"תקשיב, צריכים 3. תשלום במקום. זאת אומרת 2,000", "אני עדיין בהצגה אני מסיים עוד שעה ואני בא אלייך", "מה קורה? היום אני בונה עלייך", "תגיד לי אם אפשר להביא היום משהו טוב, תשלום במקום", "תמיד תכחיש, כי אני לא אומר כלום". אלה רק חלק מההודעות המוקלטות בקולו של יובל שם טוב, שחושפות סיפור יוצא דופן על הקשר בין כוכב הילדים הגדול במדינה, למי שלפי כתבי האישום מוכרים לו סמים קשים.

יובל שם טוב השיג בעשר אצבעותיו ובקולו הייחודי כסף, מעמד, תהילה ואת אהבת הציבור. אבל דווקא כשהגיע לפסגה החל לשדר אותות מצוקה. הערב ב"הכל אישי", נחשפו עדויות והקלטות לפיהן כוכב הילדים פעל שנים בניגוד לחוק, רכש והשתמש בקביעות בסמים קשים בעשרות אלפי שקלים, כשחלק מההכנסות מהופעותיו ומהמוצרים הנלווים שימשו למימון העסקאות, ולא פעם אותן עסקאות נידונו בהפוגות שבין הופעותיו.

עם שחרורו של שם טוב מהצבא הוא עבד כליצן בימי הולדת וחלם על הפריצה הגדולה. הוא עבר בכל קניון ברחבי הארץ כדי למכור את הדיסק הראשון שלו, שאותו מימן מכספי החתונה. בזכות אותו דיסק הגיעה הפריצה הגדולה, ואיתה הגיע הכסף. רק לפני שלוש שנים התברר שעם ההצלחה המרשימה הזו באו גם רגעים לא פשוטים. לדבריו, חלק מהבעיות נגרמו בגלל התמכרות לקניות שממנה סבל. בראיונות עם שם טוב, הוא מספר בגילוי לב על המשברים שעבר בשנים האחרונות, אבל יש משהו בחייו שבוחר להסתיר מעיני הציבור, עד שהתפרסמה הפרשה.

חוקרי משטרה מזמינים את יובל שם טוב לתחנת "לב תל אביב" שברחוב דיזינגוף. שם טוב משתף פעולה מיד עם החוקר ומבקש למצוא דרך לסגור את הסיפור בלי שיפורסם. לחוקרים יש ביד ראיה דרמטית. הם מעמתים את שם טוב עם תכתובות הוואטסאפ שניהל עם מאור עלל. שם טוב שמור אצל הנאשם בסחר בסמים כ"יובל 2000", מכיוון שהיה חייב לו 2000 שקלים על עסקת הסמים האחרונה. בידי החוקרים מאות הודעות, מתוכן עשרות הודעות ששם טוב שולח לפני ואחרי קניית הסמים.

סוחר סמים שלא קשור למאור עלל והורשע בעבר במכירת קוקאין ליובל, מספר: "לקוח אש. מבחינת כסף אם יש לך חנות אז אתה אומר 'זה VIP'. קונה באלפים", הוא מוסיף, "הרבה פעמים הוא מביא לי את כרטיס האשראי, סמך עליי".

הצלבנו בין מועדי העסקאות שמצוינות בכתב האישום נגד מאור עלל, בין תאריכי ושעות ההתכתבויות בין עלל ושם טוב ובין תאריכי ושעות ההצגות של יובל המבולבל. מהבדיקה עולה שכמה מהעסקאות נידונו בין הופעה להופעה. לפחות אחת מהן יוצאת לדרך רגע לפני שיובל עולה לבמה. בהקלטה הבאה שם טוב מספר לעלל שמכירות המוצרים בהופעותיו הקרובות אמורות לכסות את החוב: "תקשיב, בשבת יש לי שתי הצגות בגבעת ברנר, אנחנו מוכרים מוצרים שם, בטוח יהיה לי עכשיו מזומן".

שם טוב לא נאשם בפרשה, לא בצריכה ולא בתיווך בסחר בסמים. הוא מופיע ברשימת עדי התביעה נגד מאור עלל, המואשם ב-16 אישומים שונים של יצוא, יבוא, סחר ואספקת סמים מסוכנים, אבל כתב האישום הזה מעלה שאלות לא פשוטות על דרך ההתנהלות של מי שמתיימר לשמש דוגמה לילדי ישראל. מרגע שהתחילה הפרשה ולמעשה עד היום, יובל זוכה לתמיכה מקולגות וחברים מפורסמים. אלפי הורים פרסמו ברשתות החברתיות הודעות תמיכה בשם טוב, ורבים סיפרו על מפגשים מרגשים של יובל עם ילדיהם.

עורכי דינו של יובל שם טוב, רונן חליוה, ינון היימן ואביעד חייט, מסרו לנו בתגובה: "אין בשאלותיכם דבר וחצי מלבד רצון לפגוע ביובל, בפועלו, ובאהבת הקהל שלו. מצער שהדבר נעשה ללא כל רגישות שלא לומר אנושיות וכבוד מינימליים, ובין היתר תוך שיבוש הליכי משפט. יובל שם טוב בסופו של יום הוא אדם פרטי. מאז היוודע המקרה, יובל מקבל תמיכה ואהבה ממשפחתו, מחבריו ומהילדים שאותם הוא משמח יום יום. למבקריו ולשופטיו הבודדים נייעץ להביט במראה, לתומכיו נחזור ונודה. יובל מעולם לא פגע באיש, ובוודאי שלא התכוון לפגוע באיש, כל רצונו של יובל היה ויישאר לשמח ילדים ובכך הוא עוסק".