מעבר ללימודי הנטורפתיה והרפואה הטבעית - שנים של הדרכות, ייעוצים וסדנאות, הקנו לפאולה את תואר של מומחית לענייני תזונה. מאז עליית תכניתה "חשבון משותף", גולשים רבים הפנו אליה באופן שוטף שאלות בתקווה למצוא פתרונות נכונים ויעילים לשיפור התזונה שלהם ולקרוביהם. לכן היא החליטה לנצל את הבמה, כדי לאחד בין האינטרנט לטלויזיה ולהקים בתכנית פינת ייעוץ מיוחדת.   

הגולשת הראשונה שעולה לשידור היא הדס, שחווה קשיים עם ביתה הקטנה שמכורה לפירות: "יש לי ילדה בת 11 שאוכלת מאד בריא ומגוון, עם המון פירות וירקות. אבל בעניין הפירות היא יכולה לאכול בלי סוף - זה מגיע למצב של שמונה פירות ביום. אפילו לבית הספר היא לוקחת פירות במקום סנדוויץ. אמנם זה עדיף על פני חטיפים או ממתקים אבל היא יכולה לאכול מלון שלם. השאלה היא האם צריך להגביל ילדים באכילת פירות?" 

פאולה מקשיבה לדבריה של הדס ועונה: "זאת בהחלט שאלה שמעסיקה הרבה אנשים. כששואלים כמה פירות בריאל אכול בתפריט, זה מאד תלוי בתפריט הכללי והכל עניין יחסי. אין תשובה חד משמעית, אבל כן יש נקודות מנחות. אם מדובר בילדה שאוכלת גם ירקות, קטניות ודגנים אז מומלץ ארבע עד חמש מנות פרי ביום. כמובן שמלון שלם זה לא מנת פרי אחת אלא שלוש מנות. אם זאת ילדה שחוץ מהפירות לא אוכלת כלום, צריך לראות איך משלבים בתפריט שלה עוד דברים וכן להגביל, כדי שהיא לא תאכל את זה על חשבון דברים אחרים. צריך לקחת בחשבון שהיום ילדים שאוכלים פירות זה לא מובן מאליו, יש ילדים שאפילו לא מוכנים לטעום פרי וצריך להכריח אותם. 

אם הילדים אוכלים עד חמש מנות פרי ביום זה מצויין, אבל חשוב לגוון בפירות כי לכל פרי יש ויטמינים ומינרלים אחרים. למשל לתפוחים, אגסים ופירות יער יש יחסית כמות נמוכה של סוכר. פירות קיץ כמו אבטיח, מלון, ענבים ואפרסקים, יש להם יותר סוכר ולכן מומלץ להפחית בהם. טיפ נוסף - תמיד כשאוכלים פירות מומלץ לשלב אותם עם שומן, אגוז או משהו בסגנון כי זה מווסת את ספיגת הסוכר של הפירות.

יש לכם שאלה שהייתם רוצים להפנות לפאולה? כנסו לעמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"

עוד ב"חשבון משותף":

"חשבון משותף", א'-ג', 15:45