השם אבי יששכרוף מוכר לרובנו בעיקר בזכות הסדרה "פאודה", שהפכה אותו ואת ליאור רז שותפו, ליוצרים מוערכים הרבה מעבר לגבולות ישראל. לא במקרה יששכרוף יצר וכתב סדרה שעוסקת בעולמות הצבא והחברה הערבית, נושאים שהם חלק בלתי נפרד ממי שהוא לאורך כל חייו. את שירותו הצבאי העביר כמסתערב ביחידת דובדבן, לאחר מכן היה עיתונאי לענייני ערבים וכתב ספרים על המזרח התיכון. כמי שדרכו שלובה בעשייה הישראלית, הוא חש אחריות רבה כלפי המקום בו אנחנו חיים.

הערב ב"אנשים" (אחרי "ערב טוב עם גיא פינס", קשת 12), יששכרוף משתף את דני הכט על אותה תחושת אחריות שגרמה לו לצאת מהבית ולהצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית. "הסיפור של הרפורמה פשוט עצבן אותי. פה היה הרגע שהרגשתי שצריך לעצור, אי אפשר יותר. אני לא יכול להיות 'השמנדריק' הזה שיושב במשרד ולא עושה שום דבר".

לא מעט מפורסמים חוששים לנקוט עמדה פוליטית בפומבי מתוך דאגה למעמד והאהדה שהם מקבלי מהציבור, כשיששכרוף נשאל אם לא חשש שהיצירה שלו תתויג בצורה מסוימת בעקבות הבחירה שלו, השיב: "קיבלתי כל מיני תגובות כמו: 'אנחנו לא נראה פאודה יותר'. אז סבבה, אל תראו 'פאודה' יותר".

"אם מישהו בא ומנסה להפוך את המדינה הזאת לדיקטטורה בצורה כזו או אחרת, אני אצא להילחם נגד הדבר הזה", הוא מסביר על המניע להביע את עמדתו. "הצד השני עשה פה מעשים נוראיים, אני רואה כמה מהחברים שלי בתקשורת שעושים דברים זוועתיים. אני חושב שיום אחד הם יתחרטו על זה".

אתה מדבר על ערוץ 14?
"מי שרוצה להבין שיבין מה שהוא רוצה"