אסף, אלון וטל, שלושתם בני פחות מ-40, מחזיקים בעמדות מפתח בתחום החינוך ומנהלים תקציבים בסדרי גודל של עשרות מיליוני שקלים, אבל מוצאים זמן גם להרצות ולהתנדב בארץ וברחבי העולם - הכל מתוך אמונה גדולה בעשייה ובמטרה: להפוך את ישראל למקום טוב יותר, לפחות בכל הנוגע לתחום המורכב הזה שבו הם עוסקים: אני חושב שהעיסוק הכי קריטי היום הוא בנושא החינוך", אומר אסף בנר, בן 39, מוביל תכנית "חותם" ששואפת לייצר שוויון הזדמנויות. "הסטטיסטיקה בישראל אומרת שאם נולדת עני, רוב הסיכויים שתישאר עני, אבל כשרון הרי לא קשור בכמה חדרים יש לך בבית או כמה מכוניות יש להורים",

אלון פוטרמן, בן 34 ומנכ"ל התכנית הלאומית תלמ"א, מחדד את החזון: "אנחנו רוצים לקחת את השירות שניתן היום על ידי המדינה ולהפוך אותו לכזה שמאפשר יותר, מכיל יותר ומגיע לכמה שיותר אנשים, ללא קשר לרקע הסוציו-אקונומי שלהם או לשיוך המגזרי שלהם. גדלתי באשקלון, וההחלטה להישאר שם היא מאד מודעת. לא כי זה מקום מסכן שבאנו להציל, כי חשוב לחיות במקום שעצם הנוכחות שלנו בו מוסיף משהו לחיים שלנו".

טל אוחנה, בת 32, סגנית ראש מועצת ירוחם והמופקדת על תחום החינוך בה, בהחלט מסוגלת להזדהות: "המדבר והמשמעות שירוחם מעניקה לי הם משהו שלא הייתי מוותרת עליו בעד אף מקום אחר. באיזשהו שלב הבנתי שאנחנו חלק מאותה שרשרת דורות ואנחנו צריכים להמשיך ולהוסיף ערך למקום הזה. התפקיד שאני ממלאה כבר שש שנים ברצף נעשה בהתנדבות, ויש רגעים קשים. יש כל כך הרבה אנשים שרוצים ומבקשים עזרה, ואז אני לוקחת נשימה מאוויר ההרים ואומרת לעצמי - אני בוחרת להיות כאן".

"המשותף בינינו הוא שאנחנו חבר'ה צעירים יחסית שמשקיעים את המרץ שלהם בליצור פה מקום טוב יותר", מסכם בנר, ואוחנה מוסיפה: "יש הרבה מאד צעירים בכל הארץ שבוחרים ללכת לחיים הציבוריים, לעולם של העמותות ולאו דווקא למקומות שבהם הם ירוויחו יותר, כי הם מרגישים שניתנה להם היכולת להשפיע ולשנות והם רוצים לנצל אותה".
 
"אנשים" - רביעי וחמישי ב-18:50, שבת ב-19:15