פאולה וליאון רוזנברג נשואים שמונה שנים, יש להם שתי בנות והמון חיות מחמד בבית. כמו כל זוג גם הם מתמודדים עם השילוב הלא פשוט של חיי משפחה וקריירה, כשהם נתקלים לא פעם בחילוקי דעות ומשברים הנובעים מהרגלים שונים שכל אחד מבני הזוג מגיע איתו לתוך הקשר. במטרה לשפר את הזוגיות שלהם והרצון לתת מענה לזוגות נוספים המתמודדים עם סיטואציות דומות, הם חושפים את הבעיות שלהם מדי תכנית, מול המטפלת הזוגית אריאלה מלצר. 

אחד הנושאים המורכבים ביותר שבני זוג מתמודדים איתו הוא הסדר והניקיון בבית. במקרה של ליאון ופאולה, הוא המסודר ("יש שיאמרו מסודר מדי"), והיא המבולגנת ("יש שיאמרו ממש מבולגנת"). לשם כך הם הזמינו את אריאלה מלצר המטפלת הזוגית כדי לתת להם עצות מעשיות- כיצד להתמודד עם הסדר בבית מבלי לעשות בלגן בזוגיות.

"אין צודק אחד, משום שלכל אחד מכם יש את הצורך שהוא חשוב לו שהשני יעשה כי הוא חשוב לו", אומרת אריאלה מלצר ומסבירה כי מאחורי הביקורת והתלונות מתחבא צורך חשוב שלפעמים נובע מכאב אמתי של בן או בת הזוג. אם נקח לדוגמה את המקרה של סידור הבית- לטענת מלצר, ייתכן כי אחד מבני הזוג סוחב איתו מהילדות טראומות כאלה ואחרות בנוגע לסדר, לדוגמה ייתכן מאד כי הוא או היא נענשו או סבלו מביקורת בעקבות התנהגות הקשורה לסדר וארגון ולכן חשוב לו שהדברים ייעשו, אחרת מתעוררות אצלו חרדות נפשיות.  

עוד ב"חשבון משותף":

אז מה עושים מפה? 

מלצר מציעה פתרון פשוט: "הפכו את התלונה לבקשה". הביקורת היא הרסנית לזוגיות ויש להימנע ממנה, ברגע שהתלונה הופכת לבקשה הצד השני יכול להרגיש שהוא עוזר לרפא חרדה מסוימת ולא שהוא נענה לפקודות. חשוב לזכור- להיענות אחד לבקשת השני זאת נתינה ו לא כניעה.  

אם גם אתם רוצים לעבוד על הזוגיות שלכם, תנסו כבר בשבוע הקרוב לבחור דבר אחד שאתם מוכנים לעשות למען בן או בת הזוג שלכם, ותחליטו שאתם עושים את השינויים האלה באופן חיובי, כלומר- לא להגיד אני לא עושה ככה וככה, אלא התרכזו במה שאתם כן מוכנים לעשות. 

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"