משום מה, פסח יותר מכל החגים מצליח להוציא אנרגיות משפחתיות כאלה ואחרות. באופן אירוני במקום ללכד ולאחד את המשפחה, עבור המון זוגות ליל הסדר הפך לנושא כאוב, מלא אמוציות ומטענים משפחתיים. גם במקרה של פאולה וליאון לא הכל ורוד כשזה מגיע לחגים. השניים אימצו עם הזמן הרגל להתארח בערבי החג רק אצל המשפחה של פאולה, אבל מסתבר שלמרות כוחו של ההרגל, מתחת לפני השטח הדברים נראים אחרת.

במסגרת הטיפול הזוגי שהם עוברים עם הפסיכולוגית אריאלה מלצר, עולה כי ליאון מבעבע מכעס ותסכול על כך שהוא לא זוכה לחגוג גם עם המשפחה שלו ואחרי שנים של שתיקה, נמאס לו שעניין החגים בלי המשפחה שלו הפך למובן מאליו וכעט הוא דורש לחולל שינוי.

בעוד ליאון מציע שהם יהיו אלה שירומו את את הכפפה וילכדו את כל המשפחה יחד בארוחה משותפת שתתקיים בביתם, פאולה לא מתחברת לרעיון וטוענת: "אנחנו כרגע בשלב בחיים בו שנינו עובדים, אני יכולה להעיד על עצמי שאני עובדת גם בערב החג עד שתיים בצהריים בקליניקה. לכן כרגע זה גדול עליי, אין לי את הכוחות לבשל, לארח ולנקות אחרי גדוד של אנשים".

פרק 13 (תמונת AVI: מתוך חשבון משותף, שידורי קשת)
צרות בגן עדן? | תמונת AVI: מתוך חשבון משותף, שידורי קשת

המטפלת אריאלה מלצר מדגישה כי על מנת למנוע תסכול ומריבות, עליהם לקיים דו שיח בו הם בוחנים מה המשמעות של החגים עבור כל אחד מהצדדים, כלומר לבדוק מה באמת ערב החג מבט בקרב משפחתכם? האם הוא מבטא נאמנות למשפחה? מסורת? או שהוא סתם סיבה למסיבה? 

הימנעו מפנקסאות והתחשבנות

אריאלה מלצר טוענת שכדאי להתייחס לכל העניין בהתבוננות חיובית בלי התחשבנות ופנקסאות. הימנעו מלשתף פעולה עם משפטים כמו "איפה הייתם שנה שעברה?, "למה אותם אתם מארחים ואותנו לא?" זה רק מרעיל אתכם ואת האווירה. נכון שאין לכם שליטה על אחרים, אבל יש לכם שליטה ואחריות על עצמית, אם אתם תמנעו מהתחשבנות, זה ישליך על המשפחה שלכם. 

פתרון הרוטציה

אל תתנו שייווצרו במשפחה מחנות של "אנחנו או הם". איך תעשו את זה? על ידי כך שלא תייחסו לחג משמעות גדולה מדי שרק תשיג את המטרה ההפוכה ותבאס את תחושת הליכוד המשפחתית שהחג אמור להשיג. רק ברגע שתראו את הצרכים החשובים של כל המשפחות, תוכלו להחליט בהתאם איפה אתם צריכים לערוך את החג השנה. כמובן שהכי מומלץ, (במידה והדבר אפשרי) זה לנסות ולאחד את המשפחה ולחגוג עם שני הצדדים במשותף. אם זה לא עובד לפחות תסכמו על רוטציה, ככה כל הצדדים יצאו מרוצים.

עוד ב"חשבון משותף":

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45

>>עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"