הוא היה היועץ של פוליטיקאים מהשורה הראשונה, ביניהם יצחק רבין, שמעון פרס ואיציק מרדכי. אחרי שכיהן כדובר צה"ל ומפקד גל"צ, אבי בניהו נחשב במשך שנים לאחד האנשים הכי מקושרים ומשפיעים בישראל. אבל בלילה האחרון הוא מצא את עצמו בבית המעצר, אחרי שנחשד במעשים פליליים חמורים הקשורים להשמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט, ונראה שצפויה לו עוד תקופה ארוכה של חקירות.

בראיון הקודם שלו ל"אנשים" לפני מספר חודשים, כשנדרש להגיב על טענות לפיהן הוא עבד עם הרמטכ"ל נגד שר הביטחון, הוא נשמע בטוח בעצמו כשהשיב לדרור גלוברמן: "רק על השאלה אני יכול לתבוע אותך דיבה", אבל על אותה השאלה הוא יצטרך להשיב שנית, הפעם לחוקרי המשטרה.

"איך קורה שקצין מעז למתוח ביקורת על דרג מדיני מכהן?"

"זו חוויה מטלטלת, לעמוד בבית המשפט ולשמוע את נציגי המשטרה אומרים עליו שיש סכנה לציבור אם ישתחרר", אומר גיא פלג, כתב חדשות 2, "ברור שלציבור לא נשקפת סכנה מתא"ל בניהו או מאל"מ וינר, יחד עם זה אם יש בתיק ראיות אמיתיות לשיבוש מהלכי חקירה, הדרך היחידה שהמשטרה יכולה להתמודד עם אדם שמנסה לשבש חקירה באופן אינטנסיבי היא לעצור אותו".

מה שהתחיל במסמך הרפז, אליו בניהו כנראה לא היה קשור, התברר כקצה של פרשה עצומה ועכורה של מערכת יחסים מסוכנת בין שר הבטחון והרמטכ"ל: "בניהו טוען באופן אגרסיבי ובוטה נגד שר הבטחון ואנשי לשכתו. איך קורה שקצין במדים מעז למתוח ביקורת על דרג מדיני מכהן? ה'סטייט אוף מיינד' אליו הגיעו הרמטכ"ל והמקורבים אליו היה שהכל מגיע שהכל אפשרי, זו קריאת תיגר על סמכותו הדמוקרטית החוקית של הדרג המדיני בישראל", אומר העיתונאי רונן ברגמן.

הכתבה המלאה תשודר הערב ב"אנשים", 18:50, ערוץ 2