פרסום ראשון: עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין הנבחר, מצהיר הערב ב"אנשים" (ראשון, אחרי "לילה טוב עם גיא פינס", ערוץ 12) כי המועמד שלו לוועדה לבחירת שופטים צפוי להיות עו"ד מוחמד נעאמנה, ראש מחוז צפון.

לדברי בכר, בתקופת הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין הופעלו נגדו חוקרים פרטיים. "איך אני יודע שהיו כאלה? כי התקשר אליי איזשהו חוקר פרטי ואמר לי: 'מחפשים עליך'".

בכר מגלה מה אירע כשביקש להביא את מועמדותו של עו"ד נעאמנה לוועדה לבחירת שופטים: "הבאתי לבחירה של עורך הדין מוחמד נעאמנה, בן החברה הערבית, ראש מחוז צפון מנצרת. הופעלו עליי וגם על ראש הלשכה הקודם, חימי, לחצים אינסוף, לא להביא את המינוי של מוחמד נעאמנה. אלה לחצים פוליטיים פסולים מכל מי שלא רצה שיהיה נציג ערבי בוועדה לבחירת שופטים".

"הייתה אז חברת הכנסת, אוסנת מארק, מאוד מעורבת בעניין. שבוע אחרי הדבר הזה, נחת אצלי חוברת, על השולחן במחוז תל אביב, כשחתום עליה שמחה רוטמן: לפרק את לשכת עורכי הדין או להוציא את הוועדה לבחירת שופטים. לא זוכר את הנוסח המדויק. יש קשר ישיר בין לאומנות וגזענות לבין הרצון האנטי-דמוקרטי לפרק את לשכת עורכי הדין. לא יזיזו אותי מהדרך הזאת בשום אופן".