שנתיים עברו מאז שהוכתר לפיד כמנצח הגדול של בחירות 2013, לאחר שהמפלגה שהקים, "יש עתיד", זכתה ב-19 מנדטים והפכה לשניה בגודלה בכנסת. אלו היו שנתיים סוערות. לפיד טעה כשלקח על עצמו את תפקיד שר האוצר כשהוא נטול ניסיון רלוונטי ומצא עצמו בטירונות קשה ומתמשכת בחסות ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות לא מעט הישגים, הקדמת הבחירות תפסה אותו בעמדת נחיתות.

עדיין, אם תשאלו את לפיד על האירועים בחייו ששינו אותו, הבחירות והכניסה לחיים הפוליטיים לא יהיו חלק מהתשובה. עבור לפיד, החיים האישיים שלו הם אלה שעיצבו אותו: "יש שתי נקודות, המוות של אחותי והאבחון של האוטיזם של יעלי שאולי בלעדיהם הייתי מין 'צפונבון' חסר דאגות שלא מבין את הקושי והמורכבות של החיים. אתה לא עובר עוצמות כאלה של טראומה ומאבק ונשאר אותו דבר".

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק 

ובכל זאת, נראה שלפיד עבר עם עצמו תהליך ארוך: "כל הורים לילדים אוטיסטים מגיעים לשלב שבו יש להם כאב והתמודדות עם משבר ופרידה ממה שהיה יכול להיות", הוא אומר וממשיך לתת דרור למילים שעצר כל כך הרבה זמן: "אני שלם איתה, היא מאוד משמחת אותי. היא לא עול בחיי". זה נושא רגיש, כזה שלפיד לא מרבה לדבר עליו, אם בכלל: "יעלי לא מדברת, אבל יש בינינו קשר והרבה אהבה וחום, וחוץ מזה הקשר שלי עם הבת שלי הוא לא עניינך", קוטע לפיד את השיחה בצ'ארם אופייני.

אותו צ'ארם שהוא מקווה שיצליח לגרום לו להתרומם חזרה מעמדת נחיתות איתה נכנס לבחירות 2015. ואכן, נראה כי בקמפיין הבחירות הוא דווקא די פורח, והסקרים האחרונים מציגים מגמת התאוששות. ומה אתם חושבים על לפיד?

"בחירות אישיות", סדרת תכניות מיוחדת, מבית "אנשים", על האנשים שאתם חושבים להצביע להם - ימי שני, מיד אחרי "ארץ נהדרת