יום שישי הגיע, השולחן כבר מחכה, יש עליו אפילו יין ופרחים. השניצלים הוצאו מהמקפיא להפשרה, השלייקעלך בדיוק נזרקו לסיר לרתיחה שנייה והריח של המז'לוף ממלא את הבית. שנים שאנחנו חיים את ארוחות השישי של משפחת חסון ומשפחת רוזן, שנים שאנחנו מחכים לראות איך ריקי רוזן (סנדרה שדה) תבריח את הכלה הבאה, איזו מנה מטריפה רחל חסון (יונה אליאן) תכין הפעם לארוחה ואת מי מירב (עדנה בליליוס) תצליח לשגע הפעם.

כבודן של השאלות הללו במקומן מונח, אבל הגיע הזמן לגלות את התשובה לשאלה שהטרידה את מנוחתנו במשך כמה וכמה לילות (ככמות הפרקים - אנחנו חייבים שנ"צ, אלוהים): מה זה מז'לוף ושלייקעלך ומה המתכון שעומד מאחורי המנות המסתוריות האלו?

רגע לפני שהעונה החדשה של "סברי מרנן" תצא לדרך (שישי הקרוב, אחרי החדשות, קשת 12) ונסחף שוב למערבולת משפחתית ולרכילות אינסופית, אבל כזו שמלאה בג'וס עסיסי במיוחד - אפילו יותר מהשלייקעלך, אתם מוזמנים להעלות לעמוד הפייסבוק של התוכנית תמונה ומתכון למנות המומצאות הללו.

כדי לפתוח לכם קצת את הראש, דיברנו עם האמא לבית משפחת רוזן, הלוא היא האישה שכל משפט שלה הוא זהב טהור - השחקנית סנדרה שדה, ועם האמא לבית משפחת חסון, האישה והאגדה, השחקנית יונה אליאן. מה הן הסכימו לגלות לנו על המנות שמשגעות אותנו כבר שמונה עונות? (אבל מי סופר).

שי רוזן בערב חג שבועות (צילום: סברי מרנן, קשת12)
האם שי יצליח להתעלות על השלייקעלך של אמא? | צילום: סברי מרנן, קשת12

דליקטס 

סנדרה שדה האייקונית שמגלמת את הדיווה שמפחידה עד מוות את הכלות שלה, אך ידועה בשל כישורי הבישול המופתיים שלה, סיפרה לנו כי למרות הסטיגמות (חסרות כל הבסיס לדעתנו), השלייקעלך זה דליקטס לכל דבר ועניין. "מדובר בסוג של קניידלך, אך לא מקמח מצות", מסבירה סנדרה על המנה המסתורית, "זה דליקטס. כששואלים אותי מה המתכון, אני אומרת שזה מתכון סודי".

המתכון על פי סנדרה שדה

למרות שלא הבטחנו שניקח איתנו את הסוד לקבר, סנדרה הסכימה לספר לנו מה לדעתה עשוי להיות המתכון, סליחה, ה"ריצפט", הסודי. "מגרדים תפוח אדמה מבושל היטב ומוסיפים ביצה וקמח. לאחר מכן חותכים את הבצק לחתיכות ומטגנים בצל עם שמן קנולה. אז, מוסיפים את השלייקעלך לבצל ומוסיפים מלח ופלפל". ניחוש פרוע: אחרי שהמנה מוכנה, לא מגישים אותה אלא מקפיאים וכשרוצים לאכול מרתיחים מחדש. מעניין אם משפחת רוזן הייתה מצליחה לשרוד בלי מקפיא בבית. חוששנו שלא.

סברי מרנן (צילום: סברי מרנן, קשת12)
השלייקעלך יצאו כנראה טוב | צילום: סברי מרנן, קשת12

חגיגה

יונה אליאן, האישה והאגדה, זו שאנחנו יותר ויותר סוגדים לה ככל שעובר הזמן, אישרה כי מדובר במאכל דמיוני, המצאה, פיקציה, שבדמיון שלה משתייך למאכל בן העדה המרוקאית או העיראקית. "מדובר באורז מתובל עם המון ירקות", משערת אליאן, האמא לבית משפחת חסון, "לדעתי מגישים אותו באירועים חגיגיים".

יונה, שמזוהה מאוד עם תפקידה כרחל חסון, לצד שאר תפקידיה בעולמות הטלוויזיה והתיאטרון, הסבירה כי עצרו אותה לא מעט פעמים ברחוב וביקשו ממנה לגלות מה עומד מאחורי המנה המסתורית: "כתבו לי על זה המון, גם צועקים לי ברחוב. אבל מכיוון שזאת המצאה, זה מקום טוב שכל אחד ייתן את המתכון שלו למז'לוף הדמיוני".

מז'לוף (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
המז'לוף ושתי האגדות | צילום: סברי מרנן, קשת 12

המתכון על פי יונה אליאן

למרבה ההפתעה, אליאן בחרה לשמור את המתכון בסוד ופירגנה לנו במעט מאוד מידע. "הייתי שמה המון דברים כמו אורז, ירקות ואגוזים - שיהיה עשיר", אמרה וחשפה כי בעונה החדשה היא זו שתגיע להתארח הפעם. "פטרו אותי מהאירוח, הנכדים גדלו ויש להם חיים אחרים. אגיע להתארח אצל הילדים שלי. אני אכייף בעונה הבאה". מאחלים לשני בהצלחה בגילוי המתכון של המז'לוף ובהכנתו, שלא תקבל בטעות כרטיס לכיוון אחד למשפחת רוזן - ריקי לא כל כך תשמח.