרכן יהיה זכאי לפיצוי של 300 שקלים. אם הטכנאי הגיע לאחר השעה 19:00, הצרכן יהיה זכאי לפיצוי מקסימלי של 600 שקלים.

נגמר המלאי?

תיקון מס' 25 בחוק הגנת הצרכן מחייב כל עסק להציג באופן ברור את המספר המינימלי של פריטים המוצעים במבצע, או מספר הפריטים המינימלי המוצעים בהנחה המרבית. החובה חלה על מוצרים שמחירם לצרכן במבצע עולה על 50 שקל. במקרה שאזל המלאי החוק אוסר על העוסק להמשיך בפרסום המבצע.

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"

חוק התלושים

בשנת 2014 עבר חוק בכנסת, על פיהו על כל התלושים לחג להיות מכובדים בסכומם המלא (ולא כפי שהיה נהוג עד כה ברשתות הדיסקאונט של מגה ושופרסל, בהם התלושים לחג כובדו רק ב-90% מערכם.

חוק הספאם 

ב-1 בדצמבר 2008, נכנס לתוקף תיקון לחוק התקשורת. התיקון לחוק אוסר משלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ללא אישור של הנמען.  מטרת החוק למגר את תופעת ההפצה ההמונית של פרסומות בלתי רצויות המכונה "ספאם" (או "דואר זבל") באמצעות רשת התקשורת. תופעה זאת מטרידה בשנים האחרונות ציבור רחב מאוד הן של עוסקים והן של צרכנים בכל העולם. התופעה מעוררת גם בעיות רבות אחרות: אבטחת מידע, חדירה למחשבים ללא היתר, הפצת וירוסים ופגיעה בפרטיות, וכל זאת תוך גרימת נזקים כספיים גדולים.

 "חשבון משותף"- א'-ג', 15:45