אנחנו מזהים אותו בעיקר בתפקיד צביקה, סוכן השחקנים מ"להיות איתה". אבל מארק איווניר הוא אחד הישראליים המצליחים והעסוקים בהוליווד. השחקן המוכשר שהיגר ללוס אנג'לס בשלהי שנות ה-80, פצח בקריירת משחק בינלאומית והשתתף באינספור סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה ולצד גדולי השחקנים כמו ריצ'רד גיר ורוברט דה נירו. אבל הישראלי ששיחק בלא פחות משלושה סרטים של סטיבן שפילברג, בכלל נרשם ללימודי רפואה. הערב ב"אנשים" (אחרי "ערב טוב עם גיא פינס", קשת 12) הוא מספר לאנה בורד על הסיבה שבגללה שינה מסלול.

אם איווניר לא היה מאבד את אביו בגיל בצעירותו, יש סיכוי שלא היינו רואים אותו על המסך. הוא בכלל לא תכנן להיות שחקן, אלא להגשים את חלומו של אביו ולעסוק ברפואה. בסוף שירותו הצבאי אף התקבל ללימודים, אך החיים קיבלו תפנית כשאביו נפטר באופן פתאומי מהתקף לב, כשאיווניר היה בן 20 בלבד.

לאחר השחרור מהצבא, החליט ללכת בעקבות החלום שלו, ולמד לוליינות ותיאטרון רחוב. לבסוף גם הצטרף לקרקס כליצן. "לקחתי החלטה שזה מה שאני רוצה לעשות, זנחתי את כל עניין הרפואה. עשיתי קורס בקוסמות ובסטפס ולמדתי להטוטנות, ליצנות ותיאטרון רחוב".

"אני לא יודע להגיד בכנות שהייתי הופך לליצן ושחקן אם אבא שלי היה בחיים. הייתה לו השפעה גדולה עליי אז יכול להיות שהייתי הולך ללמוד רפואה והחיים שלי היו אחרים לגמרי", הוא מספר, "היינו מאוד קרובים ואני מתגעגע אליו, מדבר איתו בראש שלי". כשנשאל מה הוא אומר לאביו היום, באותו שיח מתמשך, השיב: "תראה איפה אני נמצא עכשיו אבא, מה אתה אומר על זה? אתה מבסוט וגאה?".