יגאל תומרקין הוא אחד האמנים הגדולים שצמחו פה. לצד הכשרון הגדול, יש עוד אלמנט אחד שהופך אותו למוקד עניין: הפה הגדול שלו שמצליח לא אחת לעורר מהומות.

תומרקין כבר בן 80 והגיל מתחיל לתת אותותיו: בשנים האחרונות הוא מתמודד עם מצב בריאותי מורכב שמגביל אותו בתנועה אבל לא את הדיבור הבוטה שלו, וכשנשאל אם הוא מודע לעובדה שיש לא מעט אנשים שקשה להם איתו, הוא השיב בלי להתבלבל: "גם לי קשה איתם מפני שהם קצת מטומטמים".

תומרקין- הדור הבא

התשובות שלו מביכות לא אחת גם את שני ילדיו, דור ויון, שמספרים שלמרות התדמית שנוצרה לו, כאבא הוא שונה ממה שנראה כלפי חוץ: "כשהייתי ילד הייתי רואה אותך בטלוויזיה והייתי שואל אותך למה ככה אתה מדבר, מקלל. תמיד האמנתי במסר אבל לא תמיד בצורה" אומר לו יון ויגאל מסכים איתו: "גם אני לא, לפעמים זה סוחף אותך. זה בוחר אותך ולא אתה בוחר את הדרך".

יון כבר מזמן הפך לכוכב הבא של המשפחה, אחרי שכיכב בסדרות ילדים לאחרונה הוא כבש גם את עולם המבוגרים ותומרקין מודה שהבנים שלו הרבה יותר מוצלחים ממנו, רק קצת מתונים בדעותיהם. הוא מצדו כבר הפסיק לנסות להתחרות עם הבן הצעיר ומודה שכבר פונים אליו בעיקר כ"אבא של", והוא נהנה לראות את המעריצות שמקיפות את בנו המוכשר.

"יש את תומרקין הפרסונה וזה באמת מי שהוא. אבל כאב הוא היה מאוד רגיש, נחמד, עם המון חוש הומור. לא בדיוק דמות הורה אבל לגדול איתו זה נהדר", מוסיף בנו הגדול דור.

"אנשים", ראשון עד שלישי ב-18:50, ערוץ 2