בנובמבר האחרון כדורגלן העבר איציק זוהר נעלם במפתיע מהארץ, מאז הופצו שמועות שונות על הסיבה האמיתית לעזיבתו. חיים אתגר הגיע עד להונגריה כדי לשמוע מזוהר מה באמת גרם לו לטוס ליבשת אחרת, רחוק מכל מה שהוא מכיר. "עשיתי פאוז על כל מה שעשיתי בישראל, לקחתי לעצמי משימה לבוא ולהגשים חלומות שלדעתי הם ברי השגה", כך מספר זוהר שעשה דרך ארוכה בחייו עד שהגיע לבודפשט. במהלך השנים זוהר צבר רזומה תקשורתי לא מבוטל. בין השאר שימש כמגיש וכפרשן ספורט ברדיו ובטלוויזיה, כיכב בקמפיינים והשתתף בתכניות ריאליטי, לצד כל אלה הוא מסתבך שוב ושוב. "יש הרבה שיגידו - עשיתי הרבה טעויות בחיים שלי. אבל אני עשיתי הרבה חיים בטעויות שלי. זה הבדל מאוד גדול, אבל הן עדיין טעויות".

זוהר נחלץ מההסתבכויות פעם אחר פעם, אבל שמועה על תחביב מסוכן מלווה אותו כמו צל כבד באותה תקופה, הימורים. בעיות כלכליות מביאות אותו לקחת הלוואות והוא נקלע לחובות כבדים. על פי הדיווחים זוהר עדיין חייב כספים, ובשל כך לאחר שעזב להונגריה הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. "לברוח זה לעשות משהו שהוא לא חוקי. כל מה שעשיתי הוא חוקי. קמתי ביום בהיר אחד והחלטתי שאם אני לא לוקח לעצמי פסק זמן לעצור ולהתבונן מהצד על ההתנהלות שלי בארץ משהו רע יקרה". אחרי שזוהר מסביר בראיון מדוע עזב את הארץ, הוא חושף איך נראתה השגרה שלו כשברקע חובות כבדים. "המנגנון לא מאפשר לך להתרומם בחיים בארץ. אני יכול להתרומם גם בלי המנגנון", הוא מספר, "5 שנים לא נכנסתי לבנק וחייתי בדיוק כמו שרציתי לחיות".

"הגעתי למדינה זרה, ניסיתי להבין איפה אני נמצא והתחלתי לגבש תכנית עבודה", כך מספר זוהר על היום הראשון שלו בפרק החדש בחייו בהונגריה, אליה הוא הגיע בלי כל רכוש ועם סכום זעום. "תבין עד כמה לא יכלתי יותר להחזיק, עד כמה היה שווה לי לוותר על הכל, לעזוב הכל ופשוט ללכת. הרגשתי שאם אני אוהב את היקרים לי אני חייב את זה עבורם כי הרגשתי שזהו, אני מאבד את עצמי". זוהר מספר שכדי לקיים את עצמו הוא עבד כאיש מכירות של מוצרי תקשורת וסלולר: "אם הייתי צריך לעשות פגישות כל יום ולמכור להם את המוצר שלי עשיתי את זה, כל יום מהבוקר עד הערב. בלי לאכול, בלי לשתות. עובר מאחד לאחד ומוכר לו את המוצר פיזית עם הדגמה. מה הבושה בזה?".

זוהר מודה בראיון מול המצלמות שכל השנים שהיה בארץ הוא שיחק דמות שהתקשורת רצתה לראות: "חשבתי שאני צריך לרצות אותך, חשבתי שאני צריך לרצות את התקשורת. אני בז למה שחשבתי שאני צריך לחשוב באותה תקופה". היום, לפי מה שהוא מספר, המצב שונה: "אני יושב איתך עכשיו ומספר לך את הסיפור שלי מול המצלמה. היום אני לא חושש משום דבר". לזוהר שלושה ילדים משתי נשים שונות, הוא מספר שרגעי המשבר שלו נובעים אך ורק מהמרחק הפיזי מהילדים שנמצאים בארץ, אבל הם שותפים מלאים לתהליך שהוא עובר. "אני מספר להם מה אני הולך לעשות, שומע מה הם אומרים, מה הם חושבים על זה ואנחנו מקבלים החלטה ביחד", הוא מספר, "אם הם היו שמים וטו לא הייתי נוסע, הם יותר חשובים לי. מתגעגע לחיבוק שלהם, למגע לצחוקים. אבל אני יותר שם ממה שהייתי אי פעם. לא הייתי מעורה כמו שאני מעורה היום בחייהם. לפעמים הריחוק הזה מקרב הרבה יותר ממה שחושבים". זוהר מתגעגע לילדים, לאמא ולחברים בישראל. הוא מבטיח לחזור ארצה תוך חצי שנה, אבל אין לדעת איך הגלגל יסתובב, רק לקוות לטוב: "אם הדברים יצליחו לי כמו שאני מצפה, אני אחלק את הזמן שלי חצי בהונגריה וחצי בישראל. אם לא יצליחו אז לפחות ניסיתי".

לוח שידורים ערוץ 12