רגע לפני שיעקב אילון מגיש את מהדורת החדשות האחרונה שלו בערוץ 10, יצא דרור גלוברמן לבדוק מאיפה צמח המגיש של מהדורות החדשות הכי פופולריות בישראל בשמונה עשרה השנים האחרונות.

ילד מחונן עם חלום

יעקב אילון נולד בשנת 1961 וגדל בבת ים, משם עברה משפחתו לשלוש שנים בבאר שבע ובהמשך חזר ללימודי התיכון ביפו – שם קפץ היישר מכיתה ח' לט' והוגדר כמחונן. "הוא לא היה מהתלמידים החרשנים, הוא עשה את הלימודים די בהליכה" מספרת איילה לוי שלמדה עם אילון בתיכון.

כבר מגיל צעיר הוא הבין שהוא רוצה לעבוד בעולם התקשורת, והתחיל לכתוב במעריב לנוער ככב נוער, יחד עם עמנואל רוזן, וככתב שטח בתכנית נוער בערוץ הראשון. אילון כל כך התעניין באקטואליה, עד שגם בכיתה הוא היה יושב עם אוזנייה מתחת לדובון ושומע חדשות.

את הבחינות לגלי צה"ל הוא עבר בהצלחה מרובה, בעיקר בזכות הקול הרועם שלו. ועוד לפני שהתגייס, הגיש בתחנה תכנית לילית. בת זוגו לשעבר, רנית מישורי מספרת, שכשהגיע יעקב לגלי צה"ל הוא קצת התבייש במקורות שלו  ולא הרבה לספר על ההורים. הוא תמיד הרגיש קצת שונה, בין כל ה"אשכנזים מצפון תל אביב", בתור הבולגרי מיפו.  אחרי שירותו בגלי צה"ל, במהלכו שידר תקופה ארוכה מתוך ביירות במלחמת לבנון הראשונה, נסע יעקב לניו יורק, למד תקשורת והפך לכתב של גלי צה"ל וידיעות אחרונות. את השידורים העביר, לא פעם, כך מספרת מישורי, בתחתונים וגופייה, מול הטלפון.

>> כל מה שרציתם לדעת על יעקב אילון

מניו יורק לתל אביב

התחביב שלו בניו יורק היה ספורט, והרבה. הוא היה משתזף ומתאמן בו זמנית על גג הדירה המשותפת שלו ושל רוית, ובין לבין למד את מקצוע ההגשה הטלוויזיונית על ידי צפייה מרובה בערוצי החדשות האמריקאים ושינון התנועות של מודל החיקוי שלו – מגיש איי.בי.סי, פיטר ג'נינגס.

בשנת 1991 האימונים שלו מול הטלוויזיה משתלמים והוא מקבל הצעה מפתה לחזור לארץ ולהגיש את מהדורת החדשות המקומיות שמוקמת באותה תקופה. משם הדרך להגשת חדשות 2 היתה סלולה.

הצטרפותה של מיקי חיימוביץ' להגשה עמו בחדשות 2 לא התקבלה אצלו בשמחה רבה, או כפי שדני רופ מספר, "אף פעם לא כיף להכניס שותף לדירה".  היחסים בין יעקב למיקי בתקופת חדשות 2 ידעו עליות ומורדות ובסופו של דבר אילון החליט לעזוב ולנסות את מזלו בהקמת ערוץ חדשות בסגנון סי.אן.אן הישראלי. הערוץ אמנם לא הוקם, אבל אחרי שנה אילון קיבל הצעה להקים את ערוץ החדשות של ערוץ 10. שבוע אחרי עליית המהדורה בינואר 2003, גם מיקי חיימוביץ' מצטרפת, הפעם לבקשת יעקב אילון.

אם בתחילת הדרך הרוויח יעקב אילון משכורת של 8000 שקלים בחדשות המקומיות, בחדשות 2 המשכורת שלו קפצה לכ-25 אלף שקלים ובחדשות 10, כך על פי הפרסומים הוא כבר הרוויח 225 אלף שקלים בחודש.

מנווט את השידור ונותן הנחיות לבמאי

במשך השנים, אילון היה מעורב מאד גם בעיצוב אולפן החדשות של חדשות 10, ובהקמת האולפן השקוף בכיכר רבין בבחירות 2006. אלון בן דוד מספר שבכל אירוע חדשותי הוא זה שמנווט את השידור באולפן ונותן הנחיות לבמאי. דני רופ מספר לעומת זאת, שהוא בעיקר דואג בזמן השידור, שאף אחד לא ייראה גבוה ממנו ומיישר את כולם לאותו הגובה על הכסאות.
במשך השנים אילון ניהל לא מעט מערכות יחסים מדוברות וארוכות. כבר בתיכון הוא הפך לבן זוג של חברתו לכיתה, רונית דרמר, והם היו ביחד גם בתקופת שירותו הצבאי. בניו יורק הכיר מפיקה לשעבר בגלי צה"ל – רנית מישורי, שהיתה רק צריכה להעביר לו טייפ הקלטה ומאז נשארה איתו בניו יורק.  כשחזר לארץ, הכיר ארט דירקטורית בשם שירה לוין ואחר כך, כשפגש את יונית לוי, הכתבת הצעירה של חדשות 2, והתחבר גם איתה.

בשנת 2003 הוא מתחתן עם הדי גור, גם היא כתבת צעירה בחדשות 10, ומאז לשניים נולדו שני ילדים – איה ודן. חברו אפי דילמוני מספר שהם התחתנו במסיבה שנמשכה יומיים שלמים ברומא, בחתונה מצומצמת לחברים הקרובים בלבד. כל החברים מספרים שהוא מאד גאה בילדים שלו והצליח למצוא בשנים האחרונות עניין חדש בחיים – גידול הילדים.

החברים בערוץ 10 לא יודעים לאן הוא הולך. דני רופ מספר שהוא לא מדבר על זה, כמו שהוא לא מדבר על שום דבר אישי. הם רק יודעים שהוא לא באמת שלם עם ההחלטה שלו.

>> כל מה שרציתם לדעת על יעקב אילון

אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50