זאת הייתה דרמה פוליטית ענקית, אך גם בלתי נמנעת: אחרי שיושבת ראש הקואליציה, עידית סילמן, עזבה בטריקת דלת, המרד מצד ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ והודעת ניר אורבך כי לא יצביע עוד עם הקואליציה, הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא נאלץ לפרק את ממשלת השינוי ולפזר את הכנסת.

בימים שלפני ההודעה, ניסו אנשי בנט וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, למצוא פתרונות שונים שיאפשרו את המשך כהונת הממשלה – ולו עד לפגרת הקיץ הקרובה, מה שיעניק לה עוד מספר חודשי נשימה.

הערב (ראשון) ב"אנשים" (אחרי "לילה טוב עם גיא פינס", ערוץ 12), חושף לראשונה חבר הכנסת אחמד טיבי, יושב ראש תע"ל, כי הוא עצמו פנה לאנשי בנט בהצעה לספק לממשלה רשת ביטחון בתמורה לביטול חוק קמיניץ - ונענה בשלילה.

"אומרים, 'הפלתם את הממשלה הקודמת'. יש לי תשובה טובה לזה", אומר טיבי ומגלה, "בשבועיים שלפני התפטרות בנט, אמרתי לאחד מעוזריו: אנחנו מוכנים לתת לכם ארכה כדי להגיע לפגרת הכנסת. הוא אמר לי: 'אחמד, אל תזכיר שפנית אלינו. שקד, אם תשמע שאתם רוצים לתת לנו ארכה או לעזור מבחוץ, תפיל את הממשלה'".

שרת הפנים דאז, איילת שקד, לא הייתה מוכנה לשמוע על אפשרות כי חברי הכנסת הערבים יתמכו בממשלה מבחוץ - ולפי הדיווחים אף ניסתה להקים ממשלה חלופית באותה הכנסת. טיבי צלצל גם ללפיד, וזה מה ששמע ממנו.

"ביום שבו בנט הודיע שהוא מתפטר, התקשרתי ליאיר לפיד טלפונית ואמרתי לו: יאיר, אנחנו מוכנים לתת לכם ארכה עד לפגרה. הוא ענה לי במיידי, בטלפון - לא אחרי בדיקה, במיידי - 'בנט נעול, הוא לא רוצה, הוא נחוש להתפטר'. אני אומנם רופא, אבל כמה אני יכול להציע החייאות והנשמות? ותמיד תזכרו, סילמן את אורבך, אורבך את סילמן. ושניהם לא ערבים, אגב".