כבר כמעט תשע שנים שסברי מרנן מצליחה לרתק אתכם למסך בכל יום שישי, אבל העונה השישית של הסדרה הכי ישראלית בטלוויזיה שעולה לשידור הערב (שישי ב-21:30 בקשת 12) תהיה לא רק קורעת מצחוק, אלא גם שוברת שיאים. הסדרה, אותה יצרו רובי דואניאס ויניב פולישוק, תהפוך השנה לסיטקום הישראלי בעל מספר הפרקים הגדול ביותר.

עד היום קומדיית המצבים "הפיג'מות" החזיקה בשיא הישראלי לסדרה עם מספר הפרקים הגדול ביותר, עם 223 פרקים. בין יוצריה אגב, נמנה גם רובי דואניאס, יוצר סברי מרנן ולקשר בין שתי הסדרות עוד נחזור בהמשך. העונה השישית של הקומדיה תכלול הפעם 40 פרקים וכאשר ישודר הפרק ה-22 בעונה, סברי מרנן תהפוך באופן רשמי למחזיקת השיא הישראלי (בסוף העונה השישית, הסדרה תכלול 242 פרקים).

דואניאס ביים וכתב לא מעט סדרות בחייו, ביניהן שמש, השמינייה, השיר שלנו, דני הוליווד ועוד סדרות רבות וטובות. בימים אלה הוא עסוק בצילומי העונה השביעית של סברי מרנן ומתכנן לשבור איתה גם את השיא העולמי. עד שזה יקרה, תפסנו אותו במהלך הצילומים כדי לשמוע ממנו קצת על העונה החדשה. 

סברי מרנן עונה 6 (צילום: מתוך "סברי מרנן", קשת12)
שוברת שיאים. סברי מרנן | צילום: מתוך "סברי מרנן", קשת12

איך זה לשבור את השיא של עצמך?
"אני רוצה להודות למתחרים שנתנו אחלה פייט (צוחק). חצי ממני היה עצוב וחצי ממני היה שמח. אבל זה נחמד, זה כיף. אני תמיד אומר שאני קצת כמו גרניום, אני רב עונתי".

במה העונה הזו תהיה שונה מהעונה הקודמת? את מי נגלה העונה יותר?
"זה עוד מאותו הטוב. נגלה את הילד החדש של אהרון ומירב, ויש גם הפתעה בפרקים הראשונים עם פנחס, אבל את זה נשאיר לצופים לראות".

איך אתה כל פעם ממציא את עצמך מחדש? אתה מתבגר עם הדמויות?
"אני כמו רחל, רק על עצמי לספר ידעתי. כשכתבתי את הסדרה שמש, כתבתי על מישהו שגר מעל סנדוויץ' בר ויוצא עם תימנייה, דבר שהיה באותן השנים. אתה מספר דברים שקורים בחייך".

הסיטואציות שאתה כותב הן סיטואציות משפחתיות שלך?
"
חלק מהדברים כן, חלק מהדברים הם פחדים שלי של משהו שעלול לקרות בחיי וחלק זו הגזמה פראית, וריאציות על נושאים שקורים בחיי ובחיי התסריטאים. זה לא רק אני, אני כותב ביחד עם יניב פולישוק, ימית סול ואלי דראי. כל אחד מביא את חייו ואת הפחדים מאמא שלו". 

נחזור רגע לנושא הקשר לסדרה הפיג'מות, הקומדיה המצליחה לילדים שמחזיקה בשיא הנוכחי. הקאסט של סברי מרנן כולל לא מעט שחקנים ששיחקו בפיג'מות כמו יניב פולישוק (מיוצרי סברי מרנן, שיחק את גרי מנדלבאום בפיג'מות ואת איתמר בסברי מרנן), ימית סול (שנמנית עם כותבי סברי מרנן), קובי פרג' שהצטרף בעונות האחרונות ושיחק את קובי בפיג'מות ועודד פז, ששיחק תפקיד אורח בסברי מרנן ואף יתארח בעונה הזו לאחר ששיחק בתפקיד הראשי בפיג'מות. גם לא מעט מכוכבי סברי מרנן התארחו בסיטקום הילדים האהוב, ביניהם טוביה צפיר, רותם אבוהב, יונה אליאן, תום אבני ויהורם גאון.

עד כמה מדובר בהישג יוצא דופן של סברי מרנן? ובכן, מאוד יוצא דופן. סדרות ארוכות וזכורות אחרות כללו הרבה פחות פרקים. לשם השוואה, החיים זה לא הכל כללה 151 פרקים ורמת אביב ג' כללה 158 פרקים.