יש עשרות סבתות שיכולות להישבע שאם רק תתנו להן מלפפון, גי'נג'ר, חומץ ומים חמים הן ירפאו כל מחלה. מנגד, יש המון אנשים וביניהם אנחנו למשל, שתוהים איך מריחת שמן על המרפקים יכולה לעשות משהו טוב. מה בכל זאת אפשר לרפא עם דברים שרוקחים בבית? ובכן לא מעט. אזהרה: למרות שזה מפתיע - תרופות סבתא לא הוכחו מדעית.

טיפול בחמרמורת (הנגאובר)

בפורטו ריקו מאמינים שהנגאובר הנגרם כתוצאה מהתייבשות יכול להיפתר בקלות אם תשפשפו קליפת לימון על פרק כף היד לפי שאתם יוצאים לליל השתייה שלכם. 

עוד הצעות למתקדמים: תלכו לישון כשאתם מכוסים בחול, שתו חלב באפלו או תאכלו עיני כבשים מוחמצות.

טיפול בגיהוקים

מגהקים בלי סוף ולא מצליחים להפסיק? כל מה שעליכם לעשות זה לשים כפית סוכר על הלשון ולא לבלוע, אלא לחכות עד שכל הסוכר יתמוסס. ברגע שכל הסוכר יעלם לכם בפה, תיפתרו מבעיית הגיהוקים.

עוד הצעות למתקדמים: לחכות שחבר יבהיל אתכם, לשאוף אוויר עד שלא מצליחים יותר ולחזור על הפעולה הזו חמש פעמים.

טיפול בדלקת עיניים

שיטה מוכרת אך לא לגמרי מוכחת היא לרקוח חליטה של צמחים ועלים ירוקים נגיד נענע. טובלים צמר גפן בחליטה אחרי שהתקררה ומניחים על העיניים בעדינות. רבע שעה והדלקת עוברת. כלומר זה מה ששמענו.

עוד הצעות: מלפפון צונן על העיניים, עיסוי עיינים או להניח מטלית עם מים פושרים.

עוד ב"סברי מרנן":

כאבי בטן

זה ככל הנראה התחום שבזכותו נוצרו תרופות הסבתא והוא גדוש בסוגי טיפולים ורעיונות שונים. המעניין ביותר שמצאנו היה חומץ תפוחים. ערבבו 2-3 כפות חומץ בכוס מים ושתו. מובטחת לכם פעולת חיטוי וניקוי שתגרום לכאב הבטן להיעלם כלא היה.

עוד: למרוח אלכוהול על הבטן, לשתות קולה, לאכול למרק ולשתות תה. המלצה שלנו: ברוב המקרים הבעיה נפתרת אחריי ישיבה קצרה בחדר עם אסלה.

כאב ראש

כמו לא מעט תרופות סבתא, גם כאן מעורבים שלל ירקות ארצנו. הפעם אלה תפוח האדמה ומלפפון. מה עליכם לעשות איתם? פשוט מאוד: הניחו אותם על האיזור הכואב בראש למשך 20 דקות. רק אל תשכחו לחתוך אותם לפני. המיצים של הירקות הללו הם חלק חיוני בתהליך. אם לא עבד, לפחות תהיה לכם תמונה שיום אחד תהיה ממש מצחיקה.

עוד: לטפטף שמן רוזמרין על החזה, כוס מים עם כורכום, קליפת לימון מתובלת במלח ופלפל, לשתות המון מים או ללכת לישון.

חום

הסיבה אשר למענה התכנסנו. תרופת הסבתא הזו קצת יותר מורכבת, אז אנחנו מבקשים לעקוב אחר ההוראות במדויק: הרתיחו סיר עם מים והוסיפו לו חצי כפית קינמון, 2 זרעי הל ושתי כפיות אבקת ג'ינג'ר. הביאו לרתיחה, קררו ושתו את הפלא הזה. תרופות סבתא לבחילה כבר יופיעו בסעיף הבא.

עוד: חלב מוקצף, תתלבשו חם כדי להזיע את החולי החוצה.

בחילה

הכינו סיר אורז. רגע, חכו לזה. שתו את המים של האורז. לזה לא ציפיתם הא? תרופת סבתא קלאסית. טובה גם לבחילת הריון.

עוד: לאכול קרקרים, תה ג'ינג'ר, מיץ חמוציות, להקיא. 

כאבי שיניים

תרופת הסבתא הזו נועדה בדרך כלל לטפל בתינוקות שמתחיל לצמוח להם שיניים, אבל היא כנראה טובה גם למבוגרים שסתם סובלים מכאבים באיזור הלסת. מרחו עראק, קוניאק או ברנדי על המקום הכואב או גרגרו את המשקה האלכוהולי ותירקו אותו. אופציה נוספת זה פשוט לשתות המון מאחד מן המשקאות הללו. כאב השיניים יעבור בצ'יק, אך אולי כאבים אחרים יצוצו.

עוד: פלפל חריף שעטוף בבד, הצמידו שקית ירקות קפואים לאיזור הכואב, לעסו מקל קינמון, לכו לרופא השיניים.

כאבים באוזניים

לבשל ביצה קשה. ברגע שהיא מוכנה כמו שצריך, להוציא אותה מהסיר, לתת לה קצת זמן להתקרר ולהצמיד לאוזן. ככה, עם הקליפה והכל. כמו שמצמידים אוזן לקונכייה, רק בלי הרעש של הגלים.

עוד: הניחו עלי כרוב על האוזן, שנו על כרית מחוממת, שחררו לחץ מהאוזניים.

 "סברי מרנן": שישי ב-21:30