הוא נחשב לאחד השחקנים המוערכים בישראל ולאחרונה העלה מופע חדש בשם "ללא חומרים משמרים" בו הוא צוחק על כל סוגיות החיים הקטנות. הוא חצי מהפאוואר קאפל הכי יציב בישראל, ומחזיק בסיכוי לא רע לזכות בתואר אב השנה. אלון נוימן, ככה הוא חי.

מה הדבר הראשון שאכלת היום בבוקר?

"שתיתי מיץ פירות וירקות שמורכב מתפוח עץ ירוק, סלרי, ג'ינג'ר, פטרוזיליה, סלק ולימון."

יש משהו בתפריט שלך שלא היית מוותר עליו?

"דגים וירקות. פעם הייתי אומר בשר, אבל היום האהבה האמיתית שלי היא לדגים".

מה לא תסכים לאכול לעולם?

"רגל קרושה ועמבה. אם בטעות אני אגיע לאי המאוכלס כולו בקהילה של פולנים ויגידו לי 'זה מה יש' – אני אעדיף לגווע מרעב. עוד מאכל שלא אכניס לפה בחיים הוא כבד אווז, אבל זה מסיבות מוסריות לחלוטין".

אתה עושה ספורט?

"אני גולש וחותר בסאפ (גלשן עמידה). זה כל כך מהנה, אבל דורש הרבה כוח ואיזון. עלמה גלשה איתי פעמיים ואני מקווה שאצליח לגרור אותה שוב בקיץ".

מה ההרגל המגונה שלך?

"אני מעשן סוציאלי, אחד כזה שאף פעם אין עליו סיגריות אבל משונרר מכולם. זה יוצא בין 2 ל-5 סיגריות ביום. אני פשוט יודע שאם אקנה חפיסה, ארצה לעשן את כולה. אז אני נמנע מלקנות".

מה המשפט ששמעת בילדות על אוכל?

"בתור ילד, הגעתי לבקר את סבתא שלי בצהרי היום בדירתה בתל אביב והיא הכינה לי סטייק על מחבת ללא ירקות. המשפט שלה, שחקוק לי בראש עד היום, היה: 'תאכל בשר, רק ככה תתחזק'. עד היום, אחד הדברים שאני הכי אוהב זה בשר, בעיקר צלעות כבש. אבל אני משתדל להימנע מכך".

מי הבשלן אצלכם בבית?

"שנינו. אני טוב בלהכין דגים, סלטים ותוספות שונות. עלמה עושה סלטים אדירים, ויש לנו גינה מטורפת שיש בה  כל סוג של ירק שעולה לכם בראש, אפילו קייל".

יש לך מופע שנקרא "ללא חומרים משמרים" שמדבר על ספורט, אין אונות, סחיטת מיצים טבעיים ועוד. האם החומרים לקוחים מהחיים שלך?

"כן. עד לפני כמה זמן הייתי שותה כל בוקר מיץ של עשב חיטה. כל החיים שלי ריחמתי על פרות ועכשיו אני מבין למה. עשב חיטה זה דוחה ממש."

למה איחרת ללידה השנייה של עלמה?

"האמת היא שזה סיפור מאוד מצחיק. הסוכן שלי ואני היינו בדרך להופעת הסטנדאפ שלי בגליל, עלמה הייתה אז חמישה ימים לפני הלידה. מפה לשם, 10 דקות לפני שהגעתי לגליל, היא התקשרה והודיעה שהיא עוד שעה בחדר הניתוח. ביטלתי את ההופעה, עשינו יוטרן מטורף וחזרנו למרכז. הגעתי אליה ברגע שהתינוקת יצאה. יורם, אח של עלמה, החזיק את התינוקת וברגע שנכנסתי העביר אותה אליי".

אלון נוימן כצנלסון וז'בוטינסקי (צילום: יוחנן הראל)
"ביטלתי את ההופעה וחזרנו מהר למרכז הארץ כדי להספיק ללידה" | צילום: יוחנן הראל
דקות אחר כך, החליט ליאון לנצל את היעדרותה של פאולה ששהתה באותם רגעים במטבח, והפנה לאלון שאלת גברים:

אנחנו שני גברים שנשואים לנשים חזקות, דומיננטיות וקרייריסטיות. רגע של אמת: כמה ממטלות הבית נופלות עלייך? האם אתה מוצא את עצמך עושה כלים, מקפל כביסה?

"ברור. אני מקפל, מכבס ועושה הכול. אבל אני חייב להגיד שאנחנו זוג שמתחלק בהכל. גם עלמה וגם אני מבצעים את מטלות הבית וזה לא נופל רק על אדם אחד, כולל הטיפול בילדים. פעם אני קם בלילה, ופעם היא. אני זוכר שעלמה סיפרה לי שהיא לא הולכת להניק, נהיה לי שחור בעיניים, והרגשתי כאילו אני חלק מליקוי חמה. ידעתי שאצטרך לקום בלילה ובאותו רגע אמרתי לעצמי: 'אתה לא ישן עכשיו עד המוות'. עכשיו אני יכול להגיד שהכל מתגמד לעומת הרגע הזה שהילדה הקטנה שלי ישנה על כתפי בלילה - הרגע הזה שווה את הכול"

"חשבון משותף"- א'-ג', 15:45