לא כולם מכירים את השם מאיר אדוני, אבל כבר עשור שהוא אחד השפים המוערכים בישראל והמסעדה שלו "כתית" היא אחת משלוש המסעדות היקרות בארץ. "בין 400 ל-600 לאדם אם הוא אוכל כמו שצריך" מסביר מאיר אדוני.

במהלך השנים מאיר חובק על ידי בני האלפיון העליון שנהרו למקום שלו, ובמקרים מסוימים אפילו הפכו אותו לשף הפרטי שלהם. "כתית לא פונה להמונים, היא מסעדה שפונה לחתך מאוד מסוים של אנשים: אם זה חובבי קולינריה שמוכנים לחסוך כסף בשביל זה ולהגיע לאכול ואם זה אנשים שבשבילם להוציא 100 דולר בערב זה לא כסף" מסביר השף. המוסד היוקרתי הפך את אדוני לשם מעוטר בתחום אבל למרות זאת, קשה לומר שהוא אדם עשיר: "לא הייתי יכול לאכול במסעדה, אפילו לא אחת לחודש" מודה אדוני.

הימים, ימי מחאה חברתית

שנים הייתה הנוכחות במקום סממן להצלחה, אבל בקיץ הכל השתנה: "עכשיו קצת יותר נזהרים להראות את כל הנהנתנות" מודה מאיר אדוני. ברוח ימי המחאה החברתית הגיעה התשובה של אדוני: "המזללה". בדומה לשפים אחרים כמו אייל שני ויונתן רושפלד, פתח גם הוא מסעדה שמתנהלת בטווח מחירים נמוך בהרבה ממסעדת האם. "אני חי בשביל הרגע שאנשים יהיו עם האוכל שלי. הפחד מלא להצליח הוא פחד יומיומי". חושף אדוני.

מאחורי שתי המסעדות הללו עומדת קבוצה עסקית מגוונת שבין חבריה נמצא גם יפתח ויזל, מבעלי רשת הביגוד 'פוקס'. "אני כשף יש לי קבוצת שותפים מאחורי שתומכת בי כלכלית, שכלית ועסקית. אני במובן שלי אישית, המקום הזה הוא מימוש של היצרים הקולינרים שלי" מסביר אדוני.

משדרג את הכריך לילדים

כשאדוני מסיים עם היינות האופנתיים והקהל האנין הוא חוזר הביתה. המרחק בין השף הכריזמתי ואיש המשפחה הסולידי גדול מאוד: "אני אמנם מזוהה עם מסעדה יוקרתית ומאוד יקרה, אבל משם ועד כסף, הדרך עוד ארוכה".

מאיר אדוני נולד בשנת 1973 בירושלים. בהשראת אביו למד בבית הספר הימי במכמורת ומשם המשיך לשירות צבאי בחיל הים. אחרי הצבא נרשם לקרוס שפים במלון הולידיי אין ומאוחר יותר השתלם בצרפת ובאוסטרליה בלימודי קולינריה. כששב לישראל עבד כשף בגן אירועים ואפילו הכין את הקייטרינג בחתונה שלו עם אישתו. "אישתי, תן לה לאכול שווארמה טובה ועשית לה את היום. יש לי ילדים נורמלים למזלי, אפילו סנדביצ'ים מיוחדים לבית ספר הם לא מוכנים לקבל" חושף מאיר.
המסעדות שלו מרוחקות רק כמה רחובות זו מזו ואדוני מלהטט בין שתיהן. לאחרונה החליט להשקיע את מירב זמנו במסעדה הזולה בין השתיים והוא מוריש את הסינר של המסעדה הוותיקה לסו-שף שלו, יונתן דנון. אבל למרות המצב הכלכלי, מסעדת היוקרה עדיין נחשבת להצלחה, מה שלא מונע את הביקורת על המחירים הגבוהים של המקום. "יש לפעמים שבא לי לעלות למטוס וטס מכאן. לפעמים אני מרגיש שלא מגיע להם שיהיה להם כזה אוכל פה. לא בקטע שחצני, אתה כל כך מאמין במה שאתה עושה ואתה אומר לעצמך שאם הם לא יודעים לאכול את זה או להבין את זה או לשלם על זה, אז מה אני עושה פה בכלל" עונה מאיר אדוני על הביקורות.

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50

>> ילדי ראש הממשלה - יאיר ואבנר נתניהו מדברים

>> תומר יוסף לקראת אלבום חדש לבלקן ביט בוקס