"זה כאילו מהחוויות האלה שהן גדולות מדי בשביל להכיל", מספרת ורד פלדמן על הרגע בו הכירה את אביה בגיל 30, "זה 'טו גוד טו בי טרו', זה לא נתפס. לא ידעתי מה לעשות עם התחושה הזאת". פלדמן היא בתה של הבמאית בלהה פלדמן, ולאורך כל חייה גדלה במחשבה שאביה הביולוגי בחר שלא לגדל אותה. 

כשהסרטן התפשט בגופה והיא הייתה על ערש דווי, ביקשה בלהה מורד שתתקשר לד"ר קובי אסף, ידיד נפש שלה, גם הוא מורה למשחק ודוקטור לשפת גוף, ותבקש שיבוא להיפרד ממנה. כשורד פתחה לו את הדלת, ברגליים יחפות, התחברו כל החלקים של הפאזל: "הייתי כולי צמרמורת", מספר אסף, "נכנסתי בהיסטריה לחדר ואמרתי לבלהה שיש לנו כפות רגליים ממש דומות". בלהה הנהנה והשניים חשבו איך לפתוח את הנושא בפני ורד: "זה עניין שלך ושלה, אתה צריך לדבר איתה", קבעה בלהה. 

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק

"אני דחיתי אותו במשך שבועיים עד שאימא שלי פרצה בבכי ואמרה לי 'תיפגשי איתו'. אז הלכתי", היא מספרת והוא מוסיף: "שמתי מגש עם תה ועוגיות, רעדתי כולי, ואמרתי לה: 'ורד, יכול להיות שאני אבא שלך'". "הדבר הראשון שעשיתי זה טסתי הביתה, לשמוע מה הגרסה של אמא שלי", מספרת פלדמן. באותה העת ורד לא זזה ממיטת אימה בבית החולים, ולכן הוחלט לערוך שם את בדיקת האבהות. "אני לקחתי את ורד, וחיבקתי אותה, רכנו לעבר בלהה ואמרתי לה שאנחנו לא מחכים לתוצאות, זו הבת שלי", מתאר אסף את השתלשלות האירועים ופלדמן ממשיכה אותו: "באותו ערב של הבדיקה היא נפטרה, התוצאות הגיעו בשבעה".

ורד פלדמן מדברת על אביה הביולוגי (תמונת AVI: מתוך אנשים, שידורי קשת)
"אמרתי לבלהה שאנחנו לא מחכים לתוצאות, זו הבת שלי" | תמונת AVI: מתוך אנשים, שידורי קשת

בימים אלו משתתפים פלדמן ואביה בהצגה "מישו ופועה", אותה גם ביימו והפיקו. עלילת ההצגה שואבת השראה מסיפורם הפרטי: מישו, גבר מבוגר, ופועה, בחורה צעירה, נפגשים בתחנת אוטובוס בבית הקברות, אחרי שביקרו את אותה אישה מבלי לדעת. בעמוד ההצגה באתר תיאטרון "תמונע" מופיעה ההקדשה הבאה: "תודה לבלהה פלדמן ז"ל שבהשראתה קרה הדבר". ההצגות הבאות: 14/01, 15/01, 29/01, בשעה 20:00 ב"תמונע".

 "אנשים"- ימים א'-ג', 18:50