בצעד אמיץ החליטו פאולה וליאון רוזנברג לשתף את הציבור בדילמה שלהם האם להביא ילד שלישי לעולם. מוקדם יותר השבוע, במסגרת טיפול זוגי שהם עוברים בתכניתם "חשבון משותף", הם חשפו בפתיחות רבה את החששות המלווים אותם בנוגע לסוגיית הילד הנוסף. הטיפול הוביל למסקנה כי בעוד פאולה חוששת שלא תצליח לתמרן בשלב זה של החיים בין אמהות, זוגיות וקריירה, ליאון דווקא מוטרד בעיקר מההשלכות הכלכליות של החלטה מסוג זה.

הדילמות של הזוג רוזנברג מלוות לא מעט זוגות הנמצאים בנקודה דומה בחיים. יוקר המחיה, שהפך למונח שגור בחברה הישראלית, לא תורם לעניין ואף מאלץ זוגות בימינו להתייחס לעניין לא רק מההיבט הרגשי, כי אם גם מההיבט הכלכלי. במטרה לסייע לזוגות להגיע להחלטה הנכונה, הזמנו לאולפן את היועצת לכלכלת המשפחה, דבי קצב, שתנסה לענות על שאלת השאלות: כמה באמת עולה לגדל ילד?

"עד גיל 18 בממוצע, יוציאו ההורים על כל ילד חצי מיליון שקלים ומעלה, כאשר מדובר רק על דברים הכרחיים, לא כולל נסיעות לחו"ל וכדומה", מציינת קצב. עוד היא מוסיפה כי ההוצאות משתנות בהתאם לתקופות הגיל של הילד. תינוק לדוגמה מצריך הוצאות גבוהות יותר מאשר ילד מתבגר, זאת בעיקר בשל המסגרת הצמודה והציוד הנדרש להתפתחותו.

כמה עולה לגל ילד?

חשוב לזכור כי מעבר להוצאות הנדרשות לגידול ילד באופן כללי, צריך לקחת בחשבון גם את האופן בו כניסתו של ילד חדש תשפיע על תזרים ההוצאות החודשי של משפחה עם ילדים נוספים. זאת לאור העובדה כי גם לגילאים של יתר הילדים בבית יש השלכות משתנות. למעשה, ככל שהפער יותר קטן ישנה הסתברות שיהיו הוצאות גדולות יותר בבת אחת, ובמידה והפער גדול הכובד החודשי פחות יורגש הילדים הגדולים נמצאים במסגרות חינמיות.

אם גם אתם מתלבטים האם להביא ילד נוסף, אתם מוזמנים להיעזר בגרף המצורף למטה על מנת לחשב בעצמכם את ההשלכות הכלכליות של ההחלטות שתקבלו. כמובן שאחרי הכל, כאשר מתיישבים לקבל החלטה מסוג זה מומלץ לזכור את האמרה הידועה: ילדים זה שמחה.

השפעת ילד שלישי על תזרים ההוצאות החודשיעוד ב"חשבון משותף":

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45