פרק 5 (תמונת AVI: mako)
פעם אחת ירדנה | תמונת AVI: mako
"לפני צילומי העונה הקודמת העלינו בפייסבוק פוסט שחיפש אחר תינוקת שתתאים ויזואלית לי ולליאת הר לב. נפגשנו עם המון תינוקות, חיפשנו את הרגועות ביותר, והשאר היסטוריה", מספר אדיר מילר על הבחירה בדמות שגילמה את התינוקת ירדנה בעונה החדשה של "רמזור". כן, קראתם נכון, שוב כוחו של הפייסבוק עשה את שלו, ובזכותו זכינו גם אנחנו, כאן בישראל, לגרסה המקומית לתאומות אולסון האמריקאיות.

לא מעט אנשים שאלו את עצמם במהלך העונה האחרונה מי מגלמת את דמותה של התינוקת ירדנה, ועכשיו כבר מותר לגלות: מדובר בזוג תאומות שנבחרו בקפידה: "אחת החברות שלי סיפרה לי על אותו פוסט מדובר", מספרת היום דר אור, האם הגאה, "כמה ימים לפני תחילת הצילומים שלחתי מייל להפקה, יומיים לאחר מכן פגשנו אותם ואחרי יומיים נוספים התחילו הצילומים, מדהים כמה מהר זה קרה".

שנתיים וחצי חוגגות בימים אלה הצמד הילי ודניאלה. אל הצילומים הן הגיעו בגיל שנה וחצי, ותוך רגע כבשו את ליבם של כל אנשי ההפקה. הן מתגוררות יחד עם משפחתן בישוב תל נוף, ואת התמונה המשפחתית משלים אחיהן הגדול יותם: "האמת היא שלא הן ולא יותם צפו בסדרה מעולם", מספרת דר, "בשעות האלה הבנות ויותם כבר במיטות, ואני מחכה שהם יגדלו קצת כדי להראות להם את הפרקים".

פעמיים ירדנה (צילום: צילום משפחתי)
כוכבות עולות | צילום: צילום משפחתי
יש איזו חוויה מיוחדת שאת זוכרת מימי הצילום?

"באחת הפעמים אמא שלי הגיעה לשמור עליהן, ואני הצצתי דרך המוניטור כדי לראות איך הן מצטלמות ושמחתי לראות אותן ככה, זו הייתה חוויה יוצאת דופן".

מעבר לסדרה, הן הופיעו בעוד מקומות?

"לא ממש. לא חיפשנו שהן יהפכו למפורסמות. "רמזור" היא תכנית שאנחנו מאוד אוהבים בבית, התכנית שהכי מצחיקה אותי ואת בעלי, אז שמחנו להיות חלק ממנה בדרכנו".

הילי ודניאל הן היחידות מהמשפחה עם עבר מול מצלמות?

"לחלוטין, הן השחקניות היחידות. אבא שלהן אמנם שר יפה מאוד, אבל אני שחקנית נוראית", היא צוחקת.

פעמיים ירדנה (צילום: צילום משפחתי)
צמד כובשות | צילום: צילום משפחתי
 "יש בסדרה הזו משהו מאוד מיסטי"

לעומת האם, מילר דווקא זוכר סיטואציה אחת מצחיקה במיוחד מימי הצילום שקשורה לתאומות: "בפרק האחמ"שית ששודר לא מזמן, אחת הבנות תפקדה יופי בתור תינוקת ולא הפסיקה ליילל", צוחק מילר, "באותו רגע היינו צריכים לצלם סצנה בה ירדנה דווקא הייתה אמורה להיות רגועה, ותוך כדי לחץ הצילומים החלטנו בשניות לשנות את התסריט. עכשיו צריך להבין את המשמעות של שינוי במהלך יום צילום, למרות שבסופו של דבר זה נגמר בחיוכים והומור. התאומות האלו הן מתוקות בטירוף והאמא המקסימה שלהן ליוותה אותנו לאורך כל הדרך."

כשראית אותן באודישנים הבנת מיד שהן אלו שתלהק?

"יש ברמזור משהו מאוד מיסטי. כשרק התחלתי לכתוב את הסדרה הייתה לי ולזוגתי (היום אשתו) כלבת לברדור בשם 'מוקה' שעליה כתבתי את הפרק 'חבר כלבה'. כשליהקנו את הכלבה המאולפת שתגלם אתך ירדנה הכלבה (המבוססת על מוקה) שתככב בפרק, התברר לתדהמתנו ששמה במציאות הוא גם מוקה", נזכר מילר, "שלוש עונות אח"כ היינו אמורים למצוא ילדה שתגלם את התינוקת ירדנה (שמבוססת על בתו הראשונה הילי). רצה הגורל ואחרי שבחרנו בהן, התברר שלאחת מהתינוקות שלוהקו קוראים במציאות גם הילי, מה הסבירות שדבר כזה יקרה?"

פעמיים ירדנה (צילום: צילום משפחתי)
"לא חיפשנו שהן יהפכו למפורסמות" | צילום: צילום משפחתי
אתה עוד בקשר עם המשפחה?

"אנחנו כבר לא בקשר, אבל מדובר במשפחה מקסימה, ואני מוריד את הכובע בפני האם שהייתה חלק בלתי נפרד מהתהליך".

"רמזור" חמישי אחרי "יצאת צדיק"